Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-01@18:40:51 GMT

افزایش سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۲۲۱۶

افزایش سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند

تین‌نیوز | 

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند از افزایش 40 درصدی سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مانا، سیدعلی موسوی افزود:  درسال جاری در مجموع 13هزار و 500 میلیارد ریال در بخش های صنعت، تجارت و گردشگری منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند سرمایه گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته موسوی میزان سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند در سال گذشته هشت هزار و 700 میلیارد ریال بوده است.

 معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه افزود: این حجم از سرمایه گذاری با توجه به تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی امریکا ، بسیار قابل توجه بوده است.

موسوی با اشاره به روند رو به رشد صادرات کالاهای غیرنفتی در سال جاری افزود: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کالا از مرز بین المللی شلمچه و بنادر آبادان و خرمشهر صادر شده است.

وی منطقه آزاد اروند را ویژه‌ترین منطقه در میان مناطق هفت گانه آزاد، تجاری، صنعتی و ویژه کشور به دلیل بهره مندی از امکانات و ظرفیت‌های هوایی، ریلی، جاده‌ای و آبی برای انتقال کالا خواند و افزود: در منطقه آزاد اروند دو اتاق اصناف، دو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و ۴۰ اتحادیه صنفی فعال وجود دارد که مجموعه این داشته‌ها آن را به فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

موسوی با بیان اینکه به زودی کد تجاری را دریافت می‌کنیم، تصریح کرد: تجار و بازرگانان می‌توانند با بهره گیری از این امکان در صادرات و واردات کالاهای کد چهار مبادرت کنند.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند گفت: محدودیتی در زمینه ورود مواد اولیه و یا غیره برای شرکت‌های تولیدی در منطقه آزاد اروند وجود ندارد، ضمن اینکه این شرکت‌ها می‌توانند از معافیت‌های گمرکی مربوط به این منطقه نیز بهره مند شوند.

به گفته وی تا کنون شرکت هایی از کشورهای کره جنوبی، امارات، کویت، عمان، قطر، چین، روسیه و مالزی در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری کرده اند.

منطقه آزاد اروند در بهمن ماه 1384 فعالیت اقتصادی خود را در محدوده 17 هزار هکتاری شروع کرد ولی در سال 1392 محدوده این منطقه به دو برابر افزایش یافت.

شهرهای بندری خرمشهر، آبادان، جزیره مینو و بخشی از ساحل اروندرود درمنطقه آزاد اروند واقع شده اند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند سیدعلی موسوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۲۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم بدمینتون کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل قهرمان مسابقات منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد.

مسابقات یک‌روزه بدمینتون کارکنان واعضای هیئت علمی دانشگاه‌ آزاد اسلامی منطقه ۳ (گیلان، مازندران، گلستان) با حضور سه تیم از واحد‌های دانشگاهی آمل، قائم‌شهر و بابل به‌صورت تیمی، انفرادی و دوبل دونفره به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برگزار شد.

در بخش تیمی، تیم‌های بابل، قائم‌شهر و آمل به ترتیب اول تا سوم شدند و در بخش انفرادی هم حبیب اصغرپور از واحد علی‌آبادکتول و ایمان قنبری از واحد بابل عناوین نخست و دوم را به دست آوردند و صبا جهانگیر و کمیل محسنی هر دو از واحد آمل به‌طور مشترک سوم شدند.

همچنین در مسابقات رشته تنیس روی میز منطقه ۳ تیم دانشگاه آزاد اسلامی تیم واحد ساری اول شد، واحد جویبار به رتبه دومی رسید و واحد بابل هم سوم شد.

در بخش انفرادی هم محمدرضا قنبری از جویبار عنوان نخست را کسب کرد، شعبانپور از جویبار دوم شد و حسن هادی‌نژاد از واحد بابل و نقی‌پور از واحد ساری به‌طور مشترک سوم شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • مدارس اروند مجازی شد
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد