Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-02@03:11:05 GMT

فورد آمریکا ۵هزار نفر را تعدیل نیرو می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۳۴۷۷

شرکت خودروسازی فورد اعلام کرده که قصد دارد بالغ بر پنج هزار نفر از کارکنان خود را تحت تأثیر افت شدید سودآوری این خودروساز آمریکایی در اروپا تعدیل کند.

در طول یک سال اخیر با شدت گرفتن جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا با چین و اروپا، شرکت‌های خودروسازی با مشکلات و چالش‌های متعددی از جمله کاهش سودآوری و درآمدزایی ناشی از افت میزان فروش محصولات مواجه شده‌اند و همین امر نیز موجب شده است که آنها به فکر راهکارهایی برای جبران خسارات و آسیب‌های وارده بیفتند که همواره یکی از نخستین چاره‌های مقابله با افت شدید سودآوری، تعدیل نیروی انسانی فعال در کارخانه‌های وابسته به شرکت‌های مربوطه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا بر اساس گزارش رویترز، شرکت خودروسازی فورد آمریکا به تازگی اعلام کرده که مجبور است برای جبران کاهش سودآوری خود در اروپا، به اخراج و تعدیل نیروی بالغ بر پنج هزار نفر از کارکنان خود در آلمان و بریتانیا اقدام کند. این خودروساز همچنین عنوان کرده است در صورت اتخاذ این تصمیم، قادر خواهد بود باری دیگر به روزهای درخشان خود در اروپا برگردد و سودآوری از دست رفته خود را بازیابد.

پیش‌تر نیز بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران برآورد کرده بودند که تداوم جنگ تجاری میان آمریکا با چین و اروپا در نهایت موجب خواهد شد که صنایع خودروسازی متحمل ضرر و زیان‌های گسترده و جبران ناپذیری شوند و در واقع می‌توان گفت که بزرگترین و نخستین قربانی افزایش تعرفه‌های گمرکی، شرکت‌های خودروسازی در جهان بودند که میزان فروش و در نتیجه سودآوری و درآمدزایی آنها به میزان قابل توجهی کاهش یافت و حالا مجبور شده‌اند که کارکنان و نیروهای خود را تعدیل نیرو و اخراج کرده، و بعضاً برخی از کارخانه‌های خود را تعطیل و خط تولید خودروها را متوقف کنند.

فورد یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی در ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود که کارخانه‌های بزرگ و فعالی نیز در بسیاری از کشورهای صنعتی و مهم دارد که وظیفه تولید جدیدترین و به‌روزترین مدل‌های این خودروساز را برعهده دارند.

ایسنا

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000D72 برچسب ها: خودروسازی ، فورد ، کارکنان

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: خودروسازی فورد کارکنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۳۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است

حجت‌الاسلام سید محسن موسوی امام جمعه شهرستان دهلران در آیین بزرگداشت روز کارگر، با حضور جمعی از مدیران شهرستان و شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت فعال در شهرستان در منطقه بیات دهلران، اظهار کرد: مقام کارگر در آموزه‌های دین اسلام دارای جایگاه ویژه‌ای است لذا باید مسئولان برای حل مشکلات این قشر عظیم پای کار باشند.

وی به عدم جذب نیروی بومی در شرکت‌های فعال در منطقه اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود که مسئولان شهرستان، به ویژه مدیران شرکت‌های فعال در منطقه، در زمینه به کار گیری نیرو‌های بومی بر اساس قانون توجه و جدیت بیشتری به خرج دهند.

وی با اشاره به اینکه کارگران نیروی محرک توسعه هستند، بیان کرد: توجه به معیشت کارگران، پرداخت به موقع حقوق و مزایای و شنیدن مشکلات آنها از جمله موارد مهمی است که باید مسئولان و مدیران اجرایی مورد توجه قرار بدهند.

در پایان این مراسم با حضور امام جمعه و مسئولان از ۱۴ نفر از کارگران ایستگاه تقویت فشار منطقه بیات تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان
  • خودروهای عضلانی جذابی که ناشناخته ماندند، از فورد فالکون کبرا تا کرایسلر والیانت (+عکس)
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است
  • خودروی کلکسیونی و سوپراسپرت فورد جی‌تی 101 (عکس)
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • سودآوری ۴۸ هزار میلیاردی ایمیدرو در یک سال
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024