Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@20:10:09 GMT

احضار سفیر کنیا به وزارت خارجه ایران

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۸۳۹۳

"به دنبال صدور رای دادگاه کنیا مبنی بر نقض حکم آزادی دو زندانی ایرانی به نام های احمد ابوالفتحی و سید منصور موسوی، روز گذشته خانم رقیه سوبو سفیر کنیا در تهران توسط مدیرکل آفریقای وزارت امورخارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به رای مدکور به وی ابلاغ گردید". ناطقان: "به دنبال صدور رای دادگاه کنیا مبنی بر نقض حکم آزادی دو زندانی ایرانی به نام های احمد ابوالفتحی و سید منصور موسوی، روز گذشته خانم رقیه سوبو سفیر کنیا در تهران توسط مدیرکل آفریقای وزارت امورخارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به رای مدکور به وی ابلاغ گردید".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام خبر فوق گفت: "به دنبال صدور رای دادگاه کنیا مبنی بر نقض حکم آزادی دو زندانی ایرانی به نام های احمد ابوالفتحی و سید منصور موسوی، روز گذشته خانم رقیه سوبو سفیر کنیا در تهران توسط مدیرکل آفریقای وزارت امورخارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به رای مدکور به وی ابلاغ گردید".

در این دیدار مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه با ابراز ناخرسندی جمهوری اسلامی ایران از "رای ناعادلانه دادگاه کنیا"، به طرف کنیایی اطلاع داد که جمهوری اسلامی ایران سفیر خود در کنیا را جهت مشورت به تهران فراخوانده است.

سفیر کنیا نیز در این دیدار اظهار داشت که مراتب اعتراض و ناخرسندی کشورمان را به دولت متبوع خود منتقل خواهد کرد.

قاسمی در خصوص موضوع احضار سفیر کنیا به وزارت امور خارجه افزود: "دادگاه عالی کنیا بهمن ماه سال گذشته در رسیدگی مجدد به پرونده دو متهم مذکور، ضمن تبرئه آنان از اتهامات وارده، حکم آزادی هر دو نفر را صادر کرد، لکن با مداخلات غیر قضایی در این روند، پلیس کنیا از اجرای حکم و بازگشت این دو نفر به ایران ممانعت کرد و متاسفانه روز جمعه گذشته دیوان عالی کنیا رای دادگاه عالی آن کشور را نقض کرد و دو ایرانی را به زندان بازگرداند"./

برچسب ها: سفیر کنیا ، وزارت خارجه ، احضار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سفیر کنیا وزارت خارجه احضار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۸۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار می‌کند

وزیر خارجه بلژیک اعلام کرد که جهت محکوم کردن حمله صهیونیست‌ها به کارمندان آژانس توسعه فدرال بلژیک سفیر این کشور در بروکسل را احضار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، حجه لحبیب، وزیر خارجه بلژیک در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد: سفیر اسرائیل در بروکسل در رابطه با جان باختن عبدالله نبهان کارمند آژانس توسعه فدرال بلژیک در جریان بمباران ارتش این دولت در غزه به ساختمان وزارت امور خارجه احضار خواهد شد.

وی ضمن عرض تسلیت به خانواده و بستگان نبهان گفت: بمباران مناطق و جمعیت غیرنظامی مغایر قوانین بین‌المللی است. برای محکوم کردن این مساله و دریافت پاسخ سفیر اسرائیل را احضار خواهم کرد.

به گزارش آناتولی، پیش از این وزیر توسعه بلژیک از کشته شدن عبدالله نبهان کارمند این آژانس به همراه فرزند ۷ ساله ‌در بمباران ارتش صهیونیست‌ها در منطقه رفح غزه خبر داد.

کارولین گنز، وزیر همکاری و توسعه بلژیک اعلام کرد که عبدالله نبهان، کارمند ۳۳ ساله آژانس توسعه این کشور که در غزه فعالیت می‌کرد و پسرش شب گذشته در جریان بمباران ارتش اشغالگر در بخش شرقی شهر رفح نوار غزه جان خود را از دست دادند.

گنز تصریح کرد: وضعیت همسر نبهان که در این حمله مجروح شده، وخیم است و ۲ فرزند ۷ ماهه و ۵ ساله این زوج به صورت جزئی مجروح شدند. پدر، برادر و برادرزاده ۶ ساله نبهان نیز جان باختند.

وزیر همکاری و توسعه بلژیک، عبدالله نبهان را همکار بسیار فداکار و ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: عبدالله نیز مانند سایر کارمندان غزه در فهرست «افراد واجد شرایط خروج از غزه» بود که ماه‌ها پیش به مقامات اسرائیلی ارائه شد.

او افزود: نبهان قبل از اینکه به او و خانواده‌اش اجازه داده شود غزه را به سلامت ترک کنند، جان باخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار می‌کند
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم