Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ به نقل از کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد: با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین مبنی بر تدوین و ارائه برنامه‌های فرهنگی و آموزشی اربعین 98، کمیته فرهنگی و آموزشی با تشکیل شورای برنامه‌ریزی با شرکت کارشناسان و صاحب‌نظران، ابتدا به بررسی نقاط ضعف و قوت و آسیب‌های برنامه‌های فرهنگی اربعین 97 پرداخته و با توجه به تجارب حاصله از اجرای برنامه‌های متنوع در سال‌های گذشته و آسیب‌شناسی انجام گرفته، و شرایط و اقتضائات جدید سیاست‌ها و رویکردهای کلان برنامه را تدوین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: صدور بیانیه مهم رهبری معظم انقلاب اسلامی به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی که می‌توان از آن به سیاست‌نامه انقلاب اسلامی یاد کرد، مبنای ارزشمندی برای اتخاذ رویکرد‌ها و سیاست‌هاست که ایشان گسترش معنویت را به عنوان سنگ‌بنای حرکت تمدنی انقلاب اسلامی و تشکیل جامعه اسلامی و حرکت امیدبخش و رو به جلو بیان کردند و از زیارت و پیاده‌روی حماسی اربعین به عنوان مصادیق این جنبش معنوی یاد کردند. این امر ما را به استفاده بیشتر و عالمانه‌تر از این ظرفیت و گنجیه‌ ارزشمند معنوی ترغیب و ملزم می‌کند. لذا رویکرد برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در اربعین 98 مبتنی بر بیانه‌ گام دوم رهبری معظم انقلاب خواهدبود تا از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌های اربعین حسنی برای ترویج و گسترش معنویت و اخلاق و ارزش‌های اسلامی به عنوان بنیاد و پایه تمدن و جامعه اسلامی بهره بگیریم.

حجت‌الاسلام احمدی رویکردهای جدید که مبنای برنامه‌ریزی پیشنهادی‌اند را به شرح زیر اعلام کرد:

توسعه و ترویج معنویت در جامعه با استفاده از ظرفیت اربعین حسینی و زیارت اهل بیت(ع) تمرکز‌زدایی و تقویت و گسترش فعالیت‌های استانی استفاده بیشتر از ظرفیت‌های مردمی و نهادهای عمومی توسعه آموزش با استفاده از فناوری‌های نوین و تولید محصولات چندرسانه‌ای بهره‌گیری بیشتر از فضای مجازی در فرهنگ سازی و ترویج و بسط معارف اهل بیت(ع) اهتمام ویژه به زائران غیر ایرانی (ترانزیت و ...) در تولید محصولات فرهنگی و تبلیغی و اموزشی گفتمان‌سازی و تولید ادبیات با مشارکت فرهیختگان و نخبگان از طریق همایش‌ها، هم‌اندیشی‌ها و فعالیت‌های علمی و پژوهشی حمایتی از حضور و نقش‌آفرینی اندیشمندان، علما، نخبگان، هنرمندان، اصحاب‌رسانه و اهل قلم حمایت از برگزاری جشنواره‌ها و سوگواره‌ها و آیین‌های ویژه حمایت از ابتکارات، نوآوری‌ها و ایده‌پردازی‌ها تقویت و گسترش ارزیابی و نظارت و رصد فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی، پژوهشی و آموزشی فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی فرهنگ ایثار و مقاومت استفاده از ظرفیت نخبگان، رسانه‌ها، علما، اصحاب رسانه و سازمان‌های مردم نهاد در گسترش و ترویج فرهنگ اربعین حسینی(ع) و معارف اهل بیت (ع) در جهان

احمدی افزود: ما در شورای برنامه‌ریزی برنامه را براساس سیاست‌ها و اسناد بالادستی همانند سیاست‌های ابلاغی شورای سیاست‌گذاری فرهنگی بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و شورای راهبردی ستاد مرکزی اربعین و رویکردهای مصوب تدوین و به اعضای کمیته فرهنگی ارائه تا با اخذ نظرات ایشان در جلسه عمومی کمیته فرهنگی مورد بحث و بررسی و تصویب قرارگیرد و بعد از آن به ستاد فرهنگی اربعین در عراق ارائه می‌شود و با اخذ نظرات ستاد، برای تصویب نهایی به ستاد مرکزی اربعین ارائه می شود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین اعلام کرد: نقش کمیته‌های استانی برجسته‌تر و پررنگ خواهدبود، تقویت و حمایت از گروه‌ها و ستادهای مردمی افزایش خواهدیافت و مراکز و نهادهای علمی و پژوهشی و فرهنگی برای پیشبرد امور و تولید ادبیات و انجام کارهای مطالعاتی و پژوهشی انشاءالله با ایجاد سازوکار‌های مناسب و تشکیل شورای علمی فعال‌تر خواهندشد و سرعت خواهدگرفت و کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی بیشتر به نقش هماهنگی و تسهیل‌گری و راهبری کلان امور می‌پردازد.

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا اربعین 98 گام دوم انقلاب برنامه های فرهنگی اربعین 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۳۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تهیه شناسنامه ملی برای همه پروژه‌های فرهنگی - هنری در سطح کشور با اولویت پروژه‌های نیمه‌تمام، فعال، غیرفعال و بهره‌برداری شده خبر داد. 

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمود اسلامی در نشست صمیمی با کارکنان این معاونت، از تشکیل «کمیته زیرساخت» خبر داد و اظهار کرد: این کمیته با هدف تسریع در رسیدگی به امور پروژه‌های نیمه‌تمام تشکیل شده است.

وی از وظایف این کمیته به مطالعه تخصصی برای روند تجاری‌سازی اشاره کرد و افزود: بررسی قابلیت تجاری‌سازی مجتمع‌های فرهنگی و هنری از دیگر مواردی است که در این کمیته مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ این اقدام با هدف درآمدزایی مستمر برای مجتمع‌های فرهنگی و هنری بهره‌برداری شده و تأمین اعتبار مورد نیاز برای پروژه‌های نیمه‌تمام انجام می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با تاکید بر این‌که زیرساخت‌های فرهنگی - هنری کشور تقویت می‌شوند، گفت: بنا داریم در آخرین سال از خدمت دولت سیزدهم، مصوبات با شتاب بیشتری عملیاتی شوند. مقام عالی وزارت تاکید ویژه‌ای درباره این موضوع دارند و مأموریت‌های جدیدی برای سال ۱۴۰۳ تدوین کرده‌اند.

کد خبر 747307

دیگر خبرها

  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • معرفی جزییات برنامه های هفته فرهنگی اصفهان
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما