Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-27@01:57:29 GMT

حضور پررنگ ایران در انتخابات اسرائیل!

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۱۰۲۶

حضور پررنگ ایران در انتخابات اسرائیل!

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، ژنرال موشه یعلون، عضو ارشد ائتلاف آبی- سفید، که رسانه‌های اسرائیل خبر هک شدن تلفن رهبر آن، بنی گانتز را منتشر کردند، نسبت دادن این اقدام به ایران را قاطعانه رد کرد.

 

اما بنیامین نتانیاهو در سخنانی بی‌سابقه مدعی شد، «حمایت ایران از بنی گانتز و یائیر لاپید، روشن است».

 

یائیر لاپید رهبر حزب «آینده‌ای هست» ماه گذشته در ائتلاف با حزب اقتدار اسرائیل به رهبر بنی گانتز، ائتلاف آبی- سفید را تشکیل داد؛ این ائتلاف به قوی‌ترین رقیب در ده سال نخست وزیری نتانیاهو مبدل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خاداشوت، شرکت خبری شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل، پنجشنبه ۲۳ اسفند گزارش داد، مقامات ارشد شباک، سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، پنج هفته پیش در دیدار با گانتز به او گفتند، «ایران تلفن همراه وی را هک کرده است».

 

اما به گزارش تایمز اسرائیل، موشه یعلون جمعه ۲۴ اسفند گفت، «ایرانی‌ها عامل این هک نیستند؛ آنها افرادی نیستند که رقبای نخست وزیر اسرائیل را هدف قرار دهند».

 

وی افزود: «کسی سیستم سیاسی را به انجماد کشانده و تمامی ارزش‌ها را برای حفظ برتری سیاسی قربانی می‌کند».

 

یعلون که در گذشته رییس ستاد و در دولت‌های بنیامین نتانیاهو، وزیر جنگ نیز بوده، گفت: «من هم نهادهای امنیتی و هم دنیای این نخست وزیر را می‌شناسم؛ شباک عامل درز این خبر به رسانه‌ها نبوده است».

 

ژنرال یعلون مشخص نکرد که چه عاملی تلفن بنی گانتز را هک کرده اما به نوشته تایمز اسرائیل، وی معتقد است که بنیامین نتانیاهو در این ماجرا دخیل است.

 

بنی گانتز خود جمعه تاکید کرد که تلفن او حاوی مطالبی نبوده که در صورت رسیدن به مقام ارشد دولتی، دستاویزی برای باج‌خواهی از او شود.

 

گانتز گفت رقابت سیاسی باید بر سر ارزش‌های اساسی و مردمسالاری باشد، اما به ناگهان عواملی مسئله تلفن او را به رسانه‌ها درز می‌دهند.

 

یائیر لاپید، شریک سیاسی بنی گانتز نیز جمعه گفت: «نتانیاهو از مطالب حساس امنیتی برای بدنام کردن بنی گانتز سو استفاده کرده است».

 

به گزارش وای.نت، عیسوی فریج، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کنست [پارلمان اسرائیل] از حزب مرتز، شنبه ۲۵ اسفند خواست بازرس کل ماجرای هک کردن تلفن بنی گانتز و رسانه‌ای کردن این خبر را مورد تحقیق قرار دهد.

 

رییس شباک تکذیب کرده که سازمان او در افشای این خبر در رسانه‌ها دخیل بوده است.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: انتخابات اسرائیل بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۱۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های عبری: زمان استعفای مقامات نظامی اسراییل نزدیک شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین، محافل رسانه ای رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته شاهد تشدید بحث و جدل ها در خصوص لزوم کناره گیری مقامات سیاسی و نظامی این رژیم به دلیل شکست در مقابله با طوفان الاقصی و عدم تحقق اهداف از پیش اعلام شده در جنگ غزه بوده است.

رسانه های صهیونیستی گزارش داد: بعد از استعفای آهارون هالیوا زمان استعفای رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس شاباک نزدیک شده است.

این رسانه ها تاکید کردند: افسران و مقامات نظامی دیگر که در این شکست دست دارند باید از سمت خود کناره گیری کنند.

روز گذشته نیز رسانه های صهیونیستی اذعان کردند: شکاف داخلی در اسراییل با آغاز جنگ در نوار غزه تشدید شده به طوری که تمام تحلیلگران ارشد و فرماندهان نظامی و سیاسی در اسراییل معتقدند راهی که تل آویو برای تحقق پیروزی در پیش گرفته بن بست است.

عامول هرئیل تحلیلگر امور نظامی روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد: پیش بینی ما این است که شاهد موج گسترده ای از استعفا در میان مقامات سیاسی و نظامی طی دوره آتی به دلیل شکست در مقابله با عملیات طوفان الاقصی باشیم.

«آهارون هالیوا» رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به تازگی به دلیل ناکامی در برابر عملیات هفتم اکتبر مقاومت فلسطین و همچنین پیامدهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق استعفا کرده است.

کد خبر 6087225

دیگر خبرها

  • حماس: اسرائیل راهی جز مذاکره ندارد
  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی
  • پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)
  • گزارش تصویری | مراسم قهرمان ایران با حضور رییس رسانه ملی و وزیر ورزش
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • نصری، حقوقدان بین الملل: برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • رسانه‌های عبری: زمان استعفای مقامات نظامی اسراییل نزدیک شده است
  • فارین پالیسی: ۷۴ درصد اسرائیلی‌ها با واکنش به حمله موشکی ایران مخالفند
  • تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل در آستانه شکست کامل و نابودی است