Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@15:13:24 GMT

مشارکت مردم بزرگترین سرمایه اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۶۹۱۰

مشارکت مردم بزرگترین سرمایه اجتماعی است

تبریز- ایرنا- معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در تمامی حوزه ها بزرگترین سرمایه اجتماعی به شمار می رود افزود: با مشارکت و حضور مردم بود که تمامی توطئه ها و هجمه ها از سوی معاندین نظام خنثی شد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا مشایخی روز یکشنبه در آخرین جلسه شورای اداری سال 97 شهرستان با اشاره به اینکه در سال جاری تنها هدف اصلی دشمن تحت الشعاع قرار دادن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی ایران بود، گفت: با حضور مردم و پشتیبانی از انقلاب و نظام دشمنان ناکام ماندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به پمپاژ یاس و ناامیدی از سوی دشمنان و معاندین نظام در جامعه اشاره کرد و گفت: جامعه ما از نظر منابع غنی بوده و مشکلی در این خصوص نداریم اما باید اطلاع رسانی شود تا با اشرافیت اطلاعاتی به ترسیم آینده بپردازیم .
وی ادامه داد: سپهر و اقبال سیاسی ما در سال آتی متفاوت تر از سال جدید خواهد بود به شرطی که منابع و داشته های خود را مدیریت کرده و با تسلط بر امور در حوزه کاری خود به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کنیم.
فرماندار میانه با بیان اینکه سال آتی سال انتخابات بوده و فرصتی برای تقویت سرمایه های اجتماعی است، افزود: باید بستری امن و پایدار برای پدیده انتخابات فراهم کنیم تا مردم با مشارکت حداکثری به انتخاب اصلح بپردازند.
وی در ادامه به کاهش تحمل جامعه در سایه مسائل اقتصادی اشاره کرد و گفت: ما بعنوان خادمین ملت باید در جهت تقویت تحمل مردم و تاب آوری اجتماعی تلاش کرده و با اقناع سازی، اعتمادسازی، افزایش سطح خدمات و رضایتمندی هر چه بیشتر مردم به جلب مشارکت حداکثری بپردازیم.
مشایخی مبنا قرار دادن مودت بین مسئولان در تمامی امور، تعامل و هم افزایی، جریان شناسی و اشرافیت اطلاعاتی را عامل اصلی در دستیابی به اهداف عنوان کرد و گفت: با توجه به وضعیت موجود جامعه باید با تسهیل هر چه بیشتر در امور سرمایه گذاری و فراهم کردن بستر به استمرار سرمایه گذاری ها در شهرستان کمک کنیم.
وی لازمه تاب آوری اجتماعی را تکریم ارباب رجوع دانست و افزود: مسئولین و کارکنان ادارات باید این اصل را سرلوحه امور خود قرار دهند.
فرماندار میانه بوم گردی را از دیگر اولویت ها برای سال آتی خواند و از تلاش های تمامی اعضای شورای اداری، شورای تامین، شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاران و در راس آنها از امام جمعه محبوب و مردمی میانه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به لحاظ مساعدت در تمامی امور، تقدیر کرد.
مشایخی با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه ظرفیت و بازوی توسعه شهرستان به شمار می روند، افزود: این قشر تلاشگر جامعه باید بدون حاشیه به انجام رسالت خود پرداخته و مسئولان نیز همکاری تنگاتنگ با خبرنگاران در جهت اطلاع رسانی داشته باشند.
وی چهار موضوع مهم قاچاق سوخت، آرد و نان، دام زنده و قطع اشجار را از مواردی خواند که باید تحت کنترل و نظارت همه جانبه قرار گیرد.
امام جمعه میانه نیز در این جلسه حفظ سنگر انقلاب، با وجود تمامی هجمه ها و فشارهای سنگین اقتصادی از سوی دشمنان را در سایه یاری خدا و تلاش و مجاهدت نیروهای عرصه امنیت و پشتیبانی مردم از انقلاب و نظام عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین عبداله محمدی، برنامه ریزی و مدیریت صحیح از سوی مسئولین در جهت رفع برخی ضعف ها و مشکلات موجود در سال آتی را ضروری دانست.
وی همچنین بر اختصاص وقت برای خانواده از سوی مسئولان تاکید کرد و با اشاره به احادیث و آیات زیادی در نجات دادن خود و خانواده از آتش جهنم گفت: اگر خانواده و فرزندان مسئولان در آرامش نباشند وقتی برای ملت نخواهند داشت.
امام جمعه میانه اصل دیگر در رعایت حال خانواده را فرق قائل نشدن بین فرزندان خواند و افزود: این اصل باید در ادارات نیز رعایت شده و تبعیضی بین مراجعه کنندگان قائل نشویم.
حجت الاسلام محمدی برخورد با اراذل و اوباش در سال جاری را مطلوب خواند و افزود: باید با نظارت بیشتر بویژه در ایام عید جلوی سوء استفاده گران در بازار گرفته شود.
وی کمک به توسعه اشتغال و سرمایه گذاری در شهرستان از سوی بانکها و توسعه دانشگاه ها را از دیگر نیازهای شهرستان برشمرد و اولویت دادن به رفع این نیازها از سوی مسئولین را خواستار شد.
در پایان جلسه از منتخبین شهرستان میانه در ارزیابی ادارات در حوزه های صیانت از حقوق شهروندی، حریم امنیت عمومی و عفاف و حجاب، عوامل برپایی مراسم دهه فجر و برترین های حوزه های مختلف تجلیل شد.
7231/3071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي دولت شوراي اداري ميانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۶۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر از تصویب ساخت کارخانه سیمان سفید در بخش آبدان شهرستان دیر خبر داد.

احمد محمدی‌زاده در جلسه برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با بیان اینکه در این جلسه با حضور اعضای شورا، طرح‌های مختلف سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مردمی مورد بررسی قرار گرفت، اظهارداشت: طرح‌های مختلفی از سوی مردم و بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری است که در این جلسه توسط اعضا و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط که فرایند آن در کارگروه تخصصی طی شده است برای تصویب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بخشی از این طرح‌ها در حوزه پرورش آبزیان و تکثیر لارو و تولید بچه ماهی مطرح شد گفت: طرح‌های پرورش آبزیان جزء سیاست‌های اصلی استان بوشهر است و در این راستا از سرمایه‌گذاران در طرح‌های پرورش ماهی در قفس، به‌ویژه تولید بچه ماهی در استان حمایت می‌شود.

استاندار بوشهر بخشی دیگر طرح‌ها را در حوزه مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در جاده‌های استان دانست و تصریح کرد: توسعه مجتمع‌های خدماتی بین راهی مورد نظر ما است چراکه هرچه تعداد این مجتمع‌ها افزایش یابد امکان خدمات به حوزه حمل و نقل جاده‌ای و ایمنی راه‌ها و مسافران بیشتر فراهم می‌شود.

محمدی‌زاده از تصویب ساخت کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیر خبر داد و بیان کرد: ساخت کارخانه سیمان سفید در آبدان دیر که فرایند آن طی شده بود در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر تصویب شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲ طرح مطرح شده در این شورا رأی مثبت لازم را کسب نکرد گفت: مابقی طرح‌های مطرح شده در این جلسه برای اجرا رأی آورد و ان‌شاءالله طرح‌ها و موضوعات جدید سرمایه‌گذاری در جلسات بعد و هفته آینده مطرح می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر افزایش مشارکت مردم در طرح‌های سرمایه‌گذاری را یکی از اولویت‌های استان دانست و تأکید کرد: آنچه تدبیر مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید با مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است در استان بوشهر مورد توجه قرار گرفته و عملیاتی شده است.

محمدی‌زاده بیان کرد: سرمایه‌گذاری مردم راهکار اساسی برای حل اشتغال، تولید و پیشرفت جامعه و استان بوشهر است و ما از بخش خصوصی، سرمایه‌ گذاران و کارآفرینان به جد حمایت می‌کنیم و کارها در این حوزه تسریع می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دولت بسترساز جهش تولید است
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است