Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:40:24 GMT

هیئت بلند پایه ترکیه وارد نیوزیلند شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۲۵۹۸

هیئت بلند پایه ترکیه وارد نیوزیلند شد

آنکارا- ایرنا- فواد اوکتای معاون رئیس جمهور و مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه وارد فرودگاه شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی در روز یکشنبه، فواد اوکتای معاون رئیس جمهور و مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه و هیئت همراه وارد فرودگاه شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند که دو روز گذشته شاهد حملات تروریستی به مساجدش بود، شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنان در فرودگاه از سوی احمد ارگین، سفیر ترکیه در واشنگتن مورد استقبال قرار گرفتند. انتظار می‌رود هیئت ترک فردا از محل وقوع حملات تروریستی روز جمعه بازدید کنند.
از سوی دیگر جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند در نشست خبری با ابراز خرسندی از سفر مقامات بلندپایه ترکیه به کرایست‌چرچ اظهار داشت: هیئت ترکیه برای حمایت از مسلمانان می آیند، این بابت خرسندی ماست. ترکیه کشوری است که اکثر جمعیت آن مسلمان هستند، در انتظار این هیئت هستیم.
هیئت ترکیه بعد از تهدید به ویرانی بخش اروپایی استانبول از سوی عامل حمله تروریستی نیوزیلند وارد این کشور شد.
در بخشی از مانیفست 74 صفحه‌ای که برنتون تارانت عامل حمله تروریستی به مسجد شهر کرایست چرچ نیوزیلند منتشر کرده بود، با خطاب قرار دادن مردم ترکیه آورده است: «می‌توانید در خاک خود با آرامش زندگی کنید، به شما آسیبی نخواهد رسید. در سمت شرق. اما در سمت غرب (بخش اروپایی استانبول) جایی را برای زندگی امتحان نکنید و نه در اروپا، زیرا شما را خواهیم کشت. ما به کنستانتینوپولیس (قسطنطنیه سابق و استانبول فعلی) آمده و همه مساجد و مناره‌های شما را ویران می‌کنیم. ایاصوفیه از مناره‌ها پاکسازی خواهد شد و کنستانتینوپولیس(استانبول) مجددا مسیحی خواهد شد».
روز جمعه 24 اسفند مهاجمانی مسلح با حمله به دو مجسد در شهر کرایست چرچ در نیوزیلند، مردم و نمازگزاران را به گلوله بستند.
در این حادثه که یکی از افراد مهاجم آن را به صورت زنده در صفحه فیس‌بوک خود پخش می‌کرد، تاکنون 49 نفر کشته و نزدیک به 50 نفر دیگر زخمی شدند.
مظنون اصلی یک مرد 28 ساله اهل استرالیا با تبار انگلیسی معرفی شده که پیشتر بارها در صفحات مجازی خود از حضور مهاجران مسلمان در سرزمین‌های اروپایی ابراز خشم کرده بود.
طبق گزارش های رسانه ای متهم این عملیات فردی دارای مجوز حمل اسلحه بوده که در حمله خود علیه مسجدی در نیوزیلند از 5 قبضه اسلحه که از جمله دو قبضه آن نیمه خودکار بوده استفاده کرده است.
عامل قتل عام مسلمانان در جمعه سیاه امروز شنبه دردادگاه مقابل خبرنگاران حاضر در این جلسه، درحالی در دادگاه حضور یافت که براساس گزارش پلیس آخرین کلام نمازگزاران در مسجد نیوزیلند هنگام مشاهده او در مسجد پیش از حمله سلام برادر بوده است.
شبکه الجزیره گزارش داد عامل کشتار مسلمانان امروز در حالی در دادگاه حضور یافت که قربانیان این حمله مرگبار از کشورهای مختلف جهان از جمله ترکیه، اردن، بنگلادش، اندونزی ، مالزی و عربستان بودند.
بر اساس این گزارش، تاکنون چهار نفر در ارتباط با این حملات دستگیر شده اند.
در بازرسی های به عمل آمده از داخل خودروهای دستگیر شدگان، مقداری مواد منفجره کشف کرده که پلیس حدس می زند مهاجمان قصد داشته اند از این مواد منفجره در این حملات و یا حمله به نقاط دیگر استفاده کنند.
براساس آخرین آمار دست‌کم 50 نمازگزار در حمله مسلحانه تروریستی امروز به مسجد النور و مسجدی دیگر در محله لینوود شهر کرایست چرچ نیوزیلند حین اقامه نماز جمعه جان خود را از دست داده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.
سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی «آیسسکو» نیز پیش از این اعلام کرده بود که قتل عام در مساجد نیوزیلند جنایت علیه بشریت و نتیجه اظهارات اسلام هراسانه است.
خاورم**9489**1144

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نيوزيلند مولود چاووش اوغلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۲۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است

رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه گفت که مواضع ترکیه در حمایت از این مخالفان ثابت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بدر جاموس»، رئیس هیئت موسوم به هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه بعد از دیدار با «احسان مصطفی یوداگول»، مدیرکل میز سوریه در  وزارت خارجه ترکیه مدعی شد که آنکارا بر ثبات موضع خود در حمایت از خواسته‌های مردم سوریه تأکید دارد.

بنا به ادعای  رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوریه، مسئول میز سوریه در وزارت خارجه ترکیه بار دیگر بر حمایت آنکارا از راه‌ حل سیاسی بر اساس قطعنامه های شورای امنیت تأکید کرده است و طرفین درباره مقابله با «اقدامات تروریستی» شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا موسوم به «قسد» رایزنی کردند.

اخیرا بدر جاموس که به همراه سران مخالفان دولت سوریه در ترکیه به سر می‌برد، با «گیر پدرسون»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در شهر آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در این دیدار، طرفین پرونده سوریه را بررسی کرده و جاموس به پدرسون پیشنهاد داده است که توصیه‌هایی به شورای امنیت به منظور تحت فشار قرار دادن دولت سوریه و بشار اسد برای پذیرش راه حل سیاسی و عدم اجازه به دمشق برای به تعطیلی کشاندن  فرایند سیاسی در این کشور ارائه کند.

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریهایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری تورنمنت برای استعدادیابی در فوتبال پایه
  • گردشگر ترکیه‌ای با چاقو به یک پلیس صهیونیست حمله کرد
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه