Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@00:26:32 GMT

60 آب شیرین کن درکشور بهره برداری شده است

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۷۰۷۹

60 آب شیرین کن درکشور بهره برداری شده است

به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی آب شیرین کن 35 هزار مترمکعبی بوشهر افزود: با بهره برداری از 82 آب شیرین کن در سطح کشور، انتظار می رود که 155 میلیارد لیتر در طول سال برای مصرف و استفاده بهداشتی در اختیار مردم قرار گیرد.
وی اظهار داشت: طرح آب شیرین کن 35 هزار مترمکعبی بوشهر نیز با یکهزار و 310 میلیارد ریال اعتبار در مدت 2 سال اجرایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر نیرو در باره ملاحظات زیست محیطی ساخت آب شیرین کن ها بیان کرد: نه تنها آب شیرین کن ها بلکه هر پروژه ای در صورت درنظر نگرفتن ملاحظات زیست محیطی می تواند مخرب باشد.
اردکانیان ادامه داد: عمده ترین مشکلی که می تواند آب شیرین کن بر محیط زیست وارد کند تاثیر برآبزیان و اکوسیستم دریایی است که سعی ما این است با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا درعمق های قابل محاسبه پسماند آب شیرین کن ها وارد دریا شود که تاثیری بر دریا و موجوداتش نداشته باشد.
وی اظهارداشت: می توان با استفاده از تکنولوژی های روز، نمک حاصل از پسماند آب شیرین کن ها را به نمک جامد تبدیل و به عنوان یک منبع اقتصادی از آن استفاه کرد.
اردکانیان گفت: با توجه به مشکلات موجود برای تامین آب مصرفی و بهداشتی برای استان بوشهر به دنبال استفاده از منابع آبی دریا هستیم که در این ارتباط عملیات احداث سه پروژه آب شیرین کن امروز در این استان آغاز شد.
وی با اشاره به سرمایه گذاری یکهزار و 600 میلیارد تومانی ساخت سد دراستان بوشهر یادآور شد: علاوه بر پروژه های آب شیرین کن دراین استان، فعالیت هایی درعرصه ساخت سد نیز آغاز شده که سد رئیسعلی دلواری به مرحله بهره برداری رسیده و ساخت سدهای باغان، خائیز، باهوش دالکی و دشت پلنگ در دست اجراست.
اردکانیان بیان کرد: همان اندازه که ساخت این سدها و آب شیرین کن ها حائز اهمیت است نوع مصرف و چگونگی استفاده آن توسط مردم و دستگاه های اجرایی نیز مهم است.
وزیر نیرو همزمان با سفر رئیس جمهوری در قالب کاروان دولت تدبیر و امید روز یکشنبه به استان بوشهر سفر کرده است.
6043/7212
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان بوشهر دستگاه های اجرایی زیست محیطی سرمایه گذاری محیط زیست 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۷۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از حفر و بهره برداری از ۱۳ حلقه چاه آب جدید در سطح حوزه امور آب و فاضلاب کرج طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بیان کرد: با ورود چاه‌های جدید الحفر به مدار بهره برداری، میزان ۲۵۸ لیتر بر ثانیه به چرخه تولید آب در محدوده فوق افزوده شده است.

وی گفت: با توجه به آغاز فصل گرم سال و افزایش میزان مصرف آب در استان، تمهیدات لازم جهت مدیریت تقاضا اندیشیده شده و پرسنل شرکت آبفا به صورت شبانه روزی درصدد ارائه خدمات بهینه به مشترکان هستند.

کد خبر 6092170

دیگر خبرها

  • اینترنت رایگان برای معلم‌ها
  • مجتمع فرشته جنوبی تبریز امسال به بهره برداری می‌رسد
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد