Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@13:00:01 GMT

چگونه کلمپه بپزیم؟

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۹۴۶۵

چگونه کلمپه بپزیم؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کُلُمْپه نوعی شیرینی سنتی مخصوص استان کرمان است که امروزه در سایر شهر‌ها نیز پخته می‌شود. کلمپه ظاهری شبیه به کلوچه سیستان دارد با این تفاوت که درون آن مخلوطی از خرمای چرخ شده همراه با پودر هل و طعم‌دهنده‌های دیگر قرار می‌دهند. خرما، آرد گندم، گردو و روغن از مواد اصلی آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای تزیین کلمپه معمولاً از پودر پسته یا کنجد استفاده می‌شود.   مواد لازم:   آرد: یک کیلو
روغن جامد یا کره: ۴۰۰ الی ۵۰۰ گرم
تخم مرغ: ۲ عدد
شکر: ۲۰۰ گرم
شیر به همراه کمی آب: نصف لیوان
هل و وانیل: به میزان لازم
مواد لازم برای وسط کلمپه
خرمای بدون هسته: ۴۰۰ گرم
مغز گردوی خورد شده: ۲۰۰ گرم
هل، قلمفور و جوزهندی: به میزان لازم
بادیون و زنجبیل: به میزان لازم
پودر پسته برای تزیین: به میزان لازم   طرز تهیه:   ابتدا دو عدد تخم مرغ را به همراه هل و وانیل خوب زده، سپس روغن را اضافه کرده و پس از آن شکر و آرد. این مواد را خوب مخلوط کنید و بعد از آن مخلوط شیر و آب را بیا فزایید تا خمیر لطیف و نرمی به دست آید.   مواد داخل کلمپه را کاملا یکدست با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید.   به دو روش می‌توانید کلمپه را قالب زده و آماده کنید:   روش اول قالب زدن کلمپه   خمیر را با وردنه روی سطحی صا ف. پهن کرده و با ته فنجان یا لیوان به شکل دایره‌های هم اندازه در آورید و پس از آن که مواد خرمایی که به شکل گلوله‌های کوچک در آورده اید را وسط آن گذاشتید یک دایره‌ی خمیری را روی آن قرار داده و دور آن را ببندید و مثل خمیر قطا ب. بپیچید.   روش دوم قالب زدن کلمپه   خمیر‌ها را با دست گلوله‌ای شکل کرده، کف دست پهن کنید و مواد خرما را وسط آن قرار داده و اطراف آن را ببندید و سپس با استفاده از قالب‌های مخصوص کلمپه روی آن را قالب بزنید.
وقتی همه‌ی کلمپه‌ها پیچیده و آماده شدند آن‌ها را داخل سینی فر چیده و در طبقه‌ی وسط و با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه گذاشته و پس از پخته شدن روی آن را با پودر پسته تزیین کنید و بگذارید سرد شده، سپس نوش جان کنید.

منبع: آخرین خبر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیرینی جات خرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۹۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد همکاری دارند

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله صالحی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد و معلم اخلاق استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم افزود: معلمان شمع وجود خویش را برای روشنایی راه ما و آیندگان ما ارزانی داشتند و این روحیه ایثار در کمک به نیازمندان نیز متجلی است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با توجه به ظرفیت خوبی که بین فرهنگیان وجود دارد، برنامه‌های در دست اجرا و همچنین کمک و تعامل ادارات آموزش و پرورش در سطح استان این تعداد در سال جاری افزایش یابد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از همکاری یک هزار و ۶۸۹ معلم با کمیته امداد در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین خبر داد و افزود: خوشبختانه در قالب موضوعات فرهنگی نیز شاهد همکاری معلمان هستیم.

صالحی با بیان اینکه خیران با هر مبلغی می‌توانند در طرح اکرام ایتام و محسنین مشارکت کنند، اضافه کرد: خیران نیک‌اندیش زنجانی می‌توانند از طریق ارسال عدد ۱ به شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۴ و یا مراجعه به سایت Ekram.emdad.ir حمایت مادی و معنوی فرزندان ایتام و محسنین را عهده دار شوند.

گفتنی است؛ در حال حاضر قریب به ۴۹۰۰ یتیم و فرزند محسنین در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند.

کد خبر 6090729

دیگر خبرها

  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد همکاری دارند
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • لطافت هوای روستای گیامی پس از بارش باران در قالب تصاویر
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی