Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@07:56:44 GMT

دیدار ظریف با مراجع عظام تقلید

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۶۰۲۳

دیدار ظریف با مراجع عظام تقلید

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با مراجع عظام تقلید در قم دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله صافی گلپایگانی بر تدبیر، درایت و عملکرد معقولانه در سیاست داخلی و خارجی تاکید کرد.

این مرجع تقلید در دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ارتباط سازنده و قوی با همسایگان و جهان با حفظ عزت و منافع را مورد توجه قرار داد و گفت: ما توانیم پیام آور صلح و مهربانی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آیت الله صافی گلپایگانی بر ادامه سفرهای منطقه ای تاکید کرد و خطاب به وزیر امور خارجه گفت: ان شاءالله بتوانید نگرانی های ما و مردم را در مسائل اقتصادی بر طرف کنید.

آیت الله نوری همدانی هم در دیدار وزیر امور خارجه وحدت را مهمترین اصل در نظام اسلامی دانست و گفت: تا زمانی که مسئولین با هم همدلی و وحدت داشته باشند دشمن در ضربه زدن ناتوان خواهد بود.

وی افزود: در طول تاریخ انقلاب اسلامی هرگاه میان ارکان نظام و مسئولین اختلافی ایجاد شده دشمن از آن رخنه کرده و توانسته بسیاری از اهداف خود را عملی کند.

دیدار وزیر امور خارجه با مراجع عظام تقلیدآیت الله نوری همدانی به مسئولین دستگاه دیپلماسی توصیه کرد همواره در پیشبرد اهداف بین المللی عزت اسلامی را سرلوحه ی خود قرار دهند و از هرگونه تشتت و اختلاف پرهیز کنند.

وی یادآور شد باید با همین منش و دیدگاه چهره رحمانی اسلام را به جهانیان منتقل کنیم.

آیت الله نوری همدانی با تشکر از تلاش های دستگاه دیپلماسی و شخص آقای ظریف تصریح کرد:مقام معظم رهبری همواره وزیر خارجه کشورمان را مورد تایید قرار داده و از وی به عنوان فردی مومن و متدین یاد کرده است.

حجت الاسلام شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی نیز در دیار وزیر امور خارجه سفر روحانی به عراق را آغاز فصل نوینی در روابط دو کشور دانست و گفت: استقبال مقامات ارشد عراق از رئیس جمهوری نویدبخش گسترش روابط همه جانبه خواهد بود.
 

خبرگزاری صدا و سیما

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ظریف دیدار مراجع قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۶۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی

  روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان، مجتبی میرحسینی با حضور در منزل فرزند شهید سید محمد تقی حسینی طباطبایی که نقش مهمی در اتحاد شیعه و سنی و انتشار پیام نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در سیستان داشت، دیدار و گفتگو نمود.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گفت: این شهيد والا مقام اولين كسی بود كه طرح عدم كفايت بنی صدر را امضا و مطرح کرد و به عنوان یکی از پیروان واقعی امام خمینی (ره) و به همراه یارانش چون شهید بهشتی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  که از دوران تحصیل در مشهد با او آشنا بود، خدمات قابل توجهی به منطقه و کشور ارائه کرد.

 شهید سید محمد تقی حسینی طباطبایی در منطقه، پایگاه مستحکمی برای مبارزین و کسانی که از سوی رژیم به این استان تبعید می‌شدند خصوصا مرحوم آیت الله طالقانی، حضرت آیت الله خزعلی عضو شورای نگهبان،  آیت الله صلواتی از مدرسان حوزه علمیه قم،  مرحوم حجت الاسلام و المسلمین ایزدی نجف‌آبادی امام جمعه نجف‌آباد و حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی از علمای رفسنجان بود. 
 
 آن شهید در جریان پیروزی انقلاب اسلامی اقدام به تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کمیته انقلاب اسلامی و دادگاه انقلاب اسلامی کرد.  

 وی در سال ۱۳۵۹ به‌عنوان کاندیدای مجلس شورای اسلامی مطرح شد و به مجلس راه یافت و در سنگر مجلس یکی از چهره‌های صدیق و پیرو خط امام بود و در یکی از سخنرانی قبل از دستور مجلس ایشان در رابطه با توصیف امام راحل گفت: «وجود این رهبر عظیم‌الشأن معجزه تاریخ است». 

 شهید سید محمد تقی حسینی طباطبایی سرانجام در میدان مبارزه با خطوط انحرافی و ضدانقلاب در هفتم تیرماه سال ۶۰ به‌همراه شهید آیت الله بهشتی و بیش از هفتاد و دو تن از بهترین یاران امام و انقلاب اسلامی، در فاجعه جانسوز انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به‌دست یکی از منافقان به شهادت رسید و روح مطهرش در جوار کبریا به لقاء الله رسید، مزار شریفش در شهرستان زابل در جوار شهداء جنگ تحمیلی محل زیارت عاشقان و دلباختگان امام و انقلاب است.
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران