Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@23:28:55 GMT

انتخابات در «مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان ایران»

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۳۱۹۷

انتخابات در «مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان ایران»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز، مجمع عمومی مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان ایران با حضور بیش از ۵۰ نفر از اعضای پیوسته در خانه سینما برگزار شد و با تصویب اساسنامه پیشنهادی هیات موسس، مرکز توسعه یسینمای کودک و نوجوان ایران رسما تاسیس و کار خود را آغاز کرد.  

پس از اعلام موجودیت مرکز توسعه، بلافاصله نخستین مجمع عمومی این مرکز تشکیل و با برگزاری انتخابات، نادره ترکمانی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، سیدجواد هاشمی، بیژن بیرنگ، حسن آقاکریمی، داریوش باباییان با کسب بیشترین آرا به عنوان اعضای اصلی شورای مرکزی انتخاب و وحید گلستان و نادر یغمائیان نیز به عنوان اعضای علی البدل آن انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین امیر مشهدی عباس و علی نوری اسکوئی به عنوان بازرس اصلی و علی البدل مرکز توسعه برگزیده شدند.

در نخستین جلسه شورای مرکزی مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان ایران که روز ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ با حضور همه‌ اعضای شورای مرکزی و بازرس مرکز توسعه تشکیل شد، پوران درخشنده به عنوان رییس مرکز توسعه برگزیده شد و حسن آقاکریمی نایب رییس، داریوش بابائیان خزانه دار و سیدجواد هاشمی به عنوان سخنگوی مرکز توسعه شدند.  

مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان ایران که فیلمنامه نویسان، کارگردانان، تهیه کنندگان و پخش کنندگان حوزه سینمای کودک و نوجوان ایران اعضای پیوسته آن هستند، تشکیلاتی غیردولتی است که تلاش مستمر و همه جانبه برای اعتلای سینمای کودک و نوجوان ایران را به عنوان هدف اصلی خود برگزیده است.

بیتا منصوری، نادره ترکمانی، ایرج طهماسب، حسن آقاکریمی، وحید گلستان، علی عبدالعلی زاده، رهبر قنبری، غلامرضا آزادی و وحید نیکخواه آزاد اعضای هیات موسس مرکز توسعه بودند که اساسنامه پیشنهادی مرکز توسعه را تدوین و به مجمع عمومی مؤسسان ارائه کردند.

کد خبر 4571073 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: پوران درخشنده خانه سینما غلامرضا آزادی ایرج طهماسب رهبر قنبري سید جواد هاشمی علی نوری اسکویی بیژن بیرنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۳۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است

مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری آنا، ۴۰ درصد شرکت‌های حوزه صنایع خلاق را درارتباط با مقطع سنی کودک و نوجوان دانست و گفت: حوزه کودک و نوجوان حوزه عامی است؛ زیرا حوزه آموزش و یادگیری، حوزه اسباب بازی، پلتفرم‌ها، انمیشین و به طور کلی حدود ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند. 

وی با اشاره به ظرفیت خوب کشورمان در زمینه انیمیشن سازی افزود: در حوزه انمیشن سازی شرکت‌های خوبی داریم که محصولات آن را علاوه بر اینکه روی پرده‌ی سینما می‌رود؛ ظرفیت صادرات به کشور‌های دیگر را نیز دارد و برخی از این صادرت گرفته است. 

حسنلو ادامه داد: در حوزه اسباب بازی جریان تولیدی خوبی در کشور شکل گرفته است، اما به دلیل نقل و انتقالات مالی آمار شفافی در این زمینه وجود ندارد. انمیشن پسر دلفینی در بازار روسیه و ترکیه نزیک به ۲ میلیون دلار فروش داشته است که اینها اعداد قابل توجهی هستند. 

دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به صادرات اسباب بازی افزود: در حوزه اسباب بازی ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار صادرات در سال انجام می‌گیرد که این عدد در اقتصاد اسباب بازی بسیار کم است ولی ظرفیت کشور بیشتر است. 

وی با اشاره به نقص در زیرساخت حوزه بازی‌های رایانه‌ای گفت: در حوزه گیم نیز صادرات خوبی داشتیم، اما مسئله اصلی این است که در حوزه صنایع خلاق هنوز زیر ساخت کافی برای جهش وجود ندارد. ما وقتی می‌توانیم از صادرات صحبت کنیم که زیر ساخت تولید در کشور به خوبی فراهم شده باشد و شرکت‌ها سرریز تولیدات را صادر کنند تا بتوانند در ادامه برای کشور ارز آوری داشته باشند. 

حسنلو در آخر صادرات را یکی از زنجیره‌های مهم صنایع خلاق دانست و گفت: در حوزه صنایع خلاق سرمایه گذاری جدی حاکمیتی نداشتیم، این مسیر در حال شکل گیری است. هدف جدی ما در این حوزه صادرات است، زیرا اقتضای صنایع خلق همین است و بدون صادرات زنجیره این صنعت کامل نمی‌شود؛ صادرات باید در اولویت باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخر هفته‌ای با رنگ تنوع،نشاط و تخفیف در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب تهران
  • رویکرد ما در حوزه ادبیات کودک و نوجوان حمایت جدی از «تألیف» است
  • ۹۰ درصد کارهای اجرایی کارخانه کاغذ زاگرس انجام شده است
  • تولید ادبیات کودک و نوجوان با مشکل روبروست
  • دانشگاه شیراز میزبان نهمین همایش ملی ادبیات کودک شد
  • معرفی شورای سیاستگذاری هفتمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران
  • ‌دانشگاه شیراز میزبان نهمین همایش ملی ادبیات کودک می‌شود
  • رویداد‌های باغ هنر در حوزه هنری کودک و نوجوان
  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز