Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرری- ایرنا- استاندار تهران گفت: اتباع بیگانه به ویژه در شهرستان ری قبل از تبدیل شدن به یک بحران اجتماعی باید ساماندهی شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ری اظهار داشت: اتباع بیگانه در مناطق جنوبی پایتخت به صورت غیر مجاز در میان زمین های کشاورزی و کوره های متروک آجر پزی ساکن می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: این فرآیند متاسفانه به صورت اپیدمی در آمده است و نیاز است به صورت جدی با این معضل برخورد شود.
محسنی بند پی با بیان اینکه 28 درصد جمعیت شهرستان ری روستایی است، گفت: ضمن ساماندهی اتباع بیگانه در حاشیه این شهرستان، رسیدگی به مناطق روستایی نیز در اولویت قرار گیرد.
وی با بیان اینکه سه هزار و 470 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای روستاهای استان تهران اختصاص یافته است، گفت: برای فعال سازی و سرمایه در گردش واحدهای صنعتی استان تهران سعی داریم تا سهم بیشتری را مطالبه کنیم.
استاندار تهران سه هزار و 300 واحد صنعتی در شهرستان ری را یک فرصت بیان کرد و گفت: باید از بعد اقتصادی این صنایع به درستی بهره وری کرد، ضمن اینکه مشکلات زیست محیطی ناشی از این صنایع هم باید ساماندهی شود.
وی ادامه داد: مشکلات و چالش‌های زیست محیطی جنوب پایتخت به چالش‌های زیست محیطی استان تهران تبدیل شده و باید در این زمینه تدبیری جدید اندیشیده شود.
محسنی بندپی ادامه داد: برخورداری شهرستان ری از عوارض فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و انتقال مجتمع پردازش آرادکوه به مکانی دیگر نیز از اولویت های رسیدگی به این شهرستان است و در این زمینه رایزنی های مثبتی انجام شده است.
وی یادآور شد: در شرایط کنونی که دشمن امید و نشاط مردم را هدف قرار گرفته باید سرکشی و نظارت از سوی مسئولان جدی گرفته شود.
استاندار تهران با اشاره به اینکه ری شهرستانی با قدمت تاریخی طولانی است، گفت: اقدامات و تلاش ها برای زیست پذیرتر شدن این شهرستان برای شهروندان انجام شده و در این زمینه پذیرای نقطه نظرات تمامی کارشناسان و صاحب نظران برای بهبود وضعیت استان تهران هستیم.

** مشکلات زیست محیطی بزرگترین چالش مردم جنوب پایتخت است
فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در ادامه این جلسه مشکلات زیست محیطی را بزرگترین چالش مردم جنوب پایتخت عنوان کرد و گفت: جاری شدن فاضلاب شهر تهران مشکلاتی را برای محصولات کشاورزی این منطقه بوجود آورده که باید در این مورد به طور جدی تمهیداتی اندیشیده شود.
هدایت الله جمالی پور یادآور شد: معضلات مربوط به ترافیک و مرکز دفن زباله از چالش‌های دیگر به شمار می رود که از ثمرات توسعه شهرنشینی در پایتخت محسوب می شوند.
وی عنوان کرد: تلاش‌های تئوری زیادی در خصوص کاهش انتقال معضلات تهران به ری توسط مسئولان پیگیری می شود و تاکنون تلاش عملی در این خصوص انجام نشده و همین امر مشکلات بی شمار زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی را برای مردم این شهر به ارمغان آورده است.
فرماندار ویژه شهرستان ری تصریح کرد: استانداری تهران باید در خصوص تعین حریم شهرری از تهران، اختصاص عادلانه منابع، استقلال مدیریت شهری تصمیم گیری دقیق کند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.
1970/6003

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي استاندار تهران شوراي اداري شهرستان ري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۴۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد

سرهنگ محمد قاسم طرهانی فرمانده انتظامی شهرستان ری به تشریح دو مورد از ماموریت‌های این پلیس در ۲۴ ساعت گذشته پرداخت و گفت: یکی از این ماموریت‌ها مربوط به دستگیری یکی از سوداگران مرگ است. ماموران عملیات کلانتری ۱۷۵ فرماندهی انتظامی شهرری با انجام اقدامات اطلاعاتی از نگهداری مقادیر قابل توجهی موادمخدر در یک منزل باخبر شده و در جریان تحقیقات تکمیلی خود متوجه شدند که یکی از سوداگران مرگ قصد دارد تا این مواد را در سطح استان تهران توزیع کند.

وی افزود: در این راستا ماموران به سرعت وارد عمل شده و پس از هماهنگی قضائی و اخذ مجوز‌های لازم در بازرسی از این منزل ۱۱ کیلوگرم مخدر حشیش را کشف و ضبط کردند. همچنین در این رابطه یک متهم را که در تدارک اقداماتی برای انتقال این مواد بود، دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. در آنجا متهم تحت بازجویی قرار گرفته و پس از اعتراف به جرم خود به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری همچنین از کشف ۲۰ فقره سرقت با دستگیری دو سارق حرفه‌ای تجهیزات خودرو خبر داد و گفت: به دنبال مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته‌های اخیر، در خصوص سرقت از محتویات خودرو شهروندان در محدوده شهرستان ری، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس آگاهی شهرستان ری قرار گرفت و در تحقیقات انجام شده از سوی آنان مشخص شد، متهمان با پرسه زنی در مناطق جرم خیز و شناسایی خودرو‌هایی که قفل صندوق عقب آنها از ایمنی کمتری برخوردار است، در فرصت مناسبی قفل صندوق عقب خودرو را تخریب کرده و محتویات آن را به سرقت برده‌اند.

طرهانی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف جرم هویت متهمان را مورد شناسایی قرار دادند، گفت: بلافاصله هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوز‌های لازم دریافت شد. سرانجام تیمی از ماموران در روز گذشته متهمان را در حال سرقت مشاهده و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی ادامه داد: پس از انتقال متهمان به اداره پلیس و انجام تحقیقات تخصصی و مواجهه با ادله و مستندات پلیس، آنان به ۲۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در محدوده شهرستان ری و جنوب تهران اعتراف کردند. در ادامه نیز متهمان پس از تشکیل پرونده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • جلسه ساماندهی و طرد اتباع غیر مجاز در سمنان
  • قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد
  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • نشست ساماندهی اتباع خارجی استان گلستان
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی