Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

یک کارشناس حمل‌ونقل معتقد است، بخش عمده مشکلات حمل‌ونقل نشأت گرفته از سیستم مدیریتی است.

به گزارش تین‌نیوز، مهرداد عبداللهی با بیان این مطلب گفت: حوزه حمل‌ونقل دارای شاخه‌های متعدد و کاملا تخصصی است که لازمه مدیریت هر شاخه، تخصص و تجربیات همان حوزه است، هم‌چون حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای که به بخش درون و برون‌شهری تقسیم می‌شود و هر کدام دارای محورها و اهداف متفاوت و گاهی متضاد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد: از این‌رو معتقدم مدیران موفق در بخش برون‌شهری نمی‌توانند آن‌چنان که باید در مدیریت حمل‌ونقل درون شهری موفق باشند و مدیران موفق بخش درون‌شهری نیز همین شرایط را دارند.

این کارشناس خاطرنشان کرد: اما اکنون در انتخاب مدیران حمل‌ونقل کشور، تخصص و تجربیات مرتبط از فرعیات محسوب می‌شود که شاید به دلیل نبود آگاهی سیستم انتخابی این مدیران است که از ابعاد و گستردگی حوزه حمل‌ونقل بی‌خبر هستند.

عبداللهی تاکید کرد: از سوی دیگر نه تنها تصمیمات مدیران غیرمرتبط و غیر متخصص بر وضعیت حمل‌ونقل تاثیر مستقیم گذاشته، بلکه باعث اختلال در فعالیت بدنه کارشناسان این حوزه هم می‌شود.

 او گفت: کارشناسان تصمیم‌ساز، خواسته یا ناخواسته در چارچوب و اهداف تعریف شده این مدیران قرار می‌گیرند که همین امر، در ابعاد کلان باعث تغییر رویکرد و برنامه‌های کلی سازمان‌ها و حتی موازی کاری با سایر سازمان‌ها می‌شود.

وی افزود: از دیگر مسائلی که حوزه مدیریت حمل‌ونقل کشور از آن رنج می‌برد، به روز نبودن این مدیران نسبت به پیشرفت‌ها و تکنولوژی‌های جدیدی است که در دنیا به کار می‌رود.

به گزارش تین‌نیوز، این کارشناس تاکید کرد: به دلیل این که حمل‌ونقل یکی از اصلی‌ترین و مهمترین زیر ساخت‌های اقتصادی در دنیا محسوب می‌شود، از این رو در چند سال اخیر پیشرفت چشم‌گیری در مباحثی همچون اینترنت اشیاء، به کارگیری هوش مصنوعی و...داشته است.

عبداللهی اظهار کرد: اما در کشور ما، این حوزه همچنان درگیر روش‌ها و رویکردهای قدیمی و در اکثر موارد منسوخ شده برای حل معضلات و مشکلات شده است که در چنین  شرایطی نه مدیران تخصص مرتبط و برخی موارد کافی، برای نوآوری و خلاقیت در استفاده از روش‌های نوین را دارند و نه کارشناسان تصمیم‌ساز، توان و جسارت مخالفت با اهداف و روش‌های منسوخ شده این مدیران را دارند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مدیریت حمل ونقل حمل ونقل هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۰۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج به مناسبت گرامیداشت هفته فرهنگی سنه در گالری سوره این شهر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسعد فرهادی شامگاه امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با اشاره به نامگذاری ششم تا دوازدهم اردیبهشت به نام هفته فرهنگی سنه (سنندج)، اظهار کرد: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف حامد شریعتی، شامل ۶۰ عکس قدیمی این شهر در اندازه ۷۰*۵۰ از سال‌های ۱۲۶۰ تا ۱۳۶۰ (یک قرن) در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه تصاویری از شخصیت‌ها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردم سنندج و رخدادها و وقایع تاریخی رقم خورده در سنندج در یک قرن اخیر گردآوری و در معرض نمایش علاقه مندان و پژوهشگران قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به مشارکت حوزه هنری با شهرداری و شورای شهر سنندج در برنامه‌های هفته سنه، ادامه داد: همکاری در برگزاری مراسم افتتاحیه و جشنواره عکس سنه که توسط خانه عکاسان در حال انجام بوده، بخشی از این همکاری‌ها و فعالیت‌ها به این مناسبت است.

فرهادی به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های غنی استان هم گریزی زد و گفت: بر اساس سند زیست بوم حوزه هنری استان کردستان در سال جاری تلاش خواهد شد تا با بهره‌مندی از تمام هنرها به‌ویژه هنر عکاسی نسبت به معرفی بیش از پیش استان کردستان و شهر سنندج و کمک به توسعه آن گام‌های مؤثری را برداریم.

وی با دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدید علاقه مندان است.

به گزارش ایمنا، ششم اردیبهشت با تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان کردستان به عنوان روز سنه (سنندج) نامگذاری شده است، به همین مناسبت به مدت یک هفته برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر سنندج برگزار می‌شود.

کد خبر 748508

دیگر خبرها

  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • رشد ۱۰ برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز
  • مدیران درگیر بحران‌های تصنعی نشوند/ از مطالبه‌گران منصف استقبال می‌کنیم
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است