Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@08:20:23 GMT

17 هکتار به فضای سبز پایتخت اضافه شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۴۲۹۹

17 هکتار به فضای سبز پایتخت اضافه شد

تهران- ایرنا- معاون خدمات شهری شهرداری تهران از اضافه شدن 17 هکتار فضای سبز به پایتخت در سالجاری خبر داد و افزود: این فضای جدید عمدتا در 4 منطقه تهران واقع شده است.

به گزارش ایرنا، مجتبی یزدانی روز دوشنبه در نشست خبری تمهیدات نوروزی با اعلام این خبر افزود: این فضاهای سبز شامل بوستان پرواز در منطقه 9، کیانشهر در منطقه 15، رجایی در منطقه 19، زیتون در منطقه 20 و چند بوستان دیگر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین با اشاره به میزبانی تهران از مسافران نوروزی گفت که در 7 بوستان ورودی شهر امکان اسکان موقت در سوله های بحران برای مسافرانی که در طول عید به تهران سفر می کنند، فراهم شده است.
بوستان های مسافر واقع در بزرگراه بابایی، سرخه حصار، چیتگر، مسافر در بزرگراه امام رضا(ع) و ولایت از جمله بوستان هایی است که برای این اسکان در نظر گرفته شده است.

* ممنوعیت فعالیت عمرانی در تعطیلات عید
یزدانی همچنین گفت که برای آسایش شهروندان از 29 اسفند ماه 97 تا 5 فروردین 98 هیچ کار عمرانی و ساختمانی در تهران انجام نمی شود.

* تولید برق از 200 تن زباله
معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مخازن زباله گفت: در گذشته در 2 میلیون نقطه از تهران پسماند جمع آوری می شد اما امروز این نقاط به 63 هزار کاهش یافته است.
وی ادامه داد که در سه روز پایان سال حجم پسماند شهری به دلیل خانه تکانی ها تا 1500 تن افزایش می یابد و در این زمینه آمادگی وجود دارد تا پشتیبانی لازم را انجام دهیم.
معاون شهردار تهران بر تفکیک پسماند از مبدا تاکید کرد و گفت: اگر قرار بر جمع آوری مخازن زباله باشد این کار باید به مرور انجام شود و مخازن زباله باید به منازل شهروندان برود و تفکیک از مبدا انجام شود.
یزدانی در خصوص زباله سوز تهران نیز اظهار داشت: این زباله سوز در اختیار بخش خصوصی است و در روز 200 تن زباله را تبدیل به برق می‌کند.
معاون خاطرنشان کرد که البته شرایط به گونه ای است که بخش خصوصی انگیزه ای برای ورود به موضوع پسماند ندارد.

* محدودیتی برای عرضه کالا نداریم
وی در خصوص تمهیدات روز طبیعت نیز اظهار داشت: 15 تا 20 غرفه میادین در پارک های بزرگ تعبیه می شود.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به خدمات سازمان میادین میوه و تره بار این روزها گفت: هم اکنون بعضی از محصولات 30 تا 40 درصد نسبت به بازار ارزانتر است و تخفیفات ویژه ای به شهروندان داده می شود.
وی افزود که توزیع محصولات پروتئینی و میوه جات تنظیم بازار در میادین بستگی به سهمیه ای دارد که دولت به ما می دهد و در این بخش محدودیتی برای خدمت رسانی نداریم.
یزدانی ادامه داد: امسال فقط 3 نمایشگاه بهاره در منطقه های هفت و 15 و 19 برگزار شد که مورد استقبال اصناف نیز قرار گرفت.

* آمادگی 5 هزار آتش نشان برای چهارشنبه سوری
معاون شهردار تهران با اشاره به آمادگی سازمان آتش نشانی برای مراسم چهارشنبه آخرسال گفت: 5 هزار آتش نشان در این روز در آمادگی کامل هستند.
وی ادامه داد: همچنین در روز طبیعت هم تیم های آتش نشانی هم در ورودی های شهر و هم پارک ها حضوری فعال خواهند داشت.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به تزئین معابر برای نوروز امسال خاطرنشان کرد: در هر منطقه بین 4 تا 7 محور اصلی تزیین شده و تزیینات اعم از گلکاری، جانمایی سفره های هفت سین، لکه گیری آسفالت و قیر است.
تهرام/9343//6139

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهرداري تهران شهردار تهران پيروز حناچي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۴۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم کیفیت هوای قابل قبول در پایتخت

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۱ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۶۴ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۴۲ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۸ روز هوای پاک، ۳۹ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6098877

دیگر خبرها

  • واکنش چمران به پول‌پاشی میلیاردی شهرداری برای مدیرانش: اطلاع ندارم!
  • واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به مدیران شهرداری
  • پاسخ رئیس شورای شهر به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری
  • تداوم کیفیت هوای قابل قبول در پایتخت
  • جانمایی محل جدید آراد کوه در جاده تهران-قم در دست مطالعه است
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • کارزار نجات انجیلسی در مازندران
  • کیفیت هوا در پایتخت قابل قبول است
  • ساخت ۴۰ میدان تره بار در پایتخت