Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،  عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرام بانک مرکزی نوشت: دیشب داشتم اخبار خبرگزاری‌ها و کانال‌های خبری را مرور می‌کردم که به نکته جالبی برخوردم. خیلی برایم عجیب و تا حدودی مبهم بود. در روزهای پایانی سال که مردم خسته از فشارهای اقتصادی، در سایه آرامش نسبی ایجاد شده در بازارها، در تدارک خریدهای شب عید بوده و نرخ ارز نیز در بازار آزاد به آرامی در حال کاهش است، چند نفر از برادران بزرگوار تلاش کرده بودند با استفاده از توئیتر و سایر رسانه‌ها، موضوعی به نام FATF را مطرح کرده و با اصرار به مردم یادآوری کنند که فراموش نکنید: FATF مورد مخالفت اکثریت اعضای مجمع هست و چنین وچنان!!.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الحمد الله بازار ارز حساسیت خود را نسبت به این نوع اظهارات تا حدود زیادی از دست داده است. فارغ از این قبیل اظهارنظرهای شخصی که در زمان و مکان خودش محترم است، مطمئناً مجموعه نظام تدابیر لازم در این گونه موضوعات را به کار بسته و تصمیمات خود را بر اساس منافع کشور اتخاذ خواهد کرد. 

جالب اینکه تیم تحریم ترامپ از پمپئو گرفته تا برایان هوک نیز به محض ایجاد آرامش در بازار ارز کشور، به جنگ روانی تکراری: قطع کامل صادرات نفت ایران؛ به زودی!!. متوسل می‌شوند.

مردم مطمئن باشند، فارغ از این مباحث، بازار ارز با تدابیر اتخاذ شده و در چارچوب سیاست‌های بانک مرکزی سیر تعادلی خود را طی می‌کند و بانک مرکزی نیز بر روند بازار مسلط است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: رئیس کل بانک مرکزی بانک مرکزی روزهای پایانی سال شب عید نرخ ارز توئیتر ارز زمان و مکان جنگ صادرات نفت پارس حساسیت بازار ارز پارس نیوز کاهش شدید اظهار نظرها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۳۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه در آسیا کاهش یافته است که یکی از دلایل آن می‌تواند نشانه‌هایی از وضع سیاست‌های سختگیرانه پولی توسط فدرال رزرو در اجلاس امروز باشد.
کاهش تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه آرام شدن تنش‌های ژئوپلیتیکی در دنیا قیمت طلا را نسبت به اوج ماه آوریل پایین آورده و آن را در برابر سیاست نرخ بهره بالای بانک مرکزی آمریکا آسیب پذیر کرده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۳۸ درصدی به ۲۲۹۴ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به نتیجه اجلاس دو روزه فدرال رزرو معطوف شده که قرار است امروز منتشر شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد.
اما برخی پیش‌بینی می‌کنند جروم پاول رئیس فدرال رزرو با توجه به نرخ بالای تورم، سیاست‌های سختگیرانه‌ای را پیشنهاد دهد.
بالا رفتن تورم باعث شده تاجران انتظار خود از کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین بیاورند. در حال حاضر پیش بینی می‌شود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را اولین بار در ماه سپتامبر کاهش دهد.
نرخ بالای بهره به ضرر طلاست چون هزینه نگهداری آن را به عنوان یک سرمایه غیر سودده افزایش داده و تمایل برای خرید این فلز گرانبها را پایین می‌آورد. 
ارزش دلار هم افزایش یافته و به بالاترین رقم طی ۶ ماه گذشته رسیده است. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۲۶ دلار و ۶۵ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۲۶ درصدی ۹۳۵ دلار و ۴۳ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • سکه های حراجی بانک مرکزی ناخالصی دارند؟