Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کافه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه تایم، بزرگترین نمایشگاه سلاح که قرار بود روز شنبه در اوکلند -پرجمعیت‌ترین شهر نیوزیلند- برگزار شود، در پی حملات تروریستی روز جمعه به مسجد شهر کرایست‌چرچ، لغو شد.

نمایشگاه «کومیو میلیتاریا» (Kumeu Militaria) بزرگترین نمایشگاه سلاح در این کشور است که سالانه تعداد زیادی از شرکت‌های خارجی در آن شرکت کرده و جدیدترین تسلیحات خود را برای فروش به نمایش می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته برگزارکنندگان این رویداد، با توجه به حوادث تروریستی اخیر در نیوزیلند،  به منظور همدردی با بازماندگان قربانیان و همچنین جلوگیری از ایجاد تنش، این نمایشگاه سالانه برگزار نشد.

نمایشگاه سلاح اوکلند که از سال ۲۰۱۴ برگزار می‌شود هر سال هزاران بازدید کننده را از سراسر نیوزیلند جذب می‌کند. علاوه بر معرفی جدیدترین سلاح‌ها در این نمایشگاه، برگزارکنندگان با معرفی رویداد‌های نظامی و تاریخی، به ترویج اطلاعاتی درباره تاریخ نظامی این کشور می‌پردازند.

در حملات تروریستی روز جمعه به مسجد النور و مسجدی دیگر در محله لینوود شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند، دست‌کم ۵۰ نمازگزار حین اقامه نماز جمعه جان خود را از دست دادند و ده‌ها تن زخمی شدند.

قوانین کنترل سلاح در نیوزیلند نسبتا ضعیف است و پس از وقوع این حمله تروریستی قرار است درباره آن تجدید نظر شود. در همین حال، «جاسیندا آردرن» نخست‌وزیر نیوزیلند، امروز دوشنبه از موافقت دولت نیوزیلند با «اصل» تشدید قوانین مربوط به حمل سلاح خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقیانوسیه حمله تروریستی حوادث بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۱۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکسپو کنسرت‌ها را لغو کرد

کنسرت‌های موسیقی که تاریخ برگزاری آنها با نمایشگاه ایران اکسپو همزمان و محل برگزاری آنها در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی و هتل اسپیناس پالاس باشد، لغو شدند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امسال ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. برگزاری این رویداد، برخی از کنسرت‌های موسیقی در تهران را به تعطیلی کشانده است.

نمایشگاه ایران اکسپو از 8 تا 12 اردیبهشت برگزار می‌شود و به همین دلیل کنسرت‌هایی که قرار بوده از 6 تا 12 اردیبهشت در دو سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی و هتل اسپیناس پالاس برگزار شوند، به زمان دیگری موکول شده‌اند.

شاید مهمترین علت برای این تصمیم‌گیری، ترافیک سنگین در بازه زمانی بازدید از نمایشگاهِ ایران اکسپو است. از آنجایی که سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی و محل دائمیِ نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در یک مجموعه قرار دارد، این بار ترافیکی موجب اختلال‌های بسیاری خواهد شد. همچنین هتل اسپیناس پالاس هم در مسیرِ نمایشگاه بین‌المللی قرار دارد و از سوی دیگر شاید این هتل محلِ اقامت مهمانان خارجی باشد؛ از این رو کنسرت‌های سالنِ رویال هال اسپیناس پالاس هم که همزمان با نمایشگاه اکسپو باشند، لغو و به زمان دیگری موکول خواهد شد.

مخاطبان کنسرت‌های پاپ در ایران به خوبی می‌دانند که در زمان برگزاری کنسرت‌های موسیقی، ورودی‌های نمایشگاه بین‌المللی تهران و خیابان‌های اطرافِ هتل اسپیناس پالاس، به شدت شلوغ و پر از ترافیک می‌شود.


کنسرت گرشا رضایی قرار بود 12 اردیبهشت برگزار شود که این اجرا لغو و به تاریخ دیگری موکول شد.


کنسرت فرزاد فرزین هم که قرار بود 7 اردیبهشت برگزار شود، به دلیل برگزاری اکسپو به تاریخ دیگری موکول شده است.
برگزاری کنندگان این کنسرت، 21 اردیبهشت را به عنوان تاریخ جایگزین اعلام کرده‌اند.


کنسرت معین زندی قرار بود به تاریخ 10 اردیبهشت در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی برگزار شود.
بلیت‌فروشی این کنسرت در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده است.


نکته جالب اینکه بلیت فروشی کنسرت ناصر زینلی هنوز متوقف نشده است.
تاریخ این اجرا چهارشنبه 12 اردیبهشت و محل برگزاری آن در هتل اسپیناس پالاس اعلام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • (ویدئو) فردا بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران افتتاح خواهد شد
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • اکسپو کنسرت‌ها را لغو کرد
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی