Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیژن زنگنه وزیر نفت در نشست با خبرنگاران در محل فاز ۱۳ پارس جنوبی افزود: هر وقت به عسلویه می‌آیم، احساس عجیبی دارم. ایرانی که می‌خواهیم، ایران آباد و ثروتمند است.

وی تاکید کرد: عسلویه را پول و دلار نساخته است، بلکه عشق جوانان عسلویه را ساخته است.

وزیر نفت افزود: عسلویه، شهریور ۷۶ یک زمین بکر و موات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا سال ۸۴، ۵ فاز وارد مدار شد، از ۸۴ تا ۹۲، ۵ فاز دیگر وارد مدار شد و از سال ۹۲ تا کنون ۱۱ فاز مدار شده است و تا پیش از پایان سال ۹۸، ۲۷ فاز دریایی را در مدار تولید خواهیم داشت.

زنگنه با اشاره به اینکه برای ساخت فاز‌های ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی یازده میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است، بیان کرد: تجهیزات مورد نیاز این فاز‌ها و ماشین‌های دوار پیش از نوامبر ۲۰۱۸ وارد کشور شده است و درباره تجهیزات مشکلی نداشتیم.

او تصریح کرد: برداشت ایران از میدان گازی مشترک پارس جنوبی از قطر پیشی گرفته است و امسال کمتر کسی حس کرده که زمستان آمده و پایان یافته است؛ هیچ صنعتی امسال به لطف تلاشی که در پارس جنوبی صورت گرفته با مشکل گاز روبه‌رو نبوده است.

وزیر نفت افزود: مصرف انرژی با وجود افزایش تولید، بالاست و مردم بدون توجه به بهینه‌سازی انرژی را مصرف کرده‌اند و بالاترین مصرف تاریخی ثبت شده است.

زنگنه همچنین با اشاره به اینکه برای نخستین بار امسال تراز تولید اتان مثبت و همیشه کمتر از تقاضا بوده است، گفت: از مردم عسلویه و مردم نخل تقی، همکاران شرکت نفت و گاز پارس، قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و همه تلاشگران در این طرح قدردانی می‌کنم.

وی درباره صادرات گاز نیز بیان کرد: اسناد مناقصه صادرات گاز ایران به عمان از کوه مبارک به بندر صحار آماده است، اما به علت تحریم، شرکت‌های بین‌المللی در این مناقصه شرکت نکردند؛ البته رقم سرمایه‌گذاری زیاد نیست.

وزیر نفت عنوان کرد: مشکلی درباره صادرات ال‌پی‌جی نداریم، اما درباره جزئیات صادرات حرفی نمی‌زنم.

زنگنه درباره فاز ۱۱ پارس جنوبی هم گفت: قرار است هیاتی عالی‌رتبه از چین برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به ایران بیاید و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درباره این موضوع به چین سفر کرده است و امشب به کشور برمی‌گردد.

او درباره صادرات گاز به پاکستان هم توضیح داد: از نظر حقوقی درباره صادرات گاز به پاکستان ما مدعی هستیم و آن‌ها نیز ادعای سیاسی دارند که از سوی امارات و عربستان تحت فشار هستند، اما ما قرارداد معتبر داریم، پاکستان نمی‌تواند گازی ارزانتر از ایران پیدا کند.

وزیر نفت با بیان اینکه تحریم در صادرات گاز تاثیری نداشته است، افزود: پیشنهادی داشتیم که گاز را از عراق به داخل این کشور ببریم و عراقی‌ها در حرف با ما همراه هستند؛ در زمینه دریافت پول از عراق مشکل داریم که قرار است حل شود.

زنگنه ادامه داد:کاهش صادرات میعانات گازی به دلیل مصرف در پالایشگاه ستاره خلیج فارس بوده است و هم‌اکنون روزانه ۳۵۰ هزار بشکه میعانات گازی به عنوان خوراک در اختیار این پالایشگاه قرار می‌گیرد؛ تولید میعانات گازی ما کاهش نیافته است.

وی بیان کرد:آمریکایی‌ها زیاد حرف می‌زنند و توصیه می‌کنم کمتر حرف بزنند. یک سال است که بازار نفت را دچار تشنج کرده‌اند و مسئول آن هستند و اگر این روند ادامه یابد وضع بازار بیشتر متشنج می‌شود.

وزیر نفت گفت: نمی‌دانم معافیت‌ها برای فروش نفت تمدید می‌شود یا خیر، ما کار خودمان را می‌کنیم، اما آن‌ها (آمریکا) هر روز یک حرف تازه می‌زنند.

زنگنه یادآور شد: هیچ‌وقت به‌طور علنی از قرارگاره خاتم الانبیاء (ص) انتقاد نکردم. برخی می‌خواستند بین ما و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) و سپاه اختلاف بیندازند، اما با تدبیر و درایتی که دو طرف داشتند موفقیتی به دست نیاوردند.

وی در واکنش به بازجویی از همکاران نزدیکش گفت: اطلاعی ندارم. البته بازجویی دائم اتفاق می‌افتد، اما بازجویی ویژه را خبر نداریم.

وزیر نفت ادامه داد: تلاشمان این است سال آینده حقوق ارکان ثالث را ساماندهی کنیم که مشکل بیکاری با استخدام در وزارت نفت حل نمی‌شود.

زنگنه تصریح کرد: من از وقتی آمدم تلاش کردم وضع حقوقی کارکنان صنعت نفت و حقوق کارکنان قراردادی مدت موقت امسال ترمیم شده و تلاشمان این است سال آینده حقوق ارکان ثالث را هم بهبود بخشیم.

وی افزود: مناقصات قرارداد‌های EPC و EPD بصورت مرتب برگزار و برندگان آن اعلام می‌شود ودعوای مالی پیمانکار و کارفرما تمامی ندارد، اما همچنان روال کار فی مابین ادامه دارد.

وزیر نفت گفت: به تازگی طرحی را به سران سه قوه ارایه داده ایم تا بخش خصوصی بتواند از منابع بازار سرمایه با برخورداری از ضمانت‌ها به‌ویژه در طرح‌های نیمه تمام پالایشی و پتروشیمی استفاده کند.

زنگنه با اشاره به اینکه طرح توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی به فناوری نیاز دارد، بیان کرد: فرآیند توسعه آن پیچیده است؛ ممکن است شرکت‌های ایرانی بتوانند در کنار یک شرکت صاحب‌فناوری لایه نفتی را توسعه دهند.

وی با بیان اینکه ما باید به مردم راست بگوییم ادامه داد: معتقدم همین را که می‌گوییم افتتاح می‌کنیم، یعنی گفتیم هشت ردیف پالایشی را افتتاح می‌کنیم که اکنون نیز این اتفاق افتاده است که پالایشگاه‌های فاز ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ از همه فاز‌ها در هنگام افتتاح تکمیل‌تر است و واحد SRU آن آماده است و یک گرم به مشعل نمی‌دهیم.

زنگنه افزود:کسی که ۱۵ فاز متعارف را وارد مدار می‌کند نیاز به نمایش ندارد، هدف ما تزریق امید به جامعه است.

وزیر نفت ادامه داد:کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه اوپک و غیر اوپک (JMMC) در حدی که برایش تبلیغ می‌کنند معتبر نیست و اصل اوپک است.

وی ادامه داد: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا توئیتی منتشر کرد که برخی جواب دادند که از طرف خودشان است و کسی نمی‌تواند از طرف اوپک حرف بزند.

زنگنه درباره اختلاس پتروشیمی گفت: باید از قوه قضاییه برای مطرح کردن این پرونده تشکر کرد، اما بعضی از دوستان بابک زنجانی می‌خواهند این پرونده را آنقدر بزرگ کنند که بابک زنجانی فراموش شود و بابک زنجانی تحت هیچ شرایطی نباید فراموش شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بیژن زنگنه آمریکا بازار نفت نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۹۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارس پلنگ باغ وحش مشهد تحت درمان قرار دارد

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: پلنگ باغ وحش مشهد به دلیل شکستگی دست چپ همچنان تحت درمان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، جواد نباتی درباره آخرین وضعیت "ارس" پلنگ باغ وحش مشهد اظهارداشت: ارس، که در حال حاضر حدود 12 سال سن دارد، با توجه به سابقه بیماری عصبی پیش رونده و غیر قابل برگشت و افزایش سن گونه وضعیتی خاص دارد که باعث شده  از لحاظ حرکتی ، حرکت محدودی داشته باشد.

وی افزود: این گونه به جهت شکستگی دست چپ از ناحیه بازو  مدتی است که تحت درمان است و به همین علت  در دید عموم  نیست.

نباتی در رابطه با علت این شکستگی گفت: ارس از سال 97 به دلیل بیماری عصبی گاهی دچار تشنج می‌شود که با دارو تحت درمان است ولی باز هم گاهی اوقات تشنج می‌کند و پس از بررسی‌های انجام شده علت شکستگی بازوی چپ، همین تشنج و به خصوص زمان اوج‌گیری تشنج تشخیص داده شده است. 

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اینکه حیوان به دلیل بیماری عصبی کلا  تحرک زیادی ندارد، لنگش و آسیب به بازو  حیوان دیر تشخیص داده شده و آخرین بار لنگش، در حدود دو هفته به اخر سال 1402 یعنی نیمه اسفندماه  دیده شده است.

نباتی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص بیماری ارس و احتمال ریسک بالا برای بیهوشی ارس، در نهایت با تصمیم تیم درمانی در تاریخ 19 فروردین سال جاری از دست ارس عکس رادیوگرافی تهیه شد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ارس در باغ وحش مشهد در فضای مربوط به خودش نگهداری شده، که البته به صورت محصور و دور از انظار عمومی است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • ارس پلنگ باغ وحش مشهد تحت درمان قرار دارد
  • ذخیره روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن مرغ گرم/ صادرات مرغ بلامانع است
  • بازار سیب‌زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی تامین است
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم!
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • صادرات مرغ تا پایان سال به ۳۰۰ هزارتن می‌رسد
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین