Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-26@18:33:32 GMT

این آنتی‌ویروس‌های بی‌خاصیت!

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۹۳۳۷

این آنتی‌ویروس‌های بی‌خاصیت!

ایتنا - نتایج یک بررسی علمی نشان می‌دهد اکثر قریب به اتفاق ضدویروس‌های تولید شده برای ایمن سازی گوشی‌های اندرویدی هیچ فایده‌ای ندارند و قادر به شناسایی و حذف بدافزارهای مختلف نیستند.

بررسی‌های مؤسسه تحقیقاتی AV-Comparatives بر روی صدها محصول ضدویروس نشان می‌دهد که این نرم افزارها عمدتاً جعلی بوده و نصب آنها بر روی گوشی هوشمند مشکلات امنیتی آنها را برطرف نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از مهر، این مؤسسه اروپایی ۲۵۰ اپلیکیشن مشهور ضدویروس را که در گوگل پلی در دسترس هستند، مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیده که تنها ۸۰ اپلیکیشن برخی فعالیت‌های امنیتی مفید را انجام می‌دهند.
نکته مهم اینکه ۸۰ اپلیکیشن یادشده تنها قادر به کشف و شناسایی ۳۰ درصد از ۲۰۰۰ بدافزاری بوده اند که عمده آلودگی‌های گوشی‌های اندرویدی را به خود اختصاص می‌دهند.

۱۷۰ اپلیکیشن دیگری که در این مجموعه وجود داشته‌اند نه تنها کارکرد مفیدی نداشته اند، بلکه برخی از آنها برنامه‌های عادی و بی خطر را به عنوان بدافزار و ویروس شناسایی کرده و کاربران را به دردسر می‌انداختند. برخی از این برنامه‌ها نیز به علت جمع آوری اطلاعات غیرضروری کاربران توسط گوگل از فروشگاه پلی استور بیرون کشیده شده‌اند.

در مجموع تنها ۲۳ اپلیکیشن در این مجموعه قادر به شناسایی کامل و دقیق ویروس‌هایاندرویدی بوده اند که همه آنها توسط شرکت‌های امنیتی مشهوری مانند اف – سکیور، بیتدیفندر، سمانتک و غیره تولید شده‌اند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اندروید آنتی ویروس بدافزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۹۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان اماکن خصوصی در بهار

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی حسن حیدری اظهار کرد: به دنبال وقوع سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان، بررسی موضوع با هدف کشف سرقت‌ها به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های تخصصی و اشراف اطلاعاتی، مأموران پاسگاه آبرومند موفق به شناسایی و دستگیری سارق شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهار تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیسی به ارتکاب سرقت اعتراف و در این خصوص مال خر نیز شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ حیدری در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده افراد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6087902

دیگر خبرها

  • شناسایی و دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • «تهدید بی خاصیت»
  • شناسايي ودستگيري دو شکارچی غير مجاز در شهرستان رودان 
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی در بهار
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود