Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@11:16:36 GMT

بارندگی شدید و طوفان خساراتی در گلستان داشت

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۳۳۱۳

بارندگی شدید و طوفان خساراتی در گلستان داشت

گرگان - ایرنا - بارش شدید باران و وزش طوفان که از شامگاه دیشب در مناطق گوناگون گلستان آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد، خسارت هایی را به بخش های زیربنایی و مسکونی وارد کرد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، هواشناسی گلستان روز گذشته اعلام کرده بود که ورود سامانه سرد و بارشی موجب بارندگی متناوب باران، رعد و برق، ریزش برف در نواحی کوهستانی، مه غلیظ و ریزش تگرگ، وزش باد شدید، مواج شدن بدریای خزر و کاهش 14 تا 16 درجه ای دما خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاهدات خبرنگار ایرنا نشان می دهد فعالیت این سامانه تاکنون موجب سقوط تابلوهای راهنمایی و رانندگی، شکستن درختان، آبگرفتگی معابر و جاده های برون شهری و شکستن شیشه منازل و وارد شدن آسیب به سقف خانه ها و لغو پرواز فرودگاه های گرگان شده است.
در بندرترکمن، سرعت وزش باد لحظه ای به ۹۰ کیلومتر در ساعت رسیده و ورود حجم بالای آب در بازارچه ساحلی این شهر با ۴۰۰ غرفه را با مشکل مواجه کرده است.
همچنین سیلاب و آبگرفتگی زمین های کشاورزی در غرب گلستان، موجب وارد شدن خسارت به محصول کشاورزی این منطقه شد.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: طبق گزارش سازمان هواشناسی تاکنون بیش از 60 میلیمتر باران در کردکوی باریده اما با توجه به تداوم بارندگی، این آمار افزایش خواهد یافت.
مجتبی جمالی اظهار داشت: پس از کردکوی، بیشترین بارش ها متعلق به شهرهای بندرترکمن، مینودشت، بندرگز و گرگان با 55، 50، 50 و 45 میلی متر باران است.
وی یادآور شد: همچنین وزش باد در ایستگاه مینودشت به 104 کیلومتر بر ساعت رسید.
وی افزود: همچنین سقوط شاخه ها و شکستن درختان منجر به وارد شدن آسیب به شبکه انتقال برق و در نتیجه قطعی برخی شهرها شد که این مشکل با تلاش شرکت توزیع برق استان در حال برطرف شدن است.
جمالی بیان کرد: با توجه به پیش بینی تداوم بارش تا عصر فردا، تیم ها و نیروهای مدیریت بحران گلستان برای مقابله با هرگونه حادثه در آماده باش کامل به سر می برند.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: هنوز میزان خسارت دقیق این بارش و طوفان در معابر شهر و روستاهای استان مشخص نشده است.
3014/7333/3091

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مديريت بحران بارش باران گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۳۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، برپایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و واکاوی الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی سه روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و از روز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) افزایش سرعت وزش باد و در ارتفاعات در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری (۱۲ تا ۱۴ اردیبهشت) افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و رگبار پراکنده باران با احتمال رعد و برق در پاره‌ای نقاط به ویژه در ارتفاعات مورد انتظار است.

طی پنج روز آینده روند تدریجی افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۰ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در ایلام آغاز شد
  • طوفان و بارش سنگین در راه ۱۴ استان ؛ از طغیان رودخانه‌ها و تگرگ تا صاعقه و رعد و برق
  • فیلم/ بارش شدید باران در مسجدالنبی
  • پیش بینی هواشناسی؛ بارش شدید باران در 15 استان کشور، از امروز تا جمعه
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • جاری شدن سیل در شهر مدینه + فیلم
  • جاری شدن سیل در شهر مدینه عربستان
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • وقوع طوفان و بارش تگرگ‌های شدید در چین (فیلم)
  • آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران (فیلم)