Web Analytics Made Easy - Statcounter

 آژانس تحقیقات سوانح هوایی فرانسه خبر داد: داده‌های ضبط‌کننده صدای کابین خلبانِ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ که هفته گذشته در اتیوپی سقوط کرده بود، با موفقیت دانلود شده است.

یک منبع آگاه که به صداهای ضبط شده کنترل هوایی گوش داده است گفت: پرواز ۳۰۲ هواپیمایی اتیوپی، که با سقوط خود ۱۵۷ نفر را به کام مرگ فرو برد، بعد از تِیک‌آف، سرعت بسیار بالای غیرمعمولی داشته است (سرعت این هواپیما بعد از تیک‌آف ۴۰۰ گره یا ۴۶۰ مایل بوده است، درصورتی که باید ۲۰۰ تا ۲۵۰ گره باشد)، سپس هواپیما مشکلاتی را گزارش کرده و درخواست کرده است به سرعت ارتفاع خود را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدا از کابین بوئینگ ۷۳۷ مکس، درخواست می‌کند به ارتفاع ۱۴ هزار پایی اوج بگیرد، که ۶۴۰۰ پا بالاتر از سطح پرواز هواپیما بوده است. سپس بعد از اینکه خلبان با ذکر مشکلی در کنترل پرواز به سمت مبدا برمی‌گردد، این هواپیما یک دقیقه بعد پس از ۶ دقیقه پرواز، در ارتفاع ۱۰۸۰۰ پایی، در صفحه رادار ناپدید می‌شود.

اندکی پس از این مانور، برج مراقبت در حال برقراری ارتباط با هواپیماهای دیگر بود که صدایی از پرواز ۳۰۲ مکالمات آنها را قطع کرد. این صدا فریاد می‌زد: توقف! توقف! که اشاره می‌کرد باقی ارتباطات غیرضروری باید متوقف شود.

این منبع گفت که صدای خلبان بسیار وحشت‌زده بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جعبه سیاه سوانح هوایی بوئینگ ۷۳۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۲۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر

به گزارش خبرنگار مهر، نشست علمی بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر با همکاری دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

در این نشست عبدالهادی فقهی زاده دکترای علوم قرآن و حدیث و هیأت علمی دانشگاه تهران که از برگزار کنندگان همایش ملی «جریان‌شناسی تدبر قرآن کریم و ظرفیت‌های اجتماعی آن در ایران معاصر» است به ایراد سخنرانی بپردازد و دبیر علمی نشست حجت‌الاسلام حسین صدیقی است.

زمان برگزاری شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۲۱ خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی و از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6087573 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • محدودیت وزن وسایل در پرواز
  • بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید
  • پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد
  • قیمت بلیط استانبول به تبریز مرداد 1403