Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از حادثه تروریستی علیه مسلمانان در نیوزلند، نخست وزیر این کشور از ارائه قانون جدید خرید و فروش اسلحه طی روزهای آینده خبر داده است. ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزلند امروز دوشنبه در اظهاراتی گفت: طی روزهای آینده قوانین جدیدی را درباره اسلحه اعلام خواهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشریات ترکیه در یک نگاه|اردوغان: حمله نیوزلند٬ برای ترکیه اولین پیام نیست/ کتاب‌های گولن هنوز از دانشگاه‌های دولتی جمع نشده‌اندسفر تروریست نیوزلند به ترکیه و چند منطقه تاریخی در بالکان

 

این در شرایطی است که یک عامل تروریستی با حمله به دو مسجد در نیوزلند حداقل 50 نفر را به قتل رسانده است.

برنتون تارانت شهروند استرالیایی 28 ساله که از نژادپرستان سفیدپوست افراطی است، عامل قتل و کشتار مسلمانان بی دفاع در این دو مسجد نیوزلند است.

وی قرار است اوایل آوریل در دادگاه محاکمه شود. پلیس اعلام کرده است که تارانت با اتهامات بیشتری نیز روبرو خواهد شد.

نخست وزیر نیوزلند در یک کنفرانس خبری پس از نشست کابینه تاکید کرد: طی 10 روز پس از این جنایت هولناک تروریستی ، ما اصلاحاتی را اعلام خواهیم کرد، به نظر من اصلاحات جدید در قوانین اسلحه منجر به امن تر شدن بیشتر کشور خواهد شد.

این بدترین حادثه تیراندازی جمعی در تاریخ نیوزلند به شمار می رود. علاوه بر کشته شدن 50 نفر در این حادثه تروریستی، ده ها نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

بر اساس اعلام مقام های رسمی، فرد مهاجم و تروریست 4 قبضه سلاح و مهمات را به صورت آنلاین طی دسامبر 2017 تا مارس 2018 میلادی خریداری کرده است ولی سلاحی که وی در این حمله تروریستی از آن استفاده کرده و یک سلاح شبه خودکار نظامی بوده، از طریق خرید آنلاین نبوده است.

نخست وزیر نیوزلند جزئیات زیادی درباره قوانین جدید اسلحه فاش نکرده ولی گفته است که از ممنوعیت خرید و فروش سلاح های خودکار حمایت می کند.

استرالیا نیز پس از کشتار دسته جمعی 1996 میلادی در پورت آرتور که منجر به مرگ حداقل 35 نفر شد، قوانین سختگیرانه ای را برای خرید و فروش سلاح وضع کرده است.

نیوزلند با جمعیت 5 میلیون نفری بیش از 1.5 میلیون قبضه سلاح دارد.

انتهای پیام /

R1036247/P/S8,87/CT10 واژه های کاربردی مرتبط حملات تروریستی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حملات تروریستی حملات تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۴۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ، وزیر کشور ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با گروهک تروریستی داعش بازداشت کردند.

«علی یرلی‌کایا» وزیر کشور ترکیه در این خصوص اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با این گروهک تروریستی بازداشت کردند.

وزیر کشور ترکیه در ایکس خبر داد که این بازداشت‌ ها طی عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در ۱۲ استان این کشور صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۹ قانون عجیب که فقط در کشور سوئیس وجود دارد!
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود
  • انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور
  • فیفا در آستانه تغییر یک قانون مهم؛ لغو ممنوعیت برگزاری لیگ‌های داخلی در خارج از کشور
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • نیوزلند در حال بررسی پیوستن به پیمان «آکوس» است