Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، وحید مبین مقدم در نشست خبری تشریح اقدامات یکساله و برنامه های استقبال از بهار افزود: در کنار سرویس دهی خط یک و دو قطارشهری به شهروندان و زائران تا 3 بامداد اول فروردین در این روز و با توجه به سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر مراکز فروش بلیت های تک سفره در ایتسگاه ها چند برابر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص ایمنی و نصب تجهیزات خط ۲ نظیر آسانسور و الزامات ایمنی نیز اضافه کرد: رفع نواقص تعداد ۹ ایستگاه از خط ۲ از بولوار طبرسی تا میدان شریعتی که در مدار بهره‌برداری است، در دستور کار بوده و تاکنون پنج ایستگاه به صورت کامل رفع نقص شده، چهار ایستگاه دیگر نیز نواقص جزئی دارد که به زودی تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در خط ۲ روزانه ۳۵ هزار نفر مسافر جابجا می‌شود که نسبت به دی ماه گذشته که 1500 نفر بوده 30 برابر افزایش پیداکرده است، اظهار کرد: این در حالی است که امسال استقبال مردم از سیستم مترو خوب بوده و در ماه اسفند و روزهای عادی در خط یک ۲۰۰ هزار نفر جابجا می‌شود که یک رکورد است.

مبین مقدم تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های شرکت بهره‌ برداری بحث تغییرات نرخ ارز است که روی کار بسیار تاثیرگذار بوده و در تامین تجهیزات ما را با مشکل روبرو می‌‌کند از این رو لایحه‌ای به شورای شهر برای تعدیل نرخ ارز ارائه شد که با تصویب این لایحه در مهرماه تا حدودی مشکلات با پیمانکاران مرتفع شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد ادامه داد: همچنین در راستای بومی کردن تولید برخی از تجهیزات مورد نیاز مهندسی معکوس در دستور قرار گرفته است و اوایل سال آینده نیز در زمینه مهندسی معکوس رونمایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هزینه تمام شده هر مسافر در سیستم مترویی دو هزار تومان است از این رقم در سال ۹۷ مبلغ ۶۵۰ تومان از مسافران دریافت شد مابقی یارانه و کمک شهرداری و دولت است با توجه به افزایش هزینه‌ها در سال ۹۸ هزینه تمام شده جابجایی هر مسافر بیش از ۲ هزار تومان خواهد بود.

وی گفت: از شریعتی تا کاوه سه ایستگاه الندشت کوهسنگی و کاوه و ایستگاه سلامت باقی مانده و در حال اجرا است و برای افتتاح این مسیرایستگاه الندشت و کوهسنگی ایستگاه عبوری خواهند بود و در صورت تکمیل تجهیزات مسافرگیری خواهد شد.

مبین مقدم با اشاره به تاثیرات مثبت قطارشهری در مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و زمان افزود: با توجه به سرعت سیستم حمل و نقل مترو به ازای هر سفر ۱۹ دقیقه صرفه جویی در زمان داشتیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد ادامه داد: در حال حاضر اجرای هر کیلومتر مترو در نقاط مختلف جهان ۵۰ میلیون دلار هزینه تمام شده دارد که در ایران 750 میلیارد تومان است.

وی به ضریب تراکم مسافر در خطوط قطار شهری مشهد اشاره کرد و اضافه کرد: ضریب تراکم مسافر در خط یک ۷۵ درصد و خط دو ۳۰ درصد است.

وی افزود: از ابتدای بهره ‌برداری خط یک و دو تا کنون خوشبختانه حادثه جدی نداشتیم آمار تلفات جانی در سال ۹۷ نداشتیم و حوادث جزئی بوده است.

مجید خبیری

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تحویل سال حرم مطهر دلار شهرداری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۶۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری

 محمد کاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه بیمارستان سلامت گفت: بهره برداری فاز‌های مختلف بیمارستان نیازمند زیرساخت‌های استاندارد می‌باشد که پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.
 
وی ادامه داد: عملیات نصب و راه اندازی تجهیزات HIS به پایان رسیده است که در آینده‌ای نزدیک فاز اول افتتاح و بهره برداری خواهد شد.
 
وی افزود:این بیمارستان دارای بخش کلینیک‌های تخصصی، اورژانس، اتاق عمل، LDR و بستری می‌باشد که در فاز اول بخشی از آن به بهره برداری خواهد رسید.
 
وی عنوان کرد: بیمارستان سلامت سیب و سوران ۳۲ تخت مصوب شده است که فاز اول بیمارستان سلامت آماده بهره برداری است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • کشف سکه های دوره اشکانی از مسافر قطار در ایستگاه راه آهن اندیمشک
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • برخورد با مقصران حادثه استخر شهید هاشمی نژاد مشهد
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • حریق در پشت بام یک منزل مسکونی در مشهد اطفا شد
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟