Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:25:06 GMT

47 پروژه بهداشت و درمان دراستان بوشهر افتتاح و اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۸۴۲۲

47 پروژه بهداشت و درمان دراستان بوشهر افتتاح و اجرا شد

بوشهر- ایرنا- همزمان با سفر رئیس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید به استان بوشهر روز یکشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 47 طرح بهداشتی و درمانی افتتاح یاعملیات اجرایی آنها آغاز شد.

به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکشنبه شب درآیین افتتاح وآغاز عملیات اجرایی این پروژه ها در بیمارستان زینبیه شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی گفت: 26 طرح از این شمار شامل کلینک های تخصصی، خانه های بهداشت، مراکز جامع سلامت، مرکز تصویر برداری، اورژانس جاده ای، اقامتگاه پزشکان است که به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر سعید نمکی افزود: همچنین 21 پروژه نیز شامل مراکز اورژانس جاده ای و شهری، اقامتگاه پزشکان، مراکز جامع سلامت، توسعه بیمارستان ها و مراکز درمانی عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
وی اضافه کرد: امروز کلینک تخصصی مرحوم دکتر عبدالحسین حاجیانی بیمارستان زینبیه خورموج با زیر بنای 950 متر مربع و اعتبار 25 میلیارد ریال که توسط خانواده حاجیانی از خیرین شهر خورموج تامین اعتبار شد، به بهره برداری رسید.
وی بیان کرد: برای ساخت و تجهیز این مراکز بهداشتی و درمانی 608 میلیارد ریال شامل 100 میلیارد ریال کمک خیران و 508 میلیارد ریال اعتبارات دولتی هزینه شده است.
نمکی به خدمات نظام مقدس اسلامی و مقابسه آن با قبل از انقلاب اشاره کرد و افزود: ما در سال 1357 تنها 30 درصد پوشش واکسیناسیون داشتیم اما امروز به 100 درصد پوشش واکسیانسیون رسیده است.
وی تاکید کرد: شمار مراکز بهداشتی و درمانی کشور از 1030 مورد در سال 57 به بیش از 18 هزار خانه بهداشت و مرکز رسیده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در سال 57 از هر هزار کودک 120 نفر در یک سالگی و 174 نفر در پنج سالگی فوت می شدند و امروز این آمار به کمتراز 1 دهم در هزار نفر رسیده است.
نمکی به تعداد دانشگاه های علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: در سال 57 تنها هشت دانشگاه علوم پزشکی با 600 دانشجو داشتیم و امروز به83 دانشگاه دولتی با 6100 دانجشو افزایش یافته است.
نمکی در باره اجرای تحول نظام سلامت گفت: یکی از مهمترین و موفقترین برنامه دولت اجرای طرح تحول نظام سلامت بود که باعث بهبود وضعیت عدالت در خدمات رسانی بهداشتی و درمانی و کاهش هزینه درمان، پوشش 100 درصدی بیمه همگانی سلامت و توسعه زیر ساخت های مراکز بهداشتی و درمانی در همه نقاط کشور بویژه نقاط کمتر برخوردار کشور شده است.
وی به در مورد وضعیت دارو در سال 98 اظهارداشت: با تمهیدات انجام شده هیچ مشکل و کمبودی در زمینه دارو در سال آینده نداریم و سعی خواهد شد همه داروهای مورد نیاز بویژه داروی بیماران خاص تامین و در دسترس همه بیماران قرار گیرد.
حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری امروز یکشنبه در راس کاروان دولت تدبیر و امید برای دیدار مردمی، شرکت در نشست شورای اداری، افتتاح پروژه های چهار فاز پارس جنوبی، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های استان به صورت ویدئو کنفرانس و نشست با خبرنگاران به استان بوشهر سفر کرد.
6043/7206

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي وزير بهداشت افتتاح طرح بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۸۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی سیستان و بلوچستان، صبح امروز جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع با حضور مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان و نماینده نهاد امنیتی در محل سالن جلسات علوم پزشکی زاهدان برگزار شد. 
در این جلسه مدیر کل امور اتباع و مهاجرین در ابتدا ضمن پاسخگویی به سوالات حاضرین در حوزه اتباع بر متمرکز بودن سیاست گذاری در زمینه اتباع در سطح ملی و ابلاغ مصوبات به استان ها تاکید کرد و گفت: خروجی این جلسه کمک به تصمیم سازان در مرکز است و استان به تنهایی مجوز در امر سیاست گذاری پیرامون بسیاری از موارد ندارد.

همچنین در این نشست در راستای دریافت کمک از سازمان های بین الملل اعلام شد دانشگاه علوم پزشکی طرح توریسم درمانی و کمک به بیماران خاص اتباع خارجی را ارائه دهد.   

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم