Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@02:40:44 GMT

بارش برف و باران در محور‌های ۱۱ استان

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۶۰۰۱

بارش برف و باران در محور‌های ۱۱ استان

سرهنگ نادر رحمانی در این باره گفت: طبق آخرین گزارش‌های دریافتی در حال حاضر شاهد بارش برف در محور‌های میانه-زنجان، مراغه-هشترود استان آذربایجان شرقی، محور شاهین دژ-تکاب استان آذربایجان غربی، محور‌های بانه-سقز و قروه-همدان استان کردستان، محور دستجرد-تفرش استان قم و ارتفاعات محور‌های هراز، قم، فیروزکوه و کرج-چالوس هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
همچنین بارش باران نیز در اکثر محور‌های استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، هرمزگان، قم، اصفهان، قزوین، البرز و محور‌های جلفا-مرند، صوفیان-شبستر استان آذربایجان شرقی، محور‌های سنندج-قروه و سنندج-کامیاران استان کردستان مشاهده می‌شود.

وی افزود: شاهد وزش باد همراه با گرد و خاک نیز در محور‌های فردوس-بشرویه، دیهوک-طبس و قاین-زیرکوه استان خراسان جنوبی هستیم.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره وضعیت ترافیکی محور‌های کشور اظهار کرد: در حال حاضر ترافیک در مسیر آزادراه تهران به کرج از گرمدره تا پل فردیس و آزادراه قزوین به کرج از پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس نیمه سنگین گزارش شده است. سایر محور‌های مواصلاتی از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردارند.

اخطاریه هواشناسی در مورد آبگرفتگی معابر


سازمان هواشناسی طی اخطاریه‌ای نسبت به وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در شرق استان مازندران و غرب گلستان اخطار داد.

در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: «بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، طی امشو روز دوشنبه (۲۷ اسفند)، عبور جبهه سرد از شرق سواحل دریای خزر و شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، سبب کاهش دما و وزش شدید باد در شرق استان مازندران و استان گلستان به ویژه مناطق غربی آن خواهد شد.

بر اساس این اخطاریه، با ادامه فعالیت سامانه بارشی در این مناطق، رگبار باران در پاره‌ای مناطق و ارتفاعات رگبار برف و مه غلیظ رخ خواهد داد بنابراین طی این مدت آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، کولاک برف و مه غلیظ سبب اختلال در تردد جاده‌ها می‌شود.

از این رو به سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت جلوگیری از کاهش خسارات احتمالی به عمل آید و به مسافرین توصیه می‌شود که با تجهیزات ایمنی کامل سفر کنند.»

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بارش برف و باران هواشناسی پلیس راهور راهور ناجا مرکز کنترل ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۶۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، مسعود حقیقت ‌اظهار کرد: این ‌سامانه جدید برای چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در استان به ویژه نیمه جنوبی و مناطق غربی در شهرستان های مُهر، لامرد،‌ لارستان،‌ گراش، اوز، قیرو کارزین، خنج، جهرم، فسا،‌استهبان،‌نی ریز،‌ فیروز آباد،‌ فراشبند،‌نور آباد ممسنی ، رستم و کازرون پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین این سامانه برای پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در همه مناطق استان به ویژه نیمه جنوبی ٰ‌مناطق غربی، مرکزی و شیراز فعال است و برای جمعه ۱۴ اردیبهشت هم در استان به ویژه نیمه غربی و مناطق مرکزی پیش بینی شده است.

احتمال آبگرفتگی معابر،‌جاری شدن روان آب,،طغیان رودخانه ها

مدیر کل هواشناسی بیان کرد: اثر مخاطره همچون آبگرفتگی معابر،‌ جاری شدن روان آب و سیلاب،‌ طغیان رودخانه ها، لغزندگی جاده ها برخورد صاعقه و سقوط اشیای بدون مهار از ارتفاعات وجود دارد.

حقیقت گفت: عدم تردد و ماندگاری در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، اجتناب از چرای دام و تردد عشایردر حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، احتیاط در سفرهای برون شهری، لایروبی کانال ها و آبراهها، پرهیز از فعالیت کوهنوردی و کار در ارتفاعات توصیه می شود.

پیشتر هواشناسی فارس نهم اردیبهشت ماه بااعلام اطلاعیه سطح زرد نسبت به فعالیت سامانه بارش های رگباری و بهاری به صورت پراکنده همراه با رعد و برق،‌ وزش باد موقتی و احتمال تگرگ از بعد از ظهر دوشنبه دهم اردبیهشت ماه تا اواخر وقت سه شنبه، یازدهم همین ماه در مناطق شمال غرب،‌ غرب، مرکز استان و شیرازهشدار داده بود.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در عربستان+فیلم/ هشدار قرمز صادر شد
  • بارش باران در استان‌های غربی و جنوبی کشور | احتمال وقوع سیلاب در این استان ها + ویدئو
  • بارش باران در ۱۸ استان کشور/ خلیج فارس مواج می‌شود
  • هواشناسی ایران / رگبار شدید باران در ۲۴ استان
  • آبگرفتگی معابر شهر ایلام بر اثر شدت بارش باران
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان
  • امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد