Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@06:50:41 GMT

حل مشکلات مرز دوغارون و اسلام قلعه تا هفته آینده

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۲۴۸۸

حل مشکلات مرز دوغارون و اسلام قلعه تا هفته آینده

رییس اتاق تجارت هرات گفت: من شخصا به شما قول خواهم داد که در طی هفته جاری مشکل تراکم کامیون در گمرگ اسلام قلعه و دوغارون رفع شود.

به گزارش ایسنا، سعد خطیبی در نشست خبری رییس اتاق تجارت هرات با رویکرد بررسی چگونگی ازدحام و رفع مشکلات تردد ناوگان حمل و نقل در گمرک دوغارون در اتاق بازرگانی مشهد، اظهار کرد: خوشبختانه مراودات تجاری کشور افغانستان با ایران روز به روز در حال افزایش است و در سال گذشته مراودات تجاری ما با ایران با رشد 20 درصدی همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه بین بخش خصوصی افغانستان و ایران روابط خوبی وجود دارد و همواره این روابط رو به گسترش خواهد بود، ادامه داد: در سال گذشته (میلادی) حدود 22 درصد صادرات جمهوری اسلامی ایران به افغانستان افزایش داشته و اخیرا مشکلاتی در بندر دوغارون رخ داده که شامل تراکم کامیون‌های حمل کالا می‌شود و در این رابطه جلساتی داشته‌ایم و در صدد هستیم که بتوانیم بر این مشکلات فائق شویم.

خطیبی عنوان کرد: من شخصا به شما قول خواهم داد که در طی هفته جاری مشکل تراکم کامیون در گمرگ اسلام قلعه و دوغارون رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: طبیعی است که واردات کالا به کشور ما از سوی جمهوری اسلامی ایران بیش از 2 میلیارد دلار بوده اما از سوی دیگر صادرات ما به این کشور بسیار ناچیز است و توقع ما این است که بتوانیم صادرات بیشتری به ایران داشته باشیم.

رییس اتاق تجارت هرات بیان کرد: کالاهایی که مورد نیاز بازارهای ایران است در افغانستان وجود دارد و اگر اجازه صادرات به این کالاها داده شود، ما نیز از این امر خوشحال خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تلاش ما بر این بوده که هر چه زودتر مشکلات پیرامون موضوع باسکول را در گمرک دوغارون حل و فصل کنیم، تصریح کرد: قول من برای رفع مشکلات موجود در گمرک دوغارون ظرف مدت یک هفته از زبان مسئولان گمرک افغانستان بوده و امروز طی صحبتی که با بنده داشتند قول مساعدت برای حل مشکلات را در یک هفته داده‌اند.

رییس اتاق تجارت هرات در رابطه با ایجاد پارکینگ در مرز دوغارون، اضافه کرد: ما نقشه طرح توجیحی بسیاری را آماده کردیم و وزارت تجارت افغانستان مدعی شدند که می‌توانند در ایجاد پارکینگ سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهند.

خطیبی در خصوص ایجاد کارگاه‌های قالی‌بافی در منطقه دوغارون، تاکید کرد: پیشنهاد من این است که نظیر این کارگاه‌ها را در داخل کشور افغانستان نیز دایر کنیم.

وی اظهار کرد: افغانستان دچار مشکل بوده و این را نمی‎توان کتمان کرد، اما در کنار آن در این کشور فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که بخش خصوصی ایران می‌تواند در این امر ورود پیدا کند و ما نیز زمینه را مساعد کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرز دوغارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۲۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه شمش طلای تولید داخل از هفته آینده در مرکز مبادله/ آغاز حراج سکه از ۱۷ اردیبهشت

به گزارش قدس آنلاین، از هفته آینده عرضه شمش طلای تولید داخل، در کنار عرضه شمش طلای رفع تعهد ارزی در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران انجام خواهد شد.

با این عرضه ها، تولیدکنندگان مصنوعات طلا و سایر خریداران شمش، دسترسی بیشتری به شمش طلا خواهند داشت.

همچنین از روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه عرضه گسترده انواع سکه تمام، نیم و ربع بهار آزادی در مرکز مبادله ایران آغاز می شود. این حراج سکه از طریق سامانه معاملات مرکز مبادله به آدرس market.ice.ir انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اصفهانِ زیبا ظرفیت بالایی برای گردشگری و تجارت دارد
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • عرضه شمش طلای تولید داخل از هفته آینده در مرکز مبادله/ آغاز حراج سکه از ۱۷ اردیبهشت
  • گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • مدرسه حکمت با همت خیران بازسازی و متحول شد
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است