Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-05@19:59:03 GMT

عقب‌نشینی نرخ طلا در بازار

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۴۹۹۲

عقب‌نشینی نرخ طلا در بازار

ایسنا نوشت: قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر صعود بازارهای سهام که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، کاهش یافت.

به گزارش شریان نیوز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افت کرد و به ۱۲۹۹.۱۳ دلار رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد کاهش، به ۱۲۹۹ دلار رسید.

بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه نشست سیاست پولی خود را آغاز می‌کند و روز چهارشنبه با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی، به آن پایان می‌دهد.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد در شرکت "سی ام سی مارکتس" اظهار کرد: این نشست ممکن است نشست مهمی باشد. ما در ابتدای امسال شاهد موضع ملایم‌تر بانک مرکزی آمریکا در خصوص افزایش نرخ‌های بهره بودیم. اگر بانک مرکزی آمریکا از این رویکرد عقب نشینی کرده و بخواهد نرخ‌های بهره را افزایش دهد، دلار آمریکا قوی‌تر شده و قیمت طلا تحت فشار کاهشی قرار می‌گیرد.

طلا دارایی بدون بازده است و افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، هزینه نگهداری این فلز را بالا برده و به جذابیت سرمایه گذاری در آن لطمه می‌زند.

طبق آمار کمیسیون معاملات بازارهای آتی کالای آمریکا، معامله گران شمار قراردادهای خرید در بازار معاملات آتی کامکس را در هفته منتهی به ۱۲ مارس برای سومین هفته متوالی کاهش دادند. این رفتار منعکس کننده افت تقاضای سرمایه‌گذاران برای خرید طلا است.

بر اساس گزارش رویترز، عاملی که روز دوشنبه مانع از افزایش قیمت طلا شد، صعود بازارهای سهام بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۵۵۱.۹۴ دلار رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۵.۲۸ دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افت کرد و به ۸۲۷.۳۶ دلار رسید.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۴۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار باز هم نزولی شد

شواهد ناشن دهنده کاهش قیمت ارز در بازار غیر رسمی است.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ بر اساس بازدید میدانی خبرنگار بازارنیوز، قیمت ارز بازار غیررسمی(آزاد) نسبت به پیش از تعطیلی‌ اخیر، کاهشی شده است.

بنا بر این گزارش میدانی، دلار  تا ساعت 14 امروز(یکشنبه 16 اردیبهشت)، در بازار 60 هزار و 500 تومان قیمت خورده که البته خرید و فروش چندانی در بازار رخ نمی‌دهد و دلار با قیمت های پایین‌تر هم خریدار ندارد.

گفتنی است؛ اقدامات بانک مرکزی در کنترل بازار آزاد، منجر به کاهش نرخ ارز در این بازار شده است.

پایان پیام//

برچسب ها: ارز ، قیمت ارز ، نرخ ارز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TAA

دیگر خبرها

  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • دلار باز هم نزولی شد
  • ظهور شیوه عجیب در معاملات مسکن در ایران | علت چیست؟
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!
  • طلای جهانی پس رفت
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده/ طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • تک‌روی سکه‌های کوچکتر نسبت به سایر قطعات/ سکه‌های حراجی به بازار نیامده است