Web Analytics Made Easy - Statcounter

«رضا عظیمی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 12 هزار و 500 سازه آبخیزداری به ظرفیت 82 میلیون متر مکعب در سطح مراتع و اراضی طبیعی استان مرکزی وجود دارد که از ابتدای سال آبی جاری تا کنون 70 درصد این سازه ها آبگیری شده است.
وی ادامه داد: 25 میلیون متر مکعب رواناب در پی بارندگی های اخیر در پشت این سازه های ذخیره سازی شد و برخی از این سازه ها در شهرستان های شازند، اراک، تفرش و خمین سر ریز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی یاد آور شد: هشت مورد سازه پخش سیلاب، 10 مورد گابیون بندی، 2 مورد بند خاکی و چهار مورد سنگ و ملات به ظرفیت 10 میلیون متر مکعب امسال با هدف ذخیره سازی رواناب ها در سطح 26 حوزه آبخیز استان اجرا شده است.
عظیمی گفت: اجرای عملیات بیولوژیکی، بانکت بندی، کپه کاری و سطوح هلالی از دیگر اقدام های این اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی برای ذخیره سازی آب و کنترل رواناب در استان بوده است.
وی ادامه داد: این طرح ها با اعتباری بالغ بر 180 میلیارد ریال با هدف افزایش سطح سفره های زیر زمینی، تغذیه چاه ها و قنوات، کنترل سیلاب و جلوگیری از فرسایش آبی در استان مرکزی انجام شده است.
بیش از 12 هزار و 500 سازه آبخیزداری با ظرفیت 82 میلیون متر مکعب در استان مرکزی وجود دارد.
استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.
1955/3075
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اداره کل منابع طبیعی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تغذیه منابع طبیعی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۱۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیات حاکمه افغانستان در خصوص حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب برای دریاچه هامون صورت گرفته است.

وی افزود: سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کند تا هامون شرایط بهتری پیدا کند و امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم، بتوانیم انحرافی را که روی این رود وجود دارد، مسدود کنیم و وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد.

در حال تکمیل

کد خبر 6093926

دیگر خبرها

  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه