Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام این خبر گفت: به دنبال صدور رأی دادگاه کنیا مبنی بر نقض حکم آزادی دو زندانی ایرانی به نام‌های احمد ابوالفتحی و سید منصور موسوی، روز گذشته خانم رقیه سوبو سفیر کنیا در تهران توسط مدیرکل آفریقای وزارت امورخارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به رأی مذکور به وی ابلاغ گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه با ابراز ناخرسندی جمهوری اسلامی ایران از رأی ناعادلانه دادگاه کنیا، به طرف کنیایی اطلاع داد که جمهوری اسلامی ایران سفیر خود در کنیا را جهت مشورت به تهران فراخوانده است. سفیر کنیا نیز در این دیدار اظهار داشت که مراتب اعتراض و ناخرسندی کشورمان را به دولت متبوع خود منتقل خواهد کرد.

قاسمی در خصوص موضوع احضار سفیر کنیا به وزارت امور خارجه افزود: دادگاه عالی کنیا بهمن ماه سال گذشته در رسیدگی مجدد به پرونده دو متهم مذکور، ضمن تبرئه آنان از اتهامات وارده، حکم آزادی هر دو نفر را صادر کرد ولی با مداخلات غیر قضائی در این روند، پلیس کنیا از اجرای حکم و بازگشت این دو نفر به ایران ممانعت کرد و متأسفانه روز جمعه گذشته دیوان عالی کنیا رأی دادگاه عالی آن کشور را نقض کرد و دو ایرانی را به زندان بازگرداند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران زندان سخنگوی وزارت امور خارجه وزارت امور خارجه وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۵۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بانجول، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست سران سازمان همکاری اسلامی با «رتنو مارسدی» وزیر امور خارجه اندونزی دیدار و گفتگو کرد.
آقای حسین امیرعبداللهیان، در این دیدار از مواضع جاکارتا در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از ملت غزه تقدیر کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین روابط دوجانبه تهران و جاکارتا پس از سفر آقای رئیسی به اندونزی، مثبت و رو به‌ جلو ارزیابی کرد.

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • دست پر ایران در سازمان همکاری اسلامی/ نشست دو روزه سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا روز گذشته پایان یافت
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • امیدواریم نتایج اجلاس بانجول برای امت اسلامی سودمند و ثمربخش باشد
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است