Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- سخنگوي هيأت نظارت بر رفتار نمايندگان با بيان اينکه هنوز حکم اوليه دادگاه سلمان خدادادي نماينده ملکان به هيأت نظارت و هيأت رئيسه مجلس ارجاع نشده است، گفت که هيأت نظارت هنوز در پرونده آقاي خدادادي به جمع‌بندي نرسيده است که بخواهد نظرش را به قوه قضائيه اعلام کند.
به گزارش خبرگزاري آريا، محمد جواد جمالي در حاشيه جلسه علني امروز (يکشنبه) در جمع خبرنگاران به ارائه توضيحاتي درباره آخرين جزئيات از پرونده سلمان خدادادي نماينده ملکان پرداخت و گفت: امروز از هيأت رئيسه مجلس سوال کردم مبني بر اينکه آيا حکم اوليه آقاي خدادي به هيأت رئيسه داده شده است که آنها اعلام کردند هنوز چيزي به هيأت رئيسه واصل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همين موضوع را دبير هيأت نظارت هم تأييد کرد.
وي در توضيح روند ارائه حکم دادگاه به هيأت نظارت گفت: قبل از اينکه دادگاه حکم اوليه را صادر کند از هيأت نظارت خواسته بود در اين باره اظهار نظر کند که هنوز هيأت به دليل مسائل مختلف مرتبط با اين پرونده اظهارنظري را به قوه قضائيه ارسال نکرد. اگر موضوع حکم آقاي سلمان خدادادي طبق اخبار در رسانه‌ها درست باشد به دليل آنکه حکم اوليه است، غير قطعي مي‌باشد. فرد متهم حق اعتراض دارد و حتي امکان تبرئه در دادگاه تجديد نظر وجود دارد. لذا معتقدم اگر اين موضوع رسانه‌اي نمي‌شد، بهتر بود تا حکم قطعي صادر مي‌شد.
سخنگوي هيأت نظارت بر رفتار نمايندگان درباره اينکه آيا نمايندگان مصونيت قضائي نسبت به حکم دادگاه دارند، گفت: چيزي به صورت صريح در قوانين به عنوان مصونيت قضائي نمايندگان نيامده است.
وي افزود: ما نمي‌توانيم در حکم قاضي دخالت يا خللي ايجاد کنيم اگر قاضي حکم داد و اعتراضي کرد به تشخيص مقامات قضائي به دادگاه هم ارز مي‌فرستند که در دادگاه تجديد نظر آن حکم تأييد يا شکسته مي‌شود.
جمالي تاکيد کرد: هيأت نظارت تا امروز چيزي مبني بر آنکه اقدام آقاي خدادادي خلاف وظايف نمايندگي بوده يا خير را ابلاغ نکردند. اينکه اکنون دادگاه حکم داده مي‌توانست ناظر به آن باشد که اين اتفاق در زماني رخ داده که آقاي خدادادي نماينده نبوده است.
سخنگوي هيأت نظارت بر رفتار نمايندگان در پاسخ به اين پرسش که آيا هيأت اين موضوع را بررسي کرده يا خير؟ گفت: هيأت نظارت تا کنون يک جلسه براي بررسي موضوع آقاي خدادادي برگزار کرد که بنده در آن جلسه نبودم. آقاي سليمي عضو هيأت در مصاحبه‌اي توضيح داد که در آن جلسه هنوز موضوع اثبات نشده و ابهاماتي براي هيأت وجود دارد. لذا هنوز هيأت نظارت رأي قطعي را ابلاغ نکرده است. در مقطع فعلي بايد بررسي کرد که مستندات قانوني قوه قضائيه چيست.
سخنگوي هيأت نظارت بر رفتار نمايندگان با تاکيد مجدد بر اينکه قوه قضائيه پيش از اين در نامه‌اي خواستار اعلام نظر هيأت در پرونده خدادادي شده بود گفت: اينکه چرا قبل از اعلام نظر هيأت قوه قضائيه حکم اوليه را صادر کرده است را بايد خودشان اعلام کنند. ما هم يک جلسه را برگزار کرديم و دنبال مستندات بوديم ولي هنوز نظر هيأت به قوه قضائيه ارسال نشده است. زماني درباره پروسه قانوني روند رسيدگي به شکايات از نمايندگان در دادگاه گفت: وقتي شخص حقيقي يا جايگاه حقوقي شکايتي را از نماينده داشته باشند آن را به هيأت نظارت مي‌فرستد و هيأت اعلام مي‌کند آن موضوع در حيطه وظايف نمايندگي بوده يا خير. عرف آن است که اگر مطابق وظايف باشد پيگيري قضائي صورت نمي‌گيرد و اگر مطابق وظايف نمايندگي نبوده راه براي ادامه شکايت باز است.
جمالي درباره اينکه آيا در صورت تأييد حکم در دادگاه تجديد نظر امکان صلب اعتبارنامه خدادادي وجود دارد گفت: در قانون اساسي و يا قوانين مصوب مجلس نيامده که ما بتوانيم نماينده‌اي را از نمايندگي‌اش عزل کنيم. اين در حيطه وظايف هيأت نظارت نيست و در قانون هم نيامده است. اتفاقاً چندي پيش اين موضوع در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس آمد که نمايندگان آن بند را درباره عزل نمايندگي حذف کردند. ظاهراً در مجالس گذشته هم اين موضوع مطرح شده بود که شوراي نگهبان آن را رد کرد با اين استدلال که نمي‌توان نمايندگي را از نماينده مردم خارج کرد. درباره اعتبارنامه هم صرفاً در ابتداي شروع مجلس بررسي صورت مي‌گيرد.
جمالي افزود: بر اين اساس حتي اگر حکم تجديدنظر هم ثابت شود موضوع مربوط به اعتبارنامه ايشان در قانون مسکوت است و چيزي در اين باره در قانون نيامده است. اگر قوه قضائيه بخواهد اين حکم را درباره آقاي خدادادي اجرا کند قطعاً و حتماً موضوع را به هيأت رئيسه و رئيس مجلس مطرح و رايزني مي‌کند.
سخنگوي هيأت نظارت بر رفتار نمايندگان در پاسخ به اين پرسش که چرا هيأت نظارت گزارش خود را به قوه قضائيه نداده است، گفت: هنوز هيأت نظارت گزارشي به قوه قضائيه نداده، چون به نتيجه نرسيده است. ما تا زماني که به جمع‌بندي و اعلام نظر برسيم جلسات خود را براي بررسي پرونده آقاي خدادادي ادامه خواهيم داد.
جمالي در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينکه چرا هيأت نظارت درباره پرونده آقاي درازهي سريع به جمع‌بندي رسيد اما درباره پرونده آقاي خدادادي هنوز جمع‌بندي دست نيافته است، گفت: بحث آقاي درازهي با آقاي خدادادي متفاوت است. در پرونده آقاي درازهي شاکي خصوصي وجود نداشت و بحث بين دولت و مجلس بود که توانستيم به نتيجه برسيم و پرونده آقاي خدادادي بحث عميق‌تر و فني‌تر با جوانب بسيار گسترده است. به همين دليل رسيدن به اجماع و بررسي بيشتر زمان‌برتر است.
وي در پاسخ به اين پرسش که آيا هيأت نظارت در بررسي اين پرونده مماشات مي‌کند، گفت: ما قول داده و قسم خورديم که رفتارهاي‌مان با انصاف و عدالت باشد که همه نمايندگان در يک جايگاه قرار گيرند. ما آبروي همه نمايندگان را در نظر داريم. ما در اين موضوع قطعاً مماشات نمي‌کنيم. در بررسي‌هاي ساير پرونده‌ها هم نشان داديم که روند کارمان بدون مماشات بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سلمان خدادادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت، پلوسی با تلاش برای مقصر دانستن مسکو در موج اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا به مردم کشورش توهین می‌کند.

به گزارش ایسنا، نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا اعتراضات حمایتی از فلسطین در سراسر آمریکا و دانشگاه های این کشور را به گردن روسیه انداخت.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پلوسی همچنین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ایرلندی RTE اذعان کرد که احساسات طرفدار فلسطین می‌تواند بر حمایت بایدن در جریان رای‌گیری ریاست ‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر تاثیر بگذارد و مدعی شد که ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه خواهان انتخاب نامزد احتمالی جمهوری‌خواه یعنی دونالد ترامپ است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز با اشاره به گفته‌های پلوسی گفت: «این گفته‌ها را فقط می‌شود به عنوان توهین به آمریکایی‌ها و بی‌اعتنایی به دموکراسی تلقی کرد.»

در ماه ژانویه ۲۲۴، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا از اف.بی.آی خواست تا در مورد تامین مالی گروه‌های طرفدار فلسطین تحقیق کند و ادعا کرد که درخواست‌های آنها برای آتش‌بس در غزه «پیام پوتین» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم