Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: تحقق سند تحول بنیادین مهمترین برنامه آموزش و پرورش است لذا باید برای عملیاتی کردن آن تلاش کرد.

به گزارش ایرنا، سالار قاسمی روز یکشنبه در نشست تدوین اجرای سند تحول بنیادین اظهارداشت : 6 زیر نظام سند تحول بنیادین به عنوان اصول اصلی آموزش و پرورش است.
وی خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوان این 6 زیر نظام سند تحول بنیادین را اجرایی کرد باید
منسجم در کنار هم عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از اجرای سند تحول بنیادین و تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای صحیح آن به عنوان بالاترین سند آموزشی کشور یاد کرد و یادآورشد: سند تحول بنیادین یکی از تخصصی ترین سند آموزشی و تربیتی و فرهنگی کشور است که می بایست در تمامی سطوح آموزش و پرورش اجرایی شود.
وی بیان داشت : لازم است معاونین و مدیران آموزش و پرورش نواحی و مناطق اجرای آن را در اولویت اصلی کاری روزانه خود قراردهند.
وی تصریح کرد: کار های زیادی در البرز برای ایجاد ساختار و اجرای این سند انجام شده که نیاز به تلاش و کار بیشتر دارد.
قاسمی اضافه کرد: توجیه مدیران مناطق نسبت به ساختار برنامه سند تحول ، جریان سازی و تسریع در برنامه اجرایی ابلاغی سند تحول بنیادین در سطوح منطقه ، ابلاغ برنامه به مناطق و شهرستان ها پس از تدوین نهایی برنامه استان و هماهنگی با واحد های تخصصی در ستاد و راهبری مدارس در 2 بستر تعالی و تدبیر به عنوان مبنای اجرایی شدن سند تحول بنیادین در دستور کاری این اداره کل قرار گرفته است.
وی ادامه داد: تمهیداتی برای تبیین سند تحول اندیشیده شده که می توان به برگزاری نشست های توجیهی و آموزشی در استان در سطوح ستاد و مناطق ، توجیه و آموزش کاربردی اولیا و استفاده مطلوب از ظرفیت اعضای شوراهای مدارس تشکل های دانش آموزی و اعضای مجلس دانش آموزی اشاره کرد.
استان البرز 460 هزار دانش آموز و 25 هزار معلم دارد.
2819/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۷۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است.

وی افزود: مدارس جایگاه تحقق عدالت آموزشی است و سهم دانش آموزان مناطق محروم برای ورود به مدارس خاص باید بیشتر شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امکانات مدارس باید بین همه دانش آموزان مناطق مختلف کشور تقسیم شود اظهار داشت: رئیس جمهور محترم بر ارتقای کیفیت و تقویت مدارس دولتی تاکید دارد و باید تلاش کنیم کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس دولتی را ارتقا دهیم این امر با همکاری و همراهی معلمان میسر می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت تقویت مدارس دولتی ابراز داشت: تامین نیروی مورد نیاز مدارس دولتی، تهیه و تدوین برنامه عملیاتی برای تقویت و ارتقای مدارس دولتی، ارزیابی مستمر عملکرد مدارس دولتی، طراحی استاندارد‌های تقویت مدارس دولتی و تدریس معلمان خاص در این مدارس از جمله مواردی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: هدف اصلی ما در آموزش و پرورش، تقویت جایگاه مدرسه است برای تقویت و ارتقا جایگاه آن باید برخی از محدودیت‌ها را بر داشته واختیاراتی را به این مدارس تفویض کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است