Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار بارش های مناسب تا پایان هفته خبر داد و گفت: در روزهای گذشته بارش های رگباری مناسبی در بسیاری از مناطق داشتیم و این امر منجر به آب گرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ابتدای هفته با ورود سامانه بارشی از شمال غرب در اکثرمناطق شاهد بارش برف، وزش باد و رعد و برق خواهیم بود که این بارش ها در استان های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر و جنوب کرمان منجر به آب گرفتگی آب رودخانه ها شد.

حقیقت در توصیه ای به عشایر بیان کرد: هم اکنون به عشایری که در حال کوچ هستند، توصیه می شود از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند و همواره مراقب دام های خود باشند و نگذارند به رودخانه های فصلی نزدیک شوند.

بیشتر بخوانید: گلخانه داران شرق کشور هشدارها را جدی بگیرند/استمرار بارش های پراکنده تا پایان اسفند

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به کاهش دما و بارش های رگباری احتمال تگرگ در مناطق جنوبی وجود دارد، از این رو به گلخانه داران توصیه می شود که در صورت نبود سازه های مناسب گلخانه و روکش مناسب آن را ترمیم کنند تا آسیبی به گیاهان و محصولات گلخانه ای وارد نشود.

وی در ادامه افزود: با توجه به خشکسالی ۱۱ سال اخیر نمی‌توان انتظار داشت که بارش مناسب در یک سال زراعی بتواند کمبود بارش در سال‌های اخیر را به طور کامل جبران کند.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی  از استمرار بارش های پراکنده تا پایان اسفند خبر داد و گفت: بنابر آمار افزایش میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل می‌تواند تا حدودی التیام بخش زخم‌های کشاورزان ناشی از کمبود منابع آبی در سال‌های اخیر باشد.

حقیقت در پایان از استمرار بارش‌های نرمال در ماه‌های پیش رو خبر داد و گفت: افزایش میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل می‌تواند تا حدودی التیام بخش زخم‌های کشاورزان ناشی از کمبود منابع آبی در سال‌های اخیر باشد.

انتهای پیام/

بارش های پراکنده تا پایان اسفند ادامه دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۵۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسافران تعطیلات آخر هفته مراقب باشند/ بارندگی در این مناطق شدید خواهد بود

به گزارش خبرآنلاین از کانال خبری چندثانیه، فردا سامانه بارشی ضمن تقویت، نوار غربی و بخش‌هایی از بوشهر و فارس را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

اصغری، کارشناس هواشناسی در این باره گفت: بارندگی‌های نسبتا قابل توجهی در نیمه غربی آغاز خواهد شد و هشدار نارنجی برای این مناطق صادر شده است.

وی افزود: بوشهر، کرمان، یزد و مرکزی منتظر باشند از سمت غرب بارش آغاز شود و هر لحظه احتمال سیلاب و طغیان رودخانه وجود دارد.

اصغری گفت: سواحل دریای خزر در آخر هفته بارندگی خواهد داشت. در گذرگاه‌های کوهستانی احتمال سقوط سنگ وجود دارد.

وی افزود: تهران جمعه بارانی خواهد بود.

اصغری ادامه داد: مسافرین مشهد بدانند که جمعه با بارش روبرو خواهند بود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901282

دیگر خبرها

  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • مسافران تعطیلات آخر هفته مراقب باشند/ بارندگی در این مناطق شدید خواهد بود
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • تداوم بارش‌های مطلوب در اصفهان تا هفته اول خرداد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان