Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:25:07 GMT

ژاپن آخرین محموله نفتی خود از ایران را بارگیری کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۸۵۷۶

ژاپن آخرین محموله نفتی خود از ایران را بارگیری کرد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اس‌اندپی گلوبال پلاتز، منابع آگاه خبر دادند که یک نفتکش ژاپنی، بارگیری آن‌چه به نظر می‌رسد آخرین محموله نفت خریداری شده از ایران در بازه معافیت کنونی از تحریم‌های ایران بوده را آغاز کرده است.

این محموله قرار است در اوایل آوریل، قبل از پایان موعد معافیت و در شرایطی که معلوم نیست این معافیت بعد از ماه می تمدید خواهد شد یا خیر، به ژاپن برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بارگیری پس از مذاکرات روز دوشنبه گذشته آمریکا و ژاپن در واشنگتن، راجع به تحریم‌های ایران، انجام می‌شود که طی آن، دو طرف قبول کردند مذاکرات خود را ادامه دهند.

پس از اعطای معافیت ۱۸۰ روزه از تحریم ایران به ژاپن، این دومین دور مذاکرات ۲ جانبه در مورد تحریم‌های ایران است که البته ژاپن، در آخرین مذاکرات بر اصل اولیه خود تاکید کرده است که تحریم‌های آمریکا، نباید تأثیر منفی بر عملکرد شرکت‌های ژاپنی بگذارند.

یکی از سخنگوهای وزارت خارجه آمریکا به پلاتز گفت: هدف ما این است که همه کشورها را وادار کنیم خرید نفت ایران را در اسرع وقت، متوقف کنند.

این سخنگو گفت: در یک دوره ۶ ماهه و تحت هر کدام از این معافیت‌ها، خرید نفت ایران به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است و حتی ۲ کشور از ۸ کشوری که معافیت دریافت کرده‌اند، به طور کامل خرید نفت از ایران را متوقف کرده و تا زمانی که رژیم تحریم‌ها پابرجا باشد، به خرید نفت از این کشور باز نمی‌گردند.

سوپر نفتکش وی‌ال‌سی‌سی کیسوگاوا، از روز چهارشنبه به جزیره خارک ایران رسیده و قرار است نفت ایران را برای پالایشگاه شوا شل ژاپن بارگیری کند.

یک مقام شوا شل، روز پنج‌شنبه از پاسخ به اینکه آیا این آخرین محموله‌ای خواهد بود که قبل از پایان معافیت‌ها از ایران بارگیری می‌شود یا خیر، خودداری کرد؛ اما سخنگوی پالایشگاه فوجی اویل که در حال حاضر، نفت قطری را در همین نفتکش کیسوگاوا بارگیری خواهد کرد، گفته که این شرکت، قبل از اتمام معافیت‌ها دوباره از ایران نفت بار خواهد زد.

طبق اعلام منابع آگاه، سایر خریداران ژاپنی نفت ایران، شامل ایدمیتسو کوسان، نفت و انرژی جی‌اکس‌تی‌جی نیپون و کوسمو اویل، پیش از این، آخرین محموله خود در بازه معافیت کنونی را از ایران بارگیری کرده‌اند.

آخرین محموله کوسمو اویل که ۹۰۰ هزار بشکه نفت سنگین ایران را به ژاپن حمل می‌کند، قرار است در تاریخ ۲ آوریل به یوکاایچی در مرکز ژاپن برسد.

کد خبر 4570722

منبع: مهر

کلیدواژه: نفت قانون تمدید تحریم ایران ژاپن تحریم اقتصادی ایران صادرات نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، با وجود عدم اخذ مجوزات لازم و عدم هماهنگی با راه آهن جمهوری اسلامی، ۱۰ واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا شد و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و با همراهی مرزبانی کشور به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

همچنین راه آهن جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را جهت حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می‌کند.

در پی اطلاع رسانی‌های گذشته تاکید می‌شود که متأسفانه مجموعه موسوم به کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوزات مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان متولی حمل‌ونقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعدادی واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این ۱۰ واگن در شمتیغ کرد و کوشید با فشارهای رسانه‌ای و توسل به برخی ادعاهای بعضاً کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

در این راستا راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌رغم ناپختگی و بی صداقتی صورت گرفته از سوی کنسرسیوم، با لحاظ کردن مصالح ملی و با حسن نیت، حمل بخش اول محموله تجاری را روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز کرد و این محموله روز گذشته (شنبه ۱۵ اردیبهشت) از تهران نیز عبور نموده و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمال غرب کشور است. همچنین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود جهت حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوزات لازم از سوی مراجع ذیربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می‎‌کند.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، تأکید می‌کند برقراری خط دائمی تبادلات تجاری ریلی با کشور افغانستان به ایران مستلزم انجام اصلاحات لازم بر روی خطوط ریلی افغانستان جهت رسیدن به استانداردهای مورد نیاز و همچنین انجام روال اداری و تشریفات قانونی لازم شامل اخذ مجوزهای مربوطه از مرزبانی، گمرک و راه‌آهن توسط فورواردرها خواهد بود.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تأکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله‌های تجاری کشور افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود جهت کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می‌دارد.

کد خبر 6097908

دیگر خبرها

  • میزبانان لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ مشخص شدند
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • ۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید
  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • لبه تیغ
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج