Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر-گروه استان‌ها: حبیب عیدزاده: با ورود سامانه پرفشار بارشی در استان هرمزگان و نزول رحمت الهی در شهرستان بشاگرد علاوه بر خوشحالی مردم سبب طغیان رودخانه‌های فصلی وایجاد خسارت به برخی از زیر ساخت‌های در حوزه راه شد.

راه‌های شهرستان بشاگرد که بیش از ۸۰ درصد آن خاکی هستند و در بارندگی‌های قبلی هم به زیر ساختهای آنها آسیب وارد شده بود، در این بارندگی‌ها هم سبب تشدید خسارات شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طغیان رودخانه جاده‌های روستایی در بخش گافر را مسدود کرد

احمد محمودی فرماندار شهرستان بشاگرد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با بارندگی‌های خوب روز گذشته در شهرستان بشاگرد رودخانه‌های فصلی در روستاهای شهرستان طغیان کرده‌اند و در برخی از نقاط خساراتی را هم به زیر ساخت‌های راه وارد کرده است.

محمودی بیان داشت: محور تردد بخش گافر با طغیان این رودخانه مسدود شده و در برخی از نقاط این بخش هم قطعی برق گزارش شده است که مأموران اداره برق جهت برطرف شدن این مشکل اعزام شده‌اند.

فرماندار شاگرد عنوان کرد: میزان خسارت وارد شده تا کنون اعلام نشده که بعد از فروکش کردن رودخانه و بررسی دقیق میزان خسارات گزارش می‌شود.

ریزش کوه و بریدگی جاده‌ها در برخی از روستاها گزارش شده است

اسماعیل کاظمی رئیس اداره راهداری شهرستان بشاگرد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در بارندگی روز گذشته جاده‌هایی که در مسیر رودخانه و سیلاب قرار دارند خسارت جزئی به آنها وارد شده که کار منان این اداره به دنبال رفع آن هستند.

کاظمی بیان داشت: ریزش کوه در محور بشاگرد به قلعه گنج و بریدگی جاده و ریزش پل بر برخی از مسیرها گزارش شده که در پایان بارندگی‌ها برای ترمیم جاده اقدام می‌شود.

رئیس اداره راهداری بشاگرد عنوان کرد: هنوز میزان دقیق خسارات گزارش نشده که با پایان بارندگی‌ها این میزان گزارش خواهد شد.

کد خبر 4571062

منبع: مهر

کلیدواژه: بارندگی بشاگرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۳۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد

    به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت:این آفت در سن یک تا سه پورگی است که به صورت طغیانی درآمده و بر این اساس بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از سطوح تاغزارهای شهرستانهای نام‌برده را به صورت پراکنده آلوده کرده است.   محسن فنودی افزود: خسارت وارده به صورت پراکنده و بر روی تاغ‌ها و در حد ناچیز برآورد شده است که با افزایش سن وجمعیت آفت به طور قطع شدید خواهد شد.   وی با اشاره به این که پیش بینی می شود بیش از هزار کانون طغیان آفت ملخ در استان وجود داشته باشد افزود: علت بروز جمعیت های طغیانی، ایجاد شرایط مطلوب رطوبتی بر اثر بارندگی‌های سه هفته قبل تا کنون، دمای مناسب محیط و در نتیجه رشد مناسب گیاه تاغ و همزمان باز شدن کپسول های تخم آفت است.   فنودی افزود: با توجه به پیش آگاهی آفت توسط نیروهای حفاظتی، مرتعداران، روستائیان و شوراهای اسلامی در حال انجام اقدامات لازم هستند.   وی اظهار کرد:اداره کل منابع طبیعی اقدامات اولیه برای کنترل آفت در مناطق خسارت دیده را در اختیار شهرستان ها قرار داده است که شامل تهیه و تامین تجهیزات لازم و تهیه و انتقال مواد کنترلی مناسب به شهرستانها می شود.   ملخ کوهان‌دار تاغ از جمله آفات مهم تاغ‌زارهاست که طی سال‌های اخیر در مناطق تاغ‌کاری با جمعیت‌های متفاوت و گاه به صورت طغیانی بروز کرده است. این ملخ از جمله ملخ هایی است که فقط از تاغ تغذیه می کند و طبق بررسیهای انجام شده زراعتهای کشت شده در مجاورت تاغ‌زارها هیچ کدام مورد حمله این ملخ قرار نگرفته است.   هم اکنون هشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مجموع ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار پهنه کل استان خراسان رضوی را عرصه‌ های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند که پنج و نیم میلیون هکتار آن مناطق بیابانی است.      

 

دیگر خبرها

  • محور یزد - دربید همچنان مسدود است/تخریب ۳ کیلومتر در بارندگی ها
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • ریزش کوه، گردنه ده علیرضا در محور زرند _ راور را مسدود کرد
  • بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • راه ارتباطی ۵۰ روستا در گنبکی مسدود شد
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای ۱۱ شهرستان اصفهان تا آخر شب