Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت گفت: تولید روزانه گاز به زودی به هزار میلیون متر مکعب می‌رسد.

بیژن زنگنه در آیین افتتاح پالایشگاه‎های فاز ١٣ و فاز ٢٢ تا ٢۴ پارس جنوبی گفت: خوشحالم که امسال این افتتاح در آستانه چند عید یعنی تولد امام جواد (ع)، تولید امیرالمومنین (ع)، عید نوروز و سالروز ملی شدن صنعت نفت روی می‌دهد.

وزیر نفت ادامه داد: در سال ٧۶ نخستین قرارداد توسعه پارس جنوبی امضا شد و تا مرداد ٨۴، بهره‌برداری پنج فاز انجام شد و از ٨۴ تا ٩٢، ۵ فاز نیمه‌تمامی که تحویل شده بود به انجام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنگنه گفت: در سال‌های ٩٢ تا ٩٧ نیز در آخر ٩٣ فاز ١٢ و در آخر ٩۴ فازهای ١۵ و ١۶ و در ٢۵  فروردین سال ٩۶  نیز ۶  فاز متعارف افتتاح شد و امروز ۴ فاز دیگر افتتاح می شود که در مجموع به ١۵ فاز از نظر پالایشگاه می‌رسد.

زنگنه با تاکید بر این که تلاشمان این است که تا میانه سال ٩٨، سه فاز دریایی مربوط به فازهای ١۴، ١٣ و ٢٢ تا ٢۴ را به بهره برداری برسانی ادامه داد: با اتمام طرح‌های در دست اقدام (به جز فاز ١١)، ظرفیت تولید روزانه گاز ما به ٧۵٠ میلیون متر مکعب در پارس جنوبی می‌رسد.

به گفته زنگنه، میانگین تولید گاز کشور در سال ٩٢ حدود ۶٢٢ میلیون متر مکعب بوده است که این رقم امسال به ٨۴١ میلیون متر مکعب رسیده است.

وزیر نفت با بیان این که تولید گاز کشور به‌طور میانگین روزانه در سال ٩٨ به ٨٨٠  و در سال ٩٩ به ٩۵٠ میلون متر مکعب می‌رسد گفت: این رقم به‌طور میانگین است؛ تولید روزانه گاز به زودی به هزار میلیون متر مکعب می‌رسد.

به گفته این مقام مسئول، تولید روزانه گاز در پارس جنوبی هم‎اکنون به طور میانگین ۶١٠ میلیون متر مکعب و ظرفیت تولید ۶۶٠ میلیون  مترمکعب است.

وزیر نفت در ادامه با اشاره به این نکته که افزایش تولید گاز در پارس جنوبی منتهی به کاهش سهم سوخت مایع نیروگاه‌ها شده است؛ گفت: امسال در صادرات رکورد زدیم که به برکت تلاش‎ها در پارس جنوبی و دیگر نقاط بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به حجم گازرسانی در سال‌های اخیر، در اواسط سال ٩٨ از ٩۵ درصد تعهد پوشش گازرسانی جمعیت کشور عبور می‌کنیم. امسال نیز بالغ بر ٣٠٠٠ روستا را گازرسانی کرده‌ایم.

از نظر زیست محیطی، مقدار گازهای فلر در پالایشگاه‌های اول تا پنجم مستمرا کم شده و کمتر هم خواهد شد. به برکت برجام توانسته‌ایم دستگاه‌های که از خارج نمی‌دادند را وارد کنیم و قبل از اعمال تحریم‌ها کالاهای مهم را وارد کشور کردیم.

دستگاه‌های جداکننده سولفور از گاز همه راه‌اندازی می‌شود و بخش عمده نگرانی زیست محیطی رفع خواهد شد و باقی پالایشگاه‌ها هم وقتی به دست بهره‌بردار می‌رسد، گاز خروجی آن تنظیم می‌شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۶۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشی Moto G85 5G به زودی عرضه می‌شود

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که گوشی Moto G85 5G با قیمت تقریبا 300 یورو نیمه دوم سال جاری عرضه خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت موتورولا در سال گذشته گوشی هوشمند Moto G84 5G را وارد چندین بازار کرد، اکنون نیز قصد دارد گوشی جدیدی به نام Moto G85 5G را عرضه کند؛ این محصول با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با قیمت تقریباً ۳۰۰ یورو در نیمه دوم سال جاری در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

هنوز اطلاعات کاملی در مورد گوشی Moto G85 5G منتشر نشده است، در حالی که مدل قبلی این گوشی، Moto G84 5G دارای یک نمایشگر ۶.۵۵ اینچی FHD+ pOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و میزان روشنایی ۱۳۰۰ نیت است، این محصول به تراشه Snapdragon 695 مجهز شده است و با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی همراه است، البته کاربران می‌توانند با استفاده از کارت حافظه microSD حافظه آن را تا یک ترابایت افزایش دهند.

یک دوربین دوگانه روی پنل پشتی پوشی Moto G84 5G تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض هشت مگاپیکسلی می‌‏شود، یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز روی نمایشگر گوشی واقع شده است؛ انرژی مورد نیاز این گوشی با استفاده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود و از فناوری شارژ ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند؛ از دیگر ویژگی‌های گوشی Moto G84 5G می‌توان به حسگر اثرانگشت پایین نمایشگر، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، میکروفون‌های دوگانه و اسپیکرهای استریو اشاره کرد، این محصول گواهی IP54 را نیز دریافت کرده است، بنابراین در برابر آب مقاوم است.

کد خبر 750968

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • ذخیره روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن مرغ گرم/ صادرات مرغ بلامانع است
  • آیفون تاشو به زودی روی خط تولید قرار می‌گیرد/ عکس
  • آلبوم «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌شود
  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید
  • گوشی Moto G85 5G به زودی عرضه می‌شود
  • «امتداد» آماده پخش شد/ فیلم و سریال از دریچه فلسفه و اندیشه
  • برنامه تلویزیونی «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • فال ابجد برای متولدین ماه‌های مختلف امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳