Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-27@07:27:19 GMT

۲۰هزار رأس گوسفند ترخیص شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۲۴۳۵

رویداد۲۴ طی هفته‌های اخیر شاهد شکل‌گیری صف‌های گسترده مقابل فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای تهیه گوشت قرمز گرم و منجمد بوده‌ایم. بررسی‌ها نشان می‌دهد نیاز بازار یک‌ساله ایران به گوشت قرمز حدود ۱ میلیون تن است که نزدیک به ۲۷۰ هزار تن آن بایستی از طریق واردات تأمین شود.

برآورد ارز مورد نیاز برای تأمین این حجم از گوشت قرمز بالغ بر ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلیارد دلار است. متأسفانه به‌دلیل کاهش تولید گوشت قرمز تولید داخل بازار با کاهش عرضه مواجه شد و همین موضوع افزایش شدید قیمت‌ها را در بازار گوشت قرمز به‌دنبال داشت.

گفتنی است، اخیراً یک محموله وارداتی شامل ۴۷ هزار رأس گوسفند از اروپا به منطقه آزاد چابهار رسیده که پیگیری‌ها نشان می‌دهد مراحل ترخیص این محموله به‌سرعت در حال انجام است.

عزیز شمس مدیرکل گمرک چابهار، با بیان اینکه، تا کنون حدود ۲۰ هزار رأس از محموله وارداتی گوسفند اروپایی ترخیص شده است، گفت: فرایند تشریفات گمرکی محموله ۴۷ هزار رأس گوسفند وارداتی به بندر چابهار به‌سرعت در حال انجام است.

وی با ابراز اینکه، شرکت پشتیبانی امور دام کشور به‌عنوان صاحب کالا کلیه عوارض مربوط به این محموله را پرداخت کرده، گفت: گمرک همکاری لازم را برای ترخیص سریع‌تر این محموله انجام داده و امیدواریم طی دو تا سه روز آینده کل محموله مذکور ترخیص شود.

مدیرکل گمرک چابهار با تصریح به این‌که "با توجه به حجم انبوه واردات دام زنده، تاحدودی با کاهش کامیون جهت بارگیری و حمل کامل این محموله مواجه شده‌ایم"، گفت: همین موضوع منجر شده تا خروج محموله‌های مروبط به خودروسازان با تأخیر مواجه شود.

شمس همچنین در پاسخ به سؤالی درخصوص آخرین وضعیت دپوی قطعات خودرو در چابهار، گفت: تاکنون از ۳ هزار کانتینر دپوشده در بندر چابهار متعلق به ۲ خودروساز بزرگ کشور، با پیگیری‌های انجام‌شده حدود ۲ هزار کانتینر ترخیص شده است و مابقی نیز در فروردین ماه سال بعد ترخیص می‌شود.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 گوسفند گوشت قرمز چابهار قطعات خودرو محموله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۲۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، دکتر علیرضا قدرتی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گفت: کشتار غیر مجاز دام در معابر و منازل ضمن گسترش آلودگی و ایجاد رعب و وحشت در افراد علی الخصوص کودکان، باعث انتشار بیماری‌های مشترک از جمله بیماری‌های تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، بروسلوز وسیاه زخم می‌ شود
وی افزود: با توجه به اینکه دام ناقل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو فاقد هر گونه علائم بالینی است، آگاهی افراد جامعه از راه‌های انتقال این بیماری (گزش کنه، له کردن کنه‌ها با دست، تماس با خون و ترشحات دام آلوده، تهیه گوشت قرمز از مراکز غیر معتبر، کشتار خانگی، مصرف گوشت و جگر خام و نیم پز) و روش‌های پیشگیری مانند سم پاشی دام و جایگاه نگهداری دام، استفاده از تجهیزات فردی در زمان مراجعه به دامداری ها، نگهداری گوشت تازه گرم در بسته بندی بدون نشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۰ تا ۴ درجه سانتی گراد، تهیه گوشت قرمز صرفا از مراکز عرضه معتبر و دارای مهر و لیبل دامپزشکی نقش موثری در کنترل این بیماری در جوامع انسانی دارد.

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳