Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:35:45 GMT

برای کنترل قاچاق بیکار ننشسته‌ایم

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۱۵۹۹

برای کنترل قاچاق بیکار ننشسته‌ایم

تهران- ایرنا- زنگنه می گوید که دولت مصوبه‌ای برای افزایش و اصلاح قیمت بنزین در سال پیش رو ندارد اما وزارت نفت نیز بیکار ننشسته و اقداماتی را انجام می‌دهد که قاچاق در مرزها کنترل شود. وزارت نفت در مرزها اقدام به توزیع بنزین می‌کند تا با این کار بتواند بخشی از مصرف را در مرزها کنترل کند و تحت نظارت خود درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میدان گازی پارس جنوبی، بزرگ‌ترین منبع گازی جهان است که روی خط مرزی مشترک ایران و قطر در خلیج فارس و به فاصله 100 کیلومتری ساحل جنوبی ایران قرار گرفته است. دیروز و با حضور رییس‌ جمهور و وزیر نفت، به صورت رسمی چهار فاز آن افتتاح شد و به مدار تولید وارد شدند. با افتتاح این چهار فاز ظرفیت تولید گاز ایران در سال 98 به روزانه 750 میلیون مترمکعب می‌رسد. در نتیجه این افزایش ظرفیت تولید، ایران به نسبت بیشتری از قطر از این میدان‌های مشترک برداشت می‌کند.

طبق گفته زنگنه، پرونده توسعه پارس جنوبی در سال 99 بسته خواهد شد و تمام فازهای آن به مدار تولید و بهره‌برداری گاز وارد می‌شوند.

** پارس جنوبی، تک‌ رو در زمینه گاز
بهره ‌برداری یک به یک از طرح‌های توسعه‌ای پارس جنوبی طی سال‌های گذشته و افزایش خطوط انتقال گاز در قدم اول باعث شد تقریبا همه نقاط شهری و روستایی، از نعمت گاز بهره‌مند شوند. طبق آخرین آماری که وزیر نفت در نشست خبری خود ارایه داد، 80 درصد از روستاهای کشور از این نعمت برخوردارند. از سوی دیگر 90 درصد سوخت پالایشگاه‌ها نیز از گاز تامین می‌شود. اما اهمیت پارس جنوبی زمانی بهتر مشخص می‌شود که سهم این سوخت پاک را در سبد انرژی بررسی کنیم. طبق آخرین آمار سهم این سوخت پاک در سبد انرژی به بیش از 70 درصد رسیده و در این میان سهم پارس جنوبی از تامین گاز داخلی نیز 70 درصد اعلام شده است. از سوی دیگر افزایش ظرفیت برداشت گاز از بزرگ‌ترین میدان گازی جهان موجب شده برنامه صادرات گاز نیز روی میز قرار بگیرد. با وجود اینکه صادرات گاز ایران با خط لوله انجام می‌شود، ظرفیت‌های صادراتی به ویژه به کشورهای منطقه بسیار زیاد خواهد بود.

** ایران، به دنبال سهم بیشتر در بازار گاز
ایران در حال حاضر دومین کشور با ذخایر گاز در جهان است. اما با تولید سالانه 223 میلیارد و 900 میلیون متر مکعب گاز پس از امریکا و روسیه در رتبه سوم کشورهای تولیدکننده گاز جهان قرار می‌گیرد و در این زمینه سهم 6,1 درصدی را از آن خود کرده است.

اکنون حدود 1.5 درصد بازار جهانی صادرات گاز را در اختیار داریم، اما با توجه به دارا بودن ذخایر عظیم گازی که عمده آن در میدان گازی پارس جنوبی واقع شده است، می‌توان افزایش سهمی معادل ده درصد را در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی گاز به دست آوریم. اگرچه پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که با اتمام تمام فازهای پارس جنوبی، ایران بتواند به سهم ده درصدی در بازار جهانی گاز دست یابد؛ سهمی که در کنار افزایش فشار تحریم‌ها می‌تواند تضعیف صادرات نفت ایران را کمی جبران کند و علاوه بر درآمدهای ارزی، خوراک پتروشیمی‌ های داخل را نیز تامین کند؛ پیش‌بینی‌ای که تحققش چندان دور از ذهن نخواهد بود.

** توجهات از بابک زنجانی منحرف نشود
روز گذشته رییس‌ جمهور و وزیر نفت رسما چهار فاز از پالایشگاه پارس جنوبی را افتتاح کردند. قبل از آیین افتتاح این چهار فاز، بیژن زنگنه با حضور در نشست خبری به سوالات خبرنگاران در خصوص صنعت نفت و پتروشیمی پاسخ داد. یکی از موضوعات مورد بحث، اختلاس در پتروشیمی بود؛ اختلاسی که به گفته عزت ‌الله یوسفیان ملا با تلاش وزیر نفت افشا شده است. زنگنه در این خصوص گفت: در طول 5 سال و نیم گذشته، فشارهای زیادی را از جانب شرکت بازرگانی پتروشیمی تحمل کردیم که چرا از این شرکت جهت فروش محصولات پتروشیمی استفاده نمی‌شود. او در خصوص تاریخچه این شرکت نیز افزود: این شرکت متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی بوده که صد در صد دولتی بود. فعالیت شرکت بازرگانی پتروشیمی به این صورت بود که شرکت ملی صنایع پتروشیمی کالاهای تولیدی خود را به صورت امانی به این شرکت می‌داد تا برایش به فروش برساند. این شرکت به واسطه همین کارها توانست گردش مالی بزرگی برای خود ایجاد کند که به کسب اعتبار نیز انجامید. زنگنه در ادامه گفت: این روند ادامه داشت تا در سال 88 در اقدامی عجیب این شرکت خصوصی شد. با این حال اقداماتی که در گذشته انجام می‌داد ادامه یافت. در سال 91 و 92 نزدیک چهار میلیارد یورو محصول فروخت بدون اینکه ارز آن را برگرداند. ارزی هم که بازگشت معادل ارز رسمی بود در حالی که در آن سال‌ها بین نرخ ارز رسمی، مرجع و آزاد تفاوت بود. وزیر نفت ضمن قدردانی از ورود قوه قضاییه به این پرونده یادآور شد که نباید با این پرونده نگاه‌ها و توجهات از پرونده اختلاس بزرگ بابک زنجانی منحرف شود. او گفت: درست است که زنجانی در زندان به سر می‌برد ولی پول او بیرون است و قدرت زیادی نیز دارد که می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد.

** ورود چینی‌ها به کشور در آینده نزدیک
وزیر نفت در بخش دیگری از سخنان خود به تصریح وضعیت فازهای پارس جنوبی پرداخت و گفت: تا سال 1384 در مجموع 5 فاز پارس جنوبی به مدار بهره‌برداری وارد شده بود که این تعداد تا سال 92 به 10 فاز رسید و اکنون خوشحالیم که 15 فاز پالایشگاهی در مدار بهره‌برداری داریم و 14 فاز جدید از دریا نیز به مدار بهره‌برداری وارد شده به طوری که اکنون 25 فاز پالایشگاهی و 24 فاز معادل دریایی در مدار بهره‌برداری داریم و 2 فاز باقیمانده در پروژه فاز 14 نیز در آینده به بهره‌ **برداری می‌رسد که البته این 2 فاز در سال 98 تمام نشده و تکمیل آن به سال 99 موکول می‌شود.

وزیر نفت تصریح کرد: با تکمیل 27 فاز معادل دریایی 750 میلیون متر مکعب در روز گاز ترش از مخزن پارس جنوبی برداشت می‌کنیم. ورود چینی‌ها به ایران، بخش دیگری از سخنان وزیر بود. زنگنه از ادامه مذاکرات با چینی‌ها خبر داد. به گفته او چینی‌ها قول دادند که به زودی به ایران خواهند آمد.

** 6 فاز توسط قرارگاه خاتم تکمیل شد
این عضو کابینه دولت با تقدیر از عملکرد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در احداث و تکمیل 6 فاز پارس جنوبی گفت: قرارگاه توانست 2 فاز را در سال 94 تکمیل کرده و هم اکنون نیز 4 فاز دیگر را به مدار بهره‌برداری برساند که البته کمی از بخش دریایی این 4 فاز 13 و 22، 23 و 24 باقیمانده که این بخش نیز در نیمه نخست سال 98 تکمیل می‌شود. او میزان سرمایه‌گذاری در این 4 فاز را 11 میلیارد دلار اعلام کرد.

او همچنین در خصوص ادامه عرضه نفت در بورس گفت: قانون به ما حکم می‌کند که برای سال آینده هر ماه عرضه را انجام دهیم که اگر فروش برود ما خوشحال می‌شویم و اگر فروش نرود وظیفه قانونی خود را انجام داده‌ایم. وزیر نفت ادامه داد: کار سختی است که بخواهیم از فضای شفاف بورس برای انجام معامله‌ای در جهت دور زدن تحریم‌ها استفاده کنیم.

** برای کنترل قاچاق بیکار ننشسته‌ایم
بخش دیگری از سخنان زنگنه، پاسخ به پرسش «اعتماد» مبنی بر موضع دولت و وزارت نفت در خصوص قیمت بنزین و کنترل قاچاق بود. زنگنه تاکید کرد که دولت مصوبه‌ای برای افزایش و اصلاح قیمت بنزین در سال پیش رو ندارد اما وزارت نفت نیز بیکار ننشسته و اقداماتی را انجام می‌دهد که قاچاق در مرزها کنترل شود. به گفته او وزارت نفت در مرزها اقدام به توزیع بنزین می‌کند تا با این کار بتواند بخشی از مصرف را در مرزها کنترل کند و تحت نظارت خود درآورد. هرچند زنگنه معتقد است تا زمانی که انگیزه‌های اقتصادی باشد، نمی‌توان در خصوص کنترل مصرف و قاچاق بنزین به دستاوردهای قابل قبولی رسید اما اقدامات وزارتخانه متبوعش را تنها راه‌حل موجود برای کنترل قاچاق می‌داند. آمارهای منتشره در خصوص قاچاق نیز بخش دیگری از پاسخ زنگنه به «اعتماد» بود. او آمارها را محل مناقشه و بحث می‌داند. به‌طور مثال مصرف روزانه بنزین در افغانستان که مقصد بزرگ قاچاق سوخت است، روزانه 5 میلیون لیتر است در حالی که برخی آمارها از قاچاق روزانه 15 میلیون لیتر سوخت به این کشور حکایت دارد. این آمارها محلی از اعراب ندارند.

** واکنش به احمدی ‌نژاد
وزیر نفت در واکنش به اظهارات احمدی‌نژاد مبنی بر توانایی رساندن قیمت نفت به 100 دلار گفت: احمدی‌نژاد اخیرا مطالبی گفته‌اند که همگی دروغ بود؛ ایشان گفتند 5 میلیارد دلار نفت فروختیم که پولش بازنگشته که این مطلب کذب است و همچنین ایشان ادعا کردند که می‌توانند نفت را به صد دلار بازگردانند که من فکر می‌کنم ایشان هولوکاست جدیدی درست می‌کنند و 6 قطعنامه در 24 ساعت علیه ایران صادر می‌شود و صادرات نفت ما به صفر می‌رسد و بدین طریق است که می‌توانند قیمت نفت را به صد دلار برسانند که در این صورت هیچ آوردی برای ایران ندارد.

** افتتاح نمایشی؟
وی با بیان اینکه بهره ‌برداری غیراستاندارد در هیچ جای صنعت نفت نداریم، گفت: اینکه امروز بدون تکمیل بخش‌های دریایی فاز 13 و فازهای 22، 23 و 24 این پروژه ‌ها با حضور رییس‌ جمهور افتتاح می‌شود، یک رویکرد مدیریت پروژه است و این‌ گونه نیست که ما بخواهیم کاری نمایشی انجام دهیم؛ ما احتیاجی به انجام کار نمایشی نداریم، چرا که به صورت روراست و صادقانه میزان پیشرفت پروژه و بخشی که کامل شده را به مردم اعلام می‌کنیم. وزیر نفت ادامه داد: می‌توان یک پروژه را بخش‌ بخش کرد و هر بخش آن را با حضور یک مقام مسوول به بهره‌برداری رساند، این یک رویکرد مدیریتی است که همه را برای تحقق زمانبندی پروژه تحت فشار قرار می‌دهد تا کار در زمان مناسب انجام شود.

** متوسط تولید گاز به 950 میلیون متر مکعب می‌رسد
بیژن زنگنه در آیین افتتاح رسمی فازهای پارس جنوبی ضمن ارایه گزارش از صنعت نفت و پتروشیمی گفت: متوسط تولید گاز در سال 91 حدود 622 و در سال 99 به 950 میلیون مترمکعب خواهد رسید. این درحالی است که تولید گاز بیشتر از 1000 میلیون متر مکعب خواهد رسید. از پارسال هیج جا افت فشار گاز نداشتیم؛ این در حالی است که گاز پتروشیمی و صنایع و خانگی را تامین می‌کردیم و صادرات نیز داشتیم. زنگنه در ادامه گفت: امسال جز جمعه‌ها 3 هزار روستا گازرسانی شدند. از نظر زیست محیطی میزان فلر کمتر خواهد بود. به برکت برجام دستگاه وارد کردیم و قبل از اعمال تحریم، دستگاه‌های جداکننده سولفور از گاز خریداری شد که به زودی راه‌اندازی می‌شود، این کار نگرانی‌های زیست ‌محیطی را کاهش می‌دهد. زنگنه در ادامه گفت: امسال 3 هزار کیلومتر به خطوط انتقال گاز اضافه شد. زنگنه ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال، مشعل‌های فلر جمع‌آوری ‌شوند. او در پایان گفت: نفت در خط مقدم جبهه جنگ با دشمن است. تعداد و برنامه‌ها افشا نمی‌شوند؛ هرچند که فشارها بر ما افزایش یابد.

سعی کردیم به مسوولیت ‌های اجتماعی توجه کنیم. یکی از کارهایی که کردیم توجه به آموزش در این شهر‌ها بود. به طور مثال کلاس کنکور برای دانش‌آموزان این منطقه ایجاد کردیم تا بتوانند با عزمی جزم‌تر به تحصیل بپردازند.

** تمدید تحریم‌ها
وزیر نفت در پاسخ به سوالی در خصوص تمدید یا عدم تمدید معافیت‌های صادرات نفت بیان کرد: من نمی‌دانم معافیت‌ها تمدید می‌شود یا نه؛ ما در هر شرایطی کار خودمان را انجام می‌دهیم. زنگنه با بیان اینکه ما همواره در بخش کارفرمایی با بخش پیمانکاری جدل‌ها و دعواهای طبیعی حین انجام پروژه را داریم، تصریح کرد: من هیچ‌گاه به صورت علنی انتقادی را به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اعلام نکرده‌ام، ‌خیلی‌ها می‌خواستند بین ما و قرارگاه خاتم و بین ما و سپاه فاصله بیندازند که ما نگذاشتیم. این عضو کابینه دولت افزود: دوستان جوان و پرتلاش ما در مجموعه سپاه و قرارگاه از ظرفیت‌های کشور و از رفقای نزدیک ما هستند که پروژه‌های مختلف را برای ایران به سرانجام رسانده‌ایم.

** روایت فرمانده
سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم در خصوص توسعه فازهای پارس جنوبی گفت: این فازها به حق به عنوان گام عملی برای تحقق شاخص‌های اقتصاد مقاومتی است. این فازها نشانگر شکست مفتضحانه استکبار در خصوص تحریم‌ها است. امروز سپاه در کنار دولت خدوم ایستاده است. قرارگاه به عنوان یک پیمانکار، با همکاری بخش‌های مختلف از جمله خصوصی و غیر خصوصی توانست این فازها را توسعه دهد. محمد در خصوص سرمایه‌گذاری برای توسعه این فاز گفت: عملا کل سرمایه‌گذاری انجام‌شده بالغ بر 12 میلیارد دلار کمتر از یک سال باز خواهد گشت. با توجه به اتمام این پروژه باید بررسی قراردادها و الحاقیه قراردادها و پرداخت بدهی‌ ها و استفاده بیشتر از این نیروی متخصص بر توسعه بیشتر پالایشگاه ‌ها، مدنظر قرار گیرند. محمد در پایان اعلام آمادگی کرد که قرارگاه خاتم توسعه فاز 11 را نیز تقبل می‌کند. این در حالی است که زنگنه در کنفرانس خبری خود گفته بود که چینی‌ها برای کار در فاز 11 به زودی به ایران می‌آیند.

منبع: روزنامه اعتماد؛ 1397،12،27
گروه اطلاع رسانی **9117**2002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد روزنامه اعتماد كنترل قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۱۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم

ریشه ناترازی بین تولید و مصرف بنزین، بی‌توجهی به احداث پالایشگاه و پتروپالایشگاه در دوران هشت‌ساله دولت قبل و وزارت بیژن نامدار زنگنه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایرنا، طبق اظهار نظر مسئولان، مصرف بنزین در حال حاضر از تولید آن در کشور پیشی گرفته، با این دست فرمان، کشوری که زمانی صادرکننده بنزین بوده در حال تبدیل شدن به واردکننده بنزین است. بررسی عوامل بروز این پدیده یکی از نکاتی است که سیاستگذاران باید به آن توجه داشته و در راستای حل مشکلات این پدیده برنامه‌ریزی کنند.

از طرفی تولید بنزین در کشور نیز با وجود رشد حدود ۲۰ درصدی در سه سال گذشته طبق آمار وزیر نفت، به ۱۱۴ میلیون لیتر در روز رسیده و حتی وزارت نفت توانسته در دوران پیک مصرف نیز تامین بنزین را به بهترین نحو انجام دهد و کشور دچار مشکل نشود.

برای حل مساله بنزین سه سناریوی ساخت پالایشگاه، واردات بنزین و مدیریت مصرف، پیش روی دولت قرار دارد.

اگر دولت بخواهد یک پالایشگاه در مقیاس پالایشگاه اصفهان بسازد، نیازمند به حداقل ۵ سال زمان و ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری بوده که باتوجه به میزان زمان و حجم سرمایه گذاری مورد نظر، رسیدن به این مطلوب راه درازی دارد اما برای کشور این موضوع امری حیاتی است. واردات نیز باعث ارز بری از کشور، کسری بودجه و در نهایت تورم خواهد شد. چنانچه اگر دولت بخواهد ناترازی بنزین را با واردات جبران کند، باید ارز زیادی برای فقط بنزین کنار بگذارد. مورد بعدی، توجه به مدیریت مصرف است که شامل موضوعاتی نظیر اسقاط خودروها، تولید و واردات سالانه یک میلیون خودروی باکیفیت، ارتقای پالایشگاه‌های موجود، توسعه سوخت‌های جایگزین CNG و جلوگیری از قاچاق بنزین می‌شود که در این پرونده به موارد مذکور خواهیم پرداخت.

چرا پالایشگاه سازی در کشور صورت نگرفت؟

پالایشگاه سازی یکی از راه‌کارهای جلوگیری از ناترازی بنزین است اما این سناریو بلند مدت است. با این حل چه شد که پالایشگاه سازی در کشور صورت نگرفت؟ قطعا یکی از اصلی‌ترین عوامل آن، وزیر سابق نفت بیژن زنگنه است. بیژن زنگنه اساسا پالایشگاه سازی را کثافت کاری می خواند حتی اخیرا نیز به این موضوع اشاره مجدد کرده و آن را غیر اقتصادی خوانده است.

در صورتی که چین با واردات ۱۱.۴ میلیون بشکه در روز نفت خام و پالایش بیش از ۱۷ میلیون بشکه، نمونه‌ای از کشورهای پیشرو در حوزه توسعه زنجیره ارزش نفت خام است. چین طی سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۸ میلیارد دلاری برای ساخت پالایشگاه، حدود ۲.۴ میلیون بشکه در روز به ظرفیت پالایشی خود افزوده است و قصد دارد تا ۲۰۲۵ ظرفیت پالایشی خود را به ۲۰ میلیون بشکه در روز افزایش دهد. پالایشگاه‌هایی همچون ژیجیانگ (فاز اول و دوم) و هنگلی با ظرفیت‌های ۲۰ و ۴۰ میلیون تن در سال و حجم سرمایه‌گذاری ۱۱.۴ و ۲۴ میلیارد دلار نمونه‌هایی از طرح‌های به بهره‌برداری رسیده طی سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ هستند.

پالایشگاه سازی در دولت سیزدهم

دولت سیزدهم توجه به تکمیل پروژه‌های پالایشی را از اولویت‌های خود می‌داند به طوری که جواد اوجی وزیر نفت در این باره گفت: توسعه ظرفیت پالایش و پتروپالایش نفت خام و میعانات گازی کشور قریب به ۳.۲ میلیون بشکه در روز است و نفت و میعانات گازی تولیدی خود را اکنون به‌صورت نفت خام صادر می‌کنیم. این خام‌فروشی افزون بر اینکه ما را از ایجاد ارزش افزوده بی‌نصیب می‌کند، در سال‌های اخیر پاشنه آشیل کشور و سبب آسیب‌پذیری کشور در حوزه تحریم‌ها شده است. افزون بر اینها با توجه به شدت مصرف انرژی در کشور، به‌منظور تأمین امنیت انرژی کشور و پوشش کامل نیاز داخلی به فرآورده‌های نفتی، احداث پالایشگاه‌های جدید ضرورتی انکارناپذیر است که مکرر مورد تأکید رهبر انقلاب و ریاست جمهوری نیز بوده است.

۸ طرح پالایشی و پتروپالایشی در حال اجرا

به گفته وزیر نفت، از ابتدای استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به این امر شد و خوشبختانه ما اقدام‌های متعددی را در طول یک سال و نیم گذشته انجام دادیم. در چهارچوب قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی، ۸ طرح پالایش و پتروپالایش میعانات گازی و نفت خام با ظرفیت ۱۴۶۰ هزار بشکه در روز و سرمایه‌گذاری ۲۸.۶ میلیارد دلار در دست پیگیری و اجرا است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • چایی‌های قاچاق به مقصد نرسید
  • انتقال چای قاچاق با قطار
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • کشف ۳۰ میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق در بانه
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت