Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:31:02 GMT

47 امامزاده سمنان میزبان جشن میلاد امام علی(ع) است

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۲۹۳۴

47 امامزاده سمنان میزبان جشن میلاد امام علی(ع) است

سمنان- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: 47 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص این استان مهیای برگزاری جشن میلاد امام علی(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ویژه برنامه های میلاد نخستین امام شیعیان، همزمان با سراسر کشور در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان سمنان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بقعه متبرکه امامزادگان یحیی(ع) و علی بن جعفر(ع) در سمنان، حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) دامغان، امامزاده محمد(ع) دیزج شاهرود، امامزادگان اسماعیل و شمس الدین(ع) گرمسار، امامزاده علی اکبر(ع) شهرستان آرادان، امامزاده محمد(ع) بسطام و امامزاده قاسم(ع) مهدیشهر از جمله بقاع متبرکه ای است که میزبان این جشن ها هستند.
وی اظهار داشت: برگزاری مراسم هایی از جمله مولودی خوانی، سخنرانی، قرائت زیارتنامه و برپایی ایستگاه‌ های صلواتی از جمله برنامه های امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان سمنان است.
واحدی بیان کرد: در برگزاری این جشن برخی از هیات های مذهبی و نهادهای دولتی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان همکاری دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیان کرد: در این اماکن مذهبی با حضور روحانیان و مداحان اهل بیت(ع) برنامه های مختلفی از جمله تلاوت قرآن و زیارتنامه و مولودی خوانی پیش بینی شده است.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت مبلغان و روحانیان بومی و مستقر در اماکن مقدس و امامزادگان، بیان کرد: این افراد برای ترویج و تبلیغ معارف دینی و سبک زندگی فاطمی از سوی این اداره کل در امامزادگان حضور یافته و سخنرانی می کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: پاسخگویی به شبهات دینی، مشاوره و برگزاری نماز جماعت از دیگر وظایف مبلغان و روحانیان مستقر در اماکن مقدس و امامزادگان است.
حضرت علی(ع) نخستین پیشوای شیعیان در سیزده رجب سال سی‌ام عام الفیل و 23 سال پیش از هجرت پیامبر (ص) در خانه خدا و از مادری به نام فاطمه بنت اسد دیده به جهان گشودند.
7342م/7408

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي اوقاف و امور خيريه ميلاد امام علي سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۲۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مجمع هیات ژیماستیک استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان از برنامه ریزی برای آمادگی حضور ورزشکاران در المپیاد استعداد‌های برتر کشور خبر داد
ملیحه فامیلی فر رئیس هیئت ژیمناستیک استان سمنان هم گفت : افزایش برگزاری دوره‌های آموزشی از برنامه‌های امسال این هیات است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • برگزاری مجمع هیات ژیمناستیک استان سمنان
  • تصاویر بارش برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان | میزبان بارش نسبتاً سنگین برف بود + ویدئو
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • برگزاری مجمع هیات ژیماستیک استان سمنان
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • ارسال ۳۰ اثر ادبی به کنگره ملی امام‌زادگان محروق(ع) نیشابور