Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@14:45:38 GMT

سفر به کریمه؛ واکنش پوتین به تحریم های غرب علیه روسیه

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۸۸۶۹

سفر به کریمه؛ واکنش پوتین به تحریم های غرب علیه روسیه

مسکو - ایرنا - ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تنها چند روز پس از تحریم های هماهنگ آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا علیه کشورش به دلیل الحاق کریمه به خاک روسیه، راهی این منطقه می شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین فردا دوشنبه ضمن افتتاح چند پروژه در کریمه و سواستوپول و دیدار با نمایندگان مردم در این مناطق در نظر دارد تا در پنجمین سالگرد رفراندوم استقلال کریمه از اوکراین در سال 2014 میلادی و اتحاد مجدد کریمه به روسیه شرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفر پوتین در شرایطی صورت می گیرد که جمعه گذشته وزارت خزانه‌ داری آمریکا با انتشار بیانیه ‌ای از تحریم شش فرد و هشت نهاد روسی توسط دفتر کنترل دارایی ‌های خارجی (اوفک) از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه خبر داد.
وزارت امور خارجه کانادا هم اعلام کرد که تحریم هایی را علیه 114 شهروند روس و 15 نهاد روسی اعمال کرده است.
اتحادیه اروپا هم هشت مقام روسی را به دلیل آنچه که «مصادره کشتی‌ های اوکراینی» عنوان شده، هدف تحریم قرار داده است.
این فهرست شامل مقام ‌های ارشد گارد امنیت مرزی روسیه و فرمانده‌ سه کشتی روسی است که شناورهای اوکراین را توقیف کردند.
تنش آبی میان روسیه و اوکراین چهار ماه پیش موجب افزایش تنش‌ میان مسکو و غرب شد و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیدار خود با ولادیمیر پوتین در آرژانتین را به همین دلیل لغو کرد.
تحریم‌های جدید علیه روسیه، تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که پارلمان اروپا با انتشار گزارشی، اعلام کرده بود که دیگر مسکو را به عنوان یک «شریک راهبردی» به حساب نمی‌ آورد.
این گزارش که سه شنبه گذشته به تصویب اعضای پارلمان اروپا رسید، بر لزوم توقف پروژه خط لوله گاز «جریان شمالی 2» از روسیه به آلمان نیز تاکید داشت.
اختلافات روسیه و اوکراین که با یکدیگر پیوندهای تاریخی و مذهبی بی پایانی دارند از سال 2014 و پس از وقوع تغییرات در اوکراین که کی یف از آن به عنوان «انقلاب» و روس ها «کودتا» یاد می کنند، آغاز شده است.
مردم شرق اوکراین و شبه جزیره کریمه پس از این اتفاق، دست به مخالفت با دولت مرکزی در کی یف زدند.
با توجه به حضور نظامی روسیه در کریمه، روسیه امنیت برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه را فراهم کرد و مردم این منطقه که اکثر آنان را روس زبانان متمایل به مسکو تشکیل می دادند رای به استقلال از اوکراین و سپس درخواست پیوستن به روسیه دادند که با موافقت پوتین جنبه اجرایی پیدا کرد.
از آن تاریخ به این طرف، آمریکا و غرب انواع تحریم های اقتصادی را علیه روسیه و شخصیت ها و شرکت هایی که در کریمه فعالیت می کنند وضع کردند تا شاید روسیه از کریمه پا عقب بگذارد.
اوکراین هم از جامعه جهانی خواسته است ضمن نپذیرفتن کریمه به عنوان جزئی از خاک روسیه، این کشور را اشغالگر بخوانند و به روسیه برای بازپس دادن این منطقه به اوکراین فشار بیاورند.
مقابله با روسیه هم اکنون به اصلی ترین شعار پترو پروشنکو رئیس جمهور فعلی اوکراین تبدیل شده است که برای یک دوره دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است.
پوتین در آخرین اظهار نظر خود تا به امروز در خصوص کریمه گفته است که مسکو با هیچ کسی در خصوص حق حاکمیت خود بر این منطقه مذاکره نمی کند.
اروپام ** 1346 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه كريمه اوكراين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۸۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «حکیم جفریس» رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که ایالات متحده باید به حمایت از اوکراین برای جلوگیری از یک جنگ گسترده‌تر ادامه دهد. 

وی در ادامه این ادعا افزود: اگر اوکراین سقوط کند آمریکا به احتمال زیاد نه تنها با پول بلکه با اعزام نیروی نظامی وارد جنگ خواهد شد.

همچنین، وی حزب جمهوری‌خواه را «جناح طرفدار پوتین» توصیف کرد و اقدامات این حزب را دلیل اصلی تاخیر در کمک‌رسانی آمریکا به اوکراین برای مبارزه با روسیه دانست.

جفریس در برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» ادعا کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به دنبال بازسازی اتحاد جماهیر شوروی (سابق) است و با انجام این کار متحدان ناتو را تهدید خواهد کرد.

جفریس گفت: «یک جناح طرفدار پوتین در حزب جمهوری‌خواه وجود دارد که نمی‌خواهد از اوکراین حمایت کند و به دلایلی معتقد است که روسیه، دشمن ایالات متحده آمریکا نیست.»

گفتنی است ماه گذشته، کنگره آمریکا لایحه‌ای برای ارائه ۶۱ میلیارد دلار کمک نظامی و بشردوستانه به اوکراین تصویب کرد. این اولین بسته کمکی بزرگ از دسامبر ۲۰۲۲ است که پس از ماه‌ها جدال و مخالفت جمهوری‌خواهان سرانجام به اوکراین اختصاص یافت.

در سنا، ۱۵ جمهوری‌خواه به لایحه‌ای که شامل کمک بیشتر به اوکراین بود، رأی منفی دادند. یکی از مخالفان کمک به اوکراین سناتور «جی دی ونس» از اوهایو است که استدلال می‌کند اوکراین فاقد نیروی انسانی و قدرت نظامی لازم برای پیروزی در برابر روسیه است و حمایت آمریکا برای تغییر این شرایط کافی نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چین: از نشستهای صلح اوکراین با مشارکت همه طرف‌ها حمایت می‌کنیم
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم