Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@06:10:34 GMT

نفت برای هفتمین بار به بورس می‌آید

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۶۱۵۵

 امروز برای هفتمین بار نفت خام سبک ایران در بورس انرژی عرضه می‌شود. در این عرضه همچون نوبت قبل یک میلیون بشکه نفت خام با حجم خرید حداقل ۳۵ هزار بشکه و قیمت پایه ۶۱ دلار و ۷۳ سنت برای هر بشکه تعیین شده است.

در این نوبت از عرضه امکان واریز پیش پرداخت شش درصد به صورت ارزی فراهم شده است و برای تسویه باقیمانده وجه، خریداران می‌توانند از سازوکارهای ارزی مورد تأیید شرکت ملی نفت ایران استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ۶ مرحله قبل چقدر نفت خام معامله شد؟

ششم آبان امسال برای اولین بار یک میلیون بشکه نفت خام سبک در بورس انرژی عرضه شد که در نهایت سه خریدار، ۲۸۰ هزار بشکه نفت را به قیمت هر بشکه ۷۴ دلار و ۸۵ سنت خریدند.

در ادامه عرضه نفت در بورس انرژی، ۲۰ آبان ماه امسال بود که ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام سبک ایران برای دومین مرحله عرضه شد و به قیمت هر بشکه ۶۴.۹۷ دلار به فروش رسید. در نتیجه قیمت هر بشکه نفت در بورس ایران تقریباً ۱۰ دلار نسبت به بار اول کاهش یافت.

مدتی بود که از عرضه دوباره نفت خام در بورس خبری نبود تا اینکه بالاخره بعد از هفته‌ها، قرار شد برای سومین بار نفت خام سبک در بورس انرژی عرضه شود. آن طور که شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده است، اول بهمن ۱۳۹۷ یک میلیون بشکه نفت خام سبک در حجم‌های ۳۵ هزار بشکه‌ای با قیمت پایه ۵۲.۴۲ دلار به ازای هر بشکه عرضه خواهد شد.

در سومین دوره از عرضه نفت خام سبک در بورس انرژی علاوه بر امکان تسویه حساب با ارزهای بین‌المللی، امکان تسویه کامل با ارز ریال ایران با نرخ سنا وجود دارد و همانطور که سابقا مدیرعامل بورس انرژی اعلام کرده بود، دوره تسویه حساب معاملات نسبت به دو دوره قبلی از ۶۰ به ۹۰ روز افزایش یافته است.

این بار قیمت پایه نفت خام در بورس نسبت به قیمت کشف شده در دومین عرضه حدود ۱۲ دلار کاهش یافته است اما در نهایت برای این عرضه هیچ معامله‌ای انجام نشد.

در مرحله چهارم عرضه نیز همانند نوبت سوم، حجم خرید حداقل تعداد ۳۵ هزار بشکه است اما قیمت پایه ۵۶ دلار و ۲۴ سنت برای هر بشکه تعیین شده است؛ در نتیجه در این دوره قیمت پایه حدود چهار دلار رشد کرده است که این عرضه هم بی‌مشتری ماند.

اما در پنجمین عرضه نفت خام سبک در رینگ بین‌الملل بورس انرژی یک میلیون بشکه نفت خام سبک با حجم خرید حداقل تعداد ۳۵ هزار بشکه و قیمت پایه ۵۶ دلار و ۸۱ سنت برای هر بشکه تعیین شد و روی تابلوی معاملات نشست و در نهایت فقط یک محموله ۳۵ هزار بشکه‌ای نفت خام سبک به قیمت هر بشکه ۵۲ دلار و ۲۵ سنت به فروش رفت.

در ششمین عرضه نفت خام در بورس نیز یک میلیون بشکه نفت عرضه شد که قیمت پایه آن ۵۹ دلار و ۶۳ سنت بود اما برای این عرضه نیز مشتری پیدا نشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نفت ایران انرژی دلار شرکت ملی نفت ایران ارز سنا رشد نفت بورس بورس انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۶۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال

بیش ۴ میلیون و ۸۷۴ هزار تن سیما به ارزش ۴ هزار و ۷۶۵ میلیارد تومان در فرودین امسال در بوزس کالا معامله شد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ از ابتدای امسال تا پایان فروردین ماه، 5.6 میلیون تن انواع سیمان عرضه و با تقاضای 6.5 میلیون تنی مواجه و 4 میلیون و 874 هزار و 540 تن آن دادوستد شد که ارزش 4 هزار و 765 میلیارد تومان را ثبت کرد.

همچنین در این مدت 10 میلیون و 676 هزار گواهی سپرده سیمان معادل 10 هزار و 676 تن سیمان به ارزش 11.8 میلیارد تومان در بازار مالی بورس کالا مورد دادوستد قرار گرفت.

عرضه 30 دستگاه کامیون کشنده فاو در بورس کالا

افزون بر این، تالار خودرو بورس کالا سال جدید را با عرضه 30 دستگاه کامیون کشنده فاو (کامیون کشنده FAW J6P-460) آغاز می کند. این خودروها قرار است یکشنبه 9 اردیبهشت در بورس کالا عرضه شوند.

بر این اساس تعداد 30 دستگاه کامیون کشنده فاو سیبامتوربه قیمت پایه 4 میلیارد و 778 میلیون تومان با درصد پیش پرداخت10 درصدی عرضه می شود.

ابلاغ شرایط خرید کامیون کشنده فاو

این گزاش می‌افزاید: بورس کالا شرایط خرید خودرو کامیون کشنده فاو که قرار است یکشنبه 9 اردیبهشت عرضه شود را ابلاغ کرد که بر این اساس مهلت ثبت سفارش ساعت 8 صبح روز یکشنبه 9 اردیبهشت است و به منظور مدیریت سفارش های دریافتی مشتریان، کارگزاران امکان مسدودسازی سفارش های دریافتی را تا ساعت 8:30 روز عرضه خواهند داشت.

هر کد ملی (اشخاص حقیقی) صرفا امکان ثبت سفارش یک دستگاه خودرو و هر شناسه ملی (اشخاص حقوقی) امکان ثبت سفارش حداکثر سه دستگاه خودرو را دارند.

اشخاصی که در عرضه های قبلی در بورس کالا موفق به خرید خودرو شده اند و از ابتدای سال 1398 از شرکتهای خودروسازی خودرو خریداری کرده اند نیز امکان ثبت سفارش را دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار
  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد