Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد برگزاری سی‌و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت:درصدد هستیم شیرینی این مسابقات که یکی از حرفه‌ای‌ترین مسابقات قرآنی در جهان اسلام است را در بعد فنی، پردازش و پرداخت به مواردی که کمتر به آن توجه شده است به مخاطبان ارائه بدهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی با حضور در ایسنا، در آستانه برگزاری این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به پرسش‌های این خبرگزاری در رابطه با این رویداد مهم قرآنی پاسخ داد و از تأثیر این مسابقات در سطح منطقه، اهداف برگزاری مسابقات قرآنی، اینکه چگونه می‌توانیم از برگزاری این مسابقات به عنوان محرکی برای به حرکت درآوردن برنامه‌ها و فهم قرآنی در کشور استفاده کنیم و… سخن گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: تمام آثار ارسالی در بخش بانوان، آقایان، طلاب علوم دینی، دانش‌آموزان و نابینایان مورد داوری قرار گرفت و در نتیجه افرادی که در مرحله نیمه نهایی هستند منتخبین این رشته‌ها هستند. از این جهت در این دوره از مسابقات گزینش بهتری صورت گرفت و از نظر سطح کیفی افراد بهتری در این دوره از مسابقات حضور دارند. مخاطبی که در سالن می‌نشیند توقع یک تلاوت جذاب را دارد و با این اتفاق، شاهد کیفی سازی بهتر مسابقات هستیم. چند روز برگزاری مسابقات صرفاً برای فینال مسابقات است. بیستم فرودین در سه شیفت کاری مرحله نیمه نهایی برگزار می‌شود و افرادی که به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند از بعدازظهر ۲۱ فروردین ماه در مصلای امام خمینی (ره) رقابت خود را آغاز می‌کنند.

مشروح این مصاحبه توسط خبرگزاری ایسنا طی روزهای آتی منتشر خواهد شد.

مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از روزهای ۱۹ تا ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ با حضور ۸۳ کشور برگزار می‌شود. مراسم افتتاحیه روز ۲۱ فروردین در مصلای امام خمینی (ره) برگزار و در روز ۲۵ فروردین نیز مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حجت الاسلام والمسلمین حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه سازمان اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۰۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سعید غفاریان، از برگزاری مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزی خبر داد و گفت: این مسابقات ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه جاری با حضور دانش‌آموزان برگزیده مرحله ناحیه‌ای در مجتمع فرهنگیان یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۵۰ نفر از دانش‌آموزان توانستند به این مرحله راه یابند، که دانش‌آموزان پسر در ۱۱ رشته و دختر در ۱۰ رشته طی دو روز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت اظهار کرد: مسابقات امسال متفاوت از گذشته برگزار می‌شود به نحوی که مرحله غیر حضوری حذف و متسابقان در مرحله حضوری به رقابت می‌پردازند.

غفاریان با اشاره به اینکه مسابقات از حالت پایه‌ای خارج و در مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود افزود: در مسابقات گذشته پس از برگزاری مسابقات، مراسم اختتامیه در همان روز برگزار و برترین‌ها تجلیل می‌شدند، اما امسال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مراسم واحد برای اختتامیه خواهیم داشت که با حضور مسئولان استان از برگزیدگان و راه یافتگان به مرحله کشوری تجلیل خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان گفت: این مسابقات نیز ۱۳ اردیبهشت‌ماه برگزار و ۴۰ نفر از فرهنگیان که توانستند در مرحله غیر حضوری رتبه برتر را کسب کنند، در پنج رشته در مرحله حضوری به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران