Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@02:22:11 GMT

شدت بارندگی ها محورهای ارتباطی در بستک را قطع کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۸۴۴۵

شدت بارندگی ها محورهای ارتباطی در بستک را قطع کرد

علیرضا صفا ایسینی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مسیرهای ارتباطی روستاهای بستک از جمله دشت جیحون، تنگ دالان و روستای کرمران نیز بر اثر شدت بارش ها و طغیان رودخانه‌ ها مسدود است.
تنَگ دالان از توابع بخش مرکزی شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان در جنوب ایران واقع شده ‌است.
این منطقه از شهرستان بستک از شمال به کوه، از جنوب به روستای رودبار، از مغرب به روستای کنچی و از مشرق به روستای جیحون محدود می‌ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل بحران هرمزگان در ادامه بیان داشت: همچنین به دلیل بارش های زیاد سراسری که از صبح امروز بیشتر شهرستان های استان هرمزگان را دربرگرفته، ارتباط تلفنی در شهرستان بستک نیز قطع شده است.
وی در خصوص میزان خسارت های ناشی از بارندگی ها بیان داشت: تا کنون آماری از میزان خسارت بارندگی ها اعلام نشده است.

**ثبت 70.7 میلی متر بارندگی در بستک
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ادامه داد: تا این لحظه شهرستان بستک و جزیره لاوان در صدر فهرست بارش های سراسری امروز استان هرمزگان قرار دارند.
صفا ایسنی در خصوص میزان بارندگی در استان هرمزگان تا ساعت 16:30 ابراز داشت: در شهرستان بستک 70.7 میلی متر و در لاوان 36.2 میلی متر باران ثبت شده است.
مدیرکل بحران هرمزگان اعلام کرد: میزان بارندگی ها در شهرستان پارسیان، 34.5، بندرعباس 17.2، کیش 16.8، قشم دریایی 15 میلی متر، خمیر 14.1 ، حاجی آباد 12.7، رودان 10.5، بندرلنگه 9.2، قشم فرودگاهی 7.4، میناب 5.8، سردشت بشاگرد 3.8 ، ابوموسی 1.9 و جاسک 1 میلی متر میلی باران باریده است.

**طغیان رودخانه در کروئیه خمیر
بخشدار رویدر بندرخمیر نیز عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران از راه ارتباطی بخش رویدر به شهرهای بندرخمیر و بندرعباس در اثر بارندگی و طغیان رودخانه کروئیه خبرداده بود.
محبوب دریا افزود: بارش باران که از بامداد یکشنبه در بخش رویدر آغاز شده، موجب طغیان رودخانه در محل آبنمای کروئیه و قطع راه ارتباطی این منطقه شده است.
وی بیان داشت: همچنین راه ارتباطی هفت روستای حوزه شرق و غرب رویدر به مرکز این بخش و شهرستان بندرخمیر قطع شده است.
به گزارش ایستگاه هواشناسی هرمزگان، تاکنون 51 میلیمتر در بخش رویدر باران باریده است.
**آبگرفتگی منازل مسکونی و اداری شهر بندرعباس
بارندگی در شهرستان بندرعباس که از صبح امروز یکشنبه آغاز شده است، هم چنان شدت گرفته و در برخی مواقع رگباری و همراه با رعد و برق است.
شدت بارندگی ها در شهر بندرعباس به قدری سنگین است که بسیاری از منازل مسکونی این شهر دچار آبگرفتگی شده است.
هم اکنون حیاط خبرگزاری ایرنا هرمزگان و ادارات و منازل مسکونی همجوار در این منطقه از شهر بندرعباس نیز به صورت کامل پر از آب شده است.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان بارش در این استان سراسری است و تا صبح فردا دوشنبه در مناطق شرقی استان ادامه دارد.
9887 /6048
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 بارش باران رعد و برق قشم مدیریت بحران هواشناسی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۸۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیروزآباد با ۱۰۴ میلی متر پیشتاز بارندگی اخیر فارس

مسعود حقیقت اعلام کرد: براساس آمار بارندگی بهاری اخیر که در ۴۴ ایستگاه فارس و تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه به ثبت رسیده است، فیروز آباد با ۱۰۴ و چهار دهم میلی متر پیشتاز است و در شیراز هم ۲۴ و پنج دهم میلی متر باران باریده است.

او اظهار کرد: پس از فیروز آباد که صدرنشین شد، نورآباد ممسنی با ۹۱ و هشت دهم میلی متر، میمند با ۸۳ و سه دهم، قیرو کارزین با ۶۳ و ۶ دهم، کازرون و خنج با ۵۸ و چهار دهم، کوار با ۴۷، جهرم با ۴۲ و یک دهم، زرین دشت با ۴۱ و چهار دهم و سپیدان با ۴۰ و ۲ دهم در رتبه‌های بعدی جای دارند.

حقیقت اضافه کرد: در سایر ایستگاه‌ها هم از ۳۷ تا یک میلی مترباران گزارش شده است و میزان بارندگی اخیر در شیراز ۲۴ و پنج دهم و در شهرک گلستان شیراز هم ۳۱ و هشت دهم به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی فارس تاکید کرد: میانگین بارندگی اخیر در فارس ۲۴ و پنج دهم میلی متر بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • فیروزآباد با ۱۰۴ میلی متر پیشتاز بارندگی اخیر فارس
  • شوط پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود
  • ۱۱۲ میلی متر بارندگی در رومشکان لرستان ثبت شد
  • مختاران سربیشه با ۷۳ میلیمتر رکورددار بارندگی‌های شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی
  • انسداد برخی مسیر‌های ارتباطی عشایری و تلفات احشام در خوزستان
  • ثبت بارندگی در ۱۱ نقطه خوزستان
  • اصفهان رکوردار بارندگی‌های شب گذشته
  • تمام محورهای مواصلاتی فارس باز است
  • ترافیک در محورهای ارتباطی مازندران سنگین شد
  • بیشترین بارندگی هرمزگان در «بستک» ثبت شد