Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیرصالحی گفت: وزیربهداشت تاکید دارند که تا پایان سال نتیجه هزینه کرد ردیف اعتباری شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی به ایشان اعلام شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، چند ماه پیش قول پرداخت ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ارزی به صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داده شد و در نهایت پس از ۲ ماه تاخیر پول به دست بیمه سلامت رسید، اما به نظر می‌رسد اکنون که  این ردیف بودجه ای به طور کامل تخصیص پیدا کرده ، پول به دست صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نرسیده است و دانشگاه‌های علوم پزشکی در هزینه کرد آن درست عمل نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیرصالحی رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ارزی و هزینه کرد ردیف بودجه ای تخصیص یافته به دانشگاه های علوم پزشکی برای شرکت های دارو و تجهیزات پزشکی، اظهار کرد: وزیر بهداشت شخصا پیگیر موضوع هزینه کرد ۵۰۰ میلیون یورو در دانشگاه های علوم پزشکی هستند تا سهم شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی در جای دیگری هزینه نشده باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به گزارش گیری از دانشگاه های علوم پزشکی برای هزینه کرد ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ارزی ادامه داد: ما از چند جهت در زمینه ۵۰۰ میلیون یورو صندوق توسعه ملی گزارش گیری کرده ایم.

پیرصالحی بیان کرد: در واقع هم از دانشگاه های علوم پزشکی گزارش ها را دریافت کرده ایم که چه عددی به شرکت ها پرداخت کرده اند و هم از شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی خواسته ایم میزان دریافتی خود را اعلام کنند تا هزینه کرد ۵۰۰ میلیون یورو صندوق توسعه ملی در بخش دارو و تجهیزات پزشکی مشخص شود.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: بر اساس اطلاعاتی که بدست ما رسیده است عددی که دانشگاه های علوم پزشکی و شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی اعلام کردند تفاوت معنی داری دارد.

پیر صالحی به تشکیل تیمی برای رسیدگی به اعتبار شرکت های دارو و تجهیزات پزشکی از ۵۰۰ میلیون یورو اشاره کرد و گفت: دکتر نمکی تیمی از سازمان غذا و دارو و معاونت توسعه تشکیل داده اند تا پرداختی ها مشخص شود  و اگر دانشگاهی ردیف ۵۰۰ میلیون یورو شرکت های دارو و تجهیزات پزشکی را در محل خود مصرف نکرده و در حوزه دیگری هزینه کرده باشد موظف هستند پول را برگردانند و هیچ راهی نیست چرا که این ردیف اعتباری ۲ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومانی به طور اختصاصی به  دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص یافته است.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: همچنین برخورد لازم با دانشگاه های علوم پزشکی که این موضوع را به درستی عملی نکردند صورت می گیرد.

پیر صالحی یادآوری کرد: امیدواریم تا پایان سال نتیجه جمع بندی نتیجه گزارش های هزینه کرد ۵۰۰ میلیون یورو به شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی را آماده و اعلام کنیم و وزیربهداشت تاکید دارند که تا پایان سال نتیجه هزینه کرد ردیف اعتباری شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی به ایشان اعلام شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۰۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­­­پورحسینی افزود: در دو سال گذشته در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت، ظرفیت خوابگاه‌های متاهلین دانشگاه علوم پزشکی تهران دو برابر شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت: این تعداد خوابگاه کفایت نمی‌کند و معاونت دانشجویی فرهنگی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صدد است طی یک سال آینده ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی را دو برابر کنند.   مدیرکل دفتر وزارتی وزارت بهداشت ادامه داد: به تعداد تخت‌های خوابگاه‌های مجردی هم ۱۰ هزار تخت افزوده شده است.   پورحسینی ضمن تشکر از خیرینی که در این امر مشارکت داشتند، افزود: همچنان از همکاری خیرین در این حوزه استقبال می‌کنیم. ­

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم