Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@13:10:59 GMT

طوفان‌ در خراسان جنوبی سبب بروز خسارات شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۳۳۸۳

طوفان‌ در خراسان جنوبی سبب بروز خسارات شد

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: بارندگی و سیلاب‌های شب گذشته سبب بسته شدت برخی راه‌های استان و وارد شدن خسارت‌هایی به زیرساخت‌های جاده‌ای شده است. ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

جعفر شهامت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: بارندگی و سیلاب‌های دیشب سبب بسته شدن برخی راه‌های روستایی، نشستن گل و لای در آب نماهای راه‌های استان در محدوده شهرستان‌های طبس، فردوس و خوسف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سیلاب‌ها باعث خوردگی شانه برخی راه‌ها شده است که تمام نیروهای راهداری در حال رفع مشکلات به وجود آمده‌اند.

سرعت وزش طوفان در سیستان و بلوچستان به بیش از 90 کیلومتر می‌رسدوزش طوفان با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیردکاهش 14 تا 16 درجه‌ای دمای هوا در گلستان؛ دریای خزر طوفانی است

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: شست و شوی تابلوها، علائم راهنمایی و رانندگی محورهای اصلی نیز در اثر بارندگی و گرد و خاک پیش از بارندگی قابل خواندن نیست و هم اکنون نیروهای امدادی در حال رفع این مشکل هستند.

شهامت با بیان اینکه نیروهای راهداری در تلاش هستند مشکلات عبور و مرور در تمامی محورهای اصلی را تا پایان امروز برطرف کنند و از فردا راه‌های روستایی خسارت دیده و مسدود شده در اولویت کاری راهداران قرار می‌گیرد. 

برق چهار شهرستان استان در اثر طوفان قطع شد

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی نیز بیان کرد: طوفان با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت از روز گذشته در بیشتر نقاط استان آغاز شده و بر اثر آن برق تعدادی از روستاها و نقاط شهری شهرستان‌های فردوس، بشرویه، طبس و سرایان قطع شد.

میرجلیلی گفت: براثر طوفان در این شهرستان‌ها تعدادی درخت شکسته و برخی دیوارهای انباری‌های منازل فرو ریخته است.

امدادرسانی به 2928 حادثه دیده در استان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه کل حوادث به وقوع پیوسته 27 مورد، جاده‌ای 6 مورد، سیل و آبگرفتکی 14 مورد، طوفان 6 مورد، حوادث شهری یک مورد و در مجموع کل حادثه دیدگان دو هزار و 928 نفر بوده‌اند.

شهریاری با بیان اینکه در حوادث طوفان دو هزار و 528 نفر، سیل و آبگرفتکی 377 نفر، جاده‌ای 23 نفر و شهری یک نفر کمک رسانی شد افزود: افراد اسکان داده شده دو هزار و 218 نفر، طوفان 2 هزار و 120، سیل و آبگرفتگی 98، مجموع تیم‌های عملیاتی اعزام شده 45 تیم، نیروهای عملیاتی 136 نفر و کل خودروهای امدادی اعزامی 45 دستگاه بوده است.

انتهای پیام/ ت

R41348/P/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۳۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: طوفان و بارندگی‌های اخیر که می توان گفت در تاریخ خوزستان بی سابقه بوده، خسارات سنگینی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مسعود اسدی  اظهار کرد: به بیش از 100 هزار هکتار از گندم‌زارهای آماده برداشت استان تا 50 درصد خسارت وارد شده و در خوشبینانه‌ترین حالت 200 هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است.

وی گفت: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: همچنین انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

اسدی همچنین گفت: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند. 

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • (ویدیو) طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد؛ خسارت به کشاورزی
  • خسارت به کشاورزان در پی طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد+ فیلم
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد ؛ شدت طوفان را ببینید | تصاویر
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد/ خسارت به کشاورزی + فیلم
  • بارش‌های بهاری در خراسان جنوبی/کویر به دریاچه تبدیل شد + فیلم