Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@13:08:49 GMT

شعر آئینی سرچشمه معارف دینی است

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۰۶۲۷

شعر آئینی سرچشمه معارف دینی است

به گزارش خبرنگار مهر، علی هوشمند در ویژه برنامه «عید علوی» که یکشنبه شب با حضور جمعی از شاعران اهل بیت (علیهم السلام) در این مرکز برگزار شد گفت: ادبیات فارسی خصوصاً شعر آئینی ترجمانی از معارف ائمه هدی است و شاعران بزرگ با تمسک به این منبع عظیم حکمت آموز آثار زیادی به یادگار گذاشته‌اند.

هوشمند افزود: یکی از مهمترین ویژگی‌های شاعر انقلابی تعهد نسبت به جامعه و ارزش‌های آن است و در این خصوص استکبار ستیزی مهمترین ویژگی شاعر انقلابی و متعهد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه هنری استان قزوین یادآور شد: سکوت رسانه‌های استکباری در مواجهه با کشتار مردم مظلوم و بی دفاع یمن، فلسطین، عراق، سوریه و حملات تروریستی علیه مسلمانان، وظیفه هنرمندان و نویسندگان را دوچندان می‌کند که باید در مواجهه با اقتضائات روز حرف نو زد.

در ادامه این جلسه محسن حق شناس مسئول بنیاد بین المللی غدیر قزوین بر ضرورت رجوع به کلام نورانی حضرت علی (ع) در نهج البلاغه تاکید کرد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: شاعران آئینی با تمسک به کلام حضرت امیر (ع) در نهج البلاغه می‌توانند به آثار و ابیات خود غنا بخشند.

در این برنامه اشعاری در مدح و ثنای حضرت امام محمد تقی (ع) توسط شاعران قرائت شد.

این برنامه با همکاری حوزه هنری، انجمن ادبی کمیت، سازمان بسیج هنرمندان، انجمن ادبی رضوی، ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد.

کد خبر 4570865

منبع: مهر

کلیدواژه: علی هوشمندی حوزه هنری قزوین شعر آئینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۰۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بادرود گفت: از ابتدای سال تحصیلی، این دانش آموزان آموزه‌های دینی و اسلامی را فرا گرفتند و با رسیدن به سن تکلیف ملزم هستند واجبات را انجام دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


محمدرضا عملی افزود: این جشن با هدف مرور فعالیت‌های قرآنی و دینی و ثبت خاطره ماندگار برای آغاز بندگی دانش آموزان برگزار شد.
وی گفت: دکلمه خوانی، اجرای سرود همگانی و برنامه‌های شاد و مفرح از دیگر برنامه‌های این آئین بود.

دیگر خبرها

  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشوری در منطقه ۳ اصفهان