Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، این توصیه ها به شرح زیر می باشند:

والدین در تهیه وسایل آتشبازی بیخطر فرزندانشان را همراهی نمایند. کودکان به هیچ عنوان شخصاَ نباید از مواد آتش بازی و محترقه استفاده نمایند. از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی به خصوص در منزل، زیر زمین، محل کار و ... جداً جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
از حمل مواد محترقه و آتش گیر و انفجاری حتی به مقادیر بسیار کم، در جیب لباس و کیف جداًً خودداری کنید. در صورت نگهداری مواد آتش بازی، حتی کم خطر حتماً آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. مواد آتش بازی (محترقه و انفجاری) را از محل هایی که مطمئن هستند خریداری کنید. این مواد را از دست فروش تهیه نکنید. همیشه در مواقع آتش بازی جهت اطفاء حریق، آب، کپسول اطفاء حریق و حتی الامکان جعبه کمکهای اولیه در دسترس باشد. مواد آتش بازی (منفجره و محترقه) را به طرف افراد دیگر پرت نکنید. هیچگاه مواد آتش بازی (منفجره و محترقه) را در ظروف شیشه ای یا فلزی قرار ندهید، زیرا در صورت انفجار ذرات شیشه یا فلز، به اطراف پرتاپ شده و سبب صدمات و خطرات جانی خواهد شد. هیچگاه از الکل برای آتش گیری مواد استفاده نکنید. از آتش زدن لاستیک، هیزم، کارتن خالی و امثال آن چه در واحدهای مسکونی و چه در معابر ، کوچه و خیابان خودداری نمایید. از پرتاب مواد آتش زا مانند فشفشه و موشک بر روی درخت ها، بام و بالکن منازل که از عوامل عمده بروز آتش سوزی است جداً خودداری کنید. صاحبان فروشگاه های مواد شیمیایی و رنگ فروشی ها از فروش هر گونه مواد آتش زا و مواد شیمیایی به کودکان و نوجوانان جداً خودداری نمایند. از ریختن مواد سریع الاشتعال مانند نفت، بنزین و غیره بر روی مواد آتش گیر جداً خودداری شود. از قرار دادن ظروف تحت فشار از جمله کپسول، اسپری، حشره کش ها و غیره بر روی آتش خودداری شود. مراقب رفتارهای خطرناک و ناهنجار بوده و در صورت لزوم مراتب را به واحدهای گشتی نیروی انتظامی و یا پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید. از سوزاندن وسایلی چون کپسول گاز، لاستیک و آمپول و استفاده از مواد آتشزا نظیر بنزین، الکل، کاربیت و مانند آن جداً خودداری نمایید. از برپایی آتش در معابر باریک و در نزدیکی پستهای برق یا ایستگاه های تقلیل فشار گاز و پارکینگ های عمومی پرهیز کنید. از برپایی آتش های حجیم و غیرقابل مهار خودداری کنید. استفاده از مواد آتش بازی هرگز به طور کامل ایمن نیست، حتی در صورتی که مراقبت کامل صورت گیرد. حوادث نه تنها ممکن است برای کسانی که از آن استفاده می کنند به وجود آید، بلکه برای کسانی که این مواد را درست می کنند نیز ممکن است اتفاق بیفتد. پس از مکان هایی که از مواد محترقه در آن استفاده می شود دوری کنید. شما می توانید از عینک های محافظ یا حداقل عینک های طبی خود استفاده کنید. در صورت بروز هرگونه حریق و یا حادثه ضمن حفظ خونسردی در اسرع وقت با شماره تلفن ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تماس گرفته و مراتب را با ذکر نوع حادثه و نشانی دقیق اطلاع دهید. بیاییم شور و شادی چهارشنبه سوری را با یک عمر غم و افسوس عوض نکنیم!

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۹۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با بیان اینکه امروز در عرصه‌ای قرار داریم که باید بیش از پیش مراقب هجمه دشمنان به ویژه در حوزه فرهنگی باشیم، گفت: برای اینکه بتوانیم در این جنگ‌نرم به عنوان پیروز، از میدان سربلند خارج شویم، باید موضوع بصیرت‌افزایی را سرلوحه برنامه‌ها قرار دهیم. وی با بیان اینکه بصیرت‌افزایی این مهم را فراهم می‌کند که بتوانیم دوست را از دشمن تشخیص دهیم و این موضوع در شرایط کنونی از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: بی‌تردید اگر به واسطه بصیرت‌افزایی بتوانیم دوست را از دشمن تشخیص دهیم، در آن صورت قادر خواهیم بود موضوع‌گیری درست و بهنگامی در برابر هجمه دشمنان داشته باشیم. خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه دشمنان در شرایط کنونی با همه توان و ابزارهایی که در اختیار دارد، وارد جنگ فرهنگی با ایران شده است، اظهار کرد: بر همین اساس بود که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی طی سال‌های گذشته تاکید زیادی نسبت به افزایش بصیرت سیاسی داشتند؛ چرا که ایشان معتقد بودند که شناخت دشمن همواره در امور نتیجه‌بخش خواهد بود. امام جمعه زنجان با یادآوری اینکه دشمن امروز به جنگ فرهنگی روی آورده است، خاطرنشان کرد: دلیل این امر نیز آن است که در طول سال‌های گذشته همه برنامه‌های خود اعم از جنگ سرد و نیز تحریم‌های مختلف اقتصادی را به اجرا گذاشته و چون در رسیدن به اهداف شوم خود علیه ملت ایران ناکام مانده، روی به جنگ فرهنگ آورده است. آیت‌الله خاتمی در ادامه یکی از موضوعات مهم در شرایط کنونی جامعه را مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی عنوان کرد و گفت: اهمیت مبارزه با مفاسد اقتصادی به حدی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۰ و در فرمان ۸ ماده‌ای مبارزه با فساد را به صورت جامع اعلام کردند که بی‌تردید اگر این قوانین به صورت کامل و دقیق اجرا شود، نتایج و برکات زیادی به دنبال خواهد داشت. وی از روز ۱۱ اردیبهشت‌ماه به عنوان روز جهانی کار و کارگر یاد کرد و با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری مطالب جامعی را در هفته جاری و در جمع کثیری از کارگران کشور بیان کردند، افزود: به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی، کارگران رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند، به همین خاطر ارتقای وضعیت زندگی کارگران به ارتقای وضعیت کشور منجر خواهد شد. کد خبر 6089078

دیگر خبرها

  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • اوقات شرعی اهواز، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • خودداری کرسپو از اظهارنظر درباره النصر و الهلال