Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@01:46:01 GMT

اشتغال و محرومیت زدایی اولویت اوقاف همدان است

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۶۱۶۲

اشتغال و محرومیت زدایی اولویت اوقاف همدان است

حجت الاسلام محمد کاروند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سیاست سازمان اوقاف بهره برداری بهینه از موقوفه ها با آورده بالا در راستای ایجاد اشتغال، فناوری و بخش کشاورزی است.
وی اضافه کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان دنبال کسب سود بالا نیست بلکه با حمایت از طرح های اشتغالزا درصدد ایجاد فرصت های شغلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل اوقاف و امورخیریه همدان ادامه داد: البته به منظور ایجاد اشتغال باید در مکان هایی سرمایه گذاری کرد که توجیه اقتصادی داشته باشند.
حجت الاسلام کاروند مثال زد: با حمایت مالی اوقاف از متولیان یک کارگاه بافت فرش برای 40 جویای کار اشتغال ایجاد شد.
وی خواستار تشکیل اتاق فکری برای حمایت از طرح های زودبازده و اشتغالزا شد و ابراز امیدواری کرد اتاق اصناف با اوقاف همدان در این زمینه همکاری کرده و این قبیل طرح ها را معرفی کنند.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه همدان گفت: 6 طرح در حوزه فناوری مورد بررسی قرار گرفته و برای تایید نهایی به سازمان مرکزی ارسال شده است.
حجت الاسلام کاروند ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز درحال انجام مطالعات مقدماتی در زمینه چگونگی حمایت اوقاف از فعالان این بخش هستیم.
وی محرومیت زدایی را از دیگر اولویت های این اداره کل دانست و بیان کرد: اقدام های خوبی برای محرومیت زدایی در سال جاری صورت گرفت اما سال آینده چنانچه نیت واقف اجازه بدهد، ویژه به این موضوع پرداخته می شود.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه همدان ادامه داد: در 32 روستا موقوفه ای می توان در زمینه بهداشتی فعالیت های عام المنفعه انجام داد.
حجت الاسلام کاروند بیان کرد: وقف های جدید بیشتر در حوزه ایجاد اشتغال، فراهم کردن زمینه ازدواج و بهداشت بوده که این امر موید تغییر رویکرد واقفان نسبت به دهه های گذشته و به روز شدن آنها است.

** برگزاری طرح آرامش بهاری در 36 بقعه
وی گفت: طرح آرامش بهاری نوروز امسال از 28 اسفند در 36 بقعه شاخص این استان آغاز شده و تا 14 فروردین سال آینده ادامه دارد.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه همدان افزود: علاوه بر بقاع متبرکه هیات امنای 10 مسجد در مرکز استان و 30 مسجد در دیگر شهرستان ها برای برگزاری طرح آرامش بهاری اعلام آمادگی کردند.
وی بیان کرد: 40 مبلغ دین در بقاع متبرکه پیش بینی شده در جریان برگزاری طرح آرامش بهاری مستقر می شوند که 24 تن از مبلغان از قم به همدان می آیند.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه همدان اظهار داشت: یکی از اقدام های شاخص این اداره کل در نوروز برپایی خیمه های معرفت است همچنین ایستگاه سلامت، غرفه کودک و نوجوان و ارایه مشاوره در بقاع متبرکه صورت می گیرد.
حجت الاسلام کاروند گفت: موزه امام زاده عبدالله چند ماه پیش گشایش یافت و این موزه در ایام نوروز آماده استقبال از مسافران و بازدید کنندگان است.
وی افزود: این موزه حاوی آثار وقفی و غیر وقفی است که در برخی مکان ها در حال از بین رفتن بود و در این مکان گردآوری شد.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه همدان اضافه کرد: یک تیم بازرسی متعلق به این اداره کل در سه مقطع شامل هفته آخر اسفند، نیمه نخست تعطیلات نوروزی و نیمه دوم اقدام به سرکشی و بازدید از وضعیت بقاع متبرکه می کنند.
حجت الاسلام کاروند بیان کرد: خدمات رسانی رایگان در بقاع شاخص و مستعد صورت می گیرد همچنین مساجد بین راهی از جمله مسجد گردنه اسدآباد در نوروز به مسافران خدمات می دهند.
وی گفت: برای اولین بار خیمه معرفت در خیابان بوعلی و در مجاورت آستانه مقدسه امامزاده زبیده خاتون دایر می شود تا علاوه بر ارایه خدمات، این امامزاده بیشتر به شهروندان و مسافران معرفی شود.
7526/2087
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 دین طرح آرامش بهاری قم کودک و نوجوان نوروز 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۶۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود

قهرمان رحمانی مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی در مراسم تودیع و معارفه با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام جزو اولویت‌ها است، گفت: با جذب هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات امسال مدارس نیمه‌تمام استان تکمیل می‌شود و مدارس جدید ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه جبران کمبود سرانه فضای‌آموزشی در استان باید در اولویت باشد، افزود: اولویت دولت تکمیل هنرستان‌ها است، لذا با جذب اعتبارات و تکمیل هنرستان‌ها و ۸ طرح نیمه‌تمام می‌توان گام مؤثری در توسعه فضا‌های آموزشی استان برداشت.

پیام صدقی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی هم در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با تأکید بر اهمیت مشارکت در امر مدرسه‌سازی، گفت: ظرفیت‌های بزرگی در استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای امر مدرسه‌سازی استفاده کرد.

وی افزود: هویت بخشی به مدرسه و معماری مدارس، ساماندهی املاک مازاد و ساخت مجتمع‌های بزرگ با رویکرد محله محور در استان در دستور کار است.

صدقی اضافه کرد: جهاد مدرسه‌سازی در دولت سیزدهم با قدرت، سرعت و با کیفیت ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند