Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@14:46:03 GMT

تولید بیش از ۴ هزار خودرو در روز

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۶۲۴۷

تولید بیش از ۴ هزار خودرو در روز

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: میزان تولید خودرو دو خودروساز اصلی کشور بیش از ۴ هزار دستگاه در روز است.

به گزارش ایسنا، رضا رحمانی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با اشاره به این که هدف دشمن از تحریم‌ها در حوزه صنعت محقق نشده است بیان کرد: تولید در کشور جریان دارد البته در ماه‌های گذشته نوساناتی داشته ایم و تلاش ما این بوده که این نوسانات رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که در سال آینده پروژه‌های خود را ذیل اقتصاد مقاومتی ادامه می‌دهیم خاطر نشان کرد: درست است که تحریم برای ما موانع ایجاد کرده اما در عین حال فرصتهای را نیز فراهم کرده و ما یاد از این فرصتها در سال آینده در بخش صنعت و تولید بیشتر استفاده کنیم.

رحمانی در پاسخ به این پرسش که چه میزان وام در اختیار قطعه سازان قرار گرفته بیان کرد: از ۴ هزار میلیارد تومان تا الان بیش از ۳ هزار میلیارد تومان وام به قطعه سازان پرداخت شده اما البته ما اقدامات دیگری مثل اصلاح ساختاری، فروش اموال مازاد، و ساخت داخل به جای واردات را آغاز کرده ایم.

وی ادامه داد:در چند ماه گذشته تولید دو خودروساز اصلی کشور بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ دستگاه در روز بود که الان این رقم به بیش از ۴ هزار دستگاه رسیده این یعنی تولید بیشتر شده و قدرت ایفای تعهدات خودروسازان هم بیشتر شده ما این روند را ادامه خواهیم داد.

وزیر صنعت همچنین در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود بیش از ۶۰ درصد خودروهای تولیدی در اختیار افراد خاص قرار گرفته است گفت: وقتی ثبت نام از طریق کد ملی و اینترنتی است چنین اتفاقی نمی‌افتد اگر ثبت نام از طریق نمایندگی‌ها انجام می‌شد ممکن است چنین اتفاق رخ می‌داد البته اگر تخلفی رخ دهد حتماً برخورد می‌شود

رحمانی در پایان گفت: قیمت خودرو در چند روز گذشته حداقل ۱۰ درصد پایین آمده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزیر صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۶۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد

وزیر صمت بیان کرد: آیین نامه خودروهای کارکرده تصویب و به دولت ارسال شد، تا زمانی که این آیین نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، من عملا کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم.

به گزارش خبرآنلاین، عباس علی‌آبادی در حاشیه همایش ایران و چین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیین نامه واردات خودروهای کارکرده چه زمانی ابلاغ خواهد شد و چرا در این زمینه ابهام وجود دارد، گفت: در مورد خودروهای کارکرده دولت یک لایحه‌ای را به مجلس تقدیم کرد که تصویب شد و در بازگشت‌اش وزارت صمت متعهد به تهیه آیین نامه مربوطه شد.

وی افزود: آیین نامه خودروهای کارکرده تصویب و به دولت ارسال شد، تا زمانی که این آیین نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، من عملا کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم.

علی آبادی تاکید کرد: تا زمانی که ابلاغیه نباشد نمی‌توانم سوالات را شما پاسخ دهم و باید منتظر باشم نظر دولت را دریافت کنم، چون نظر وزارت صمت به تنهایی قابل اجرا نیست و باید ببینیم دولت در مجموع با توجه به محدودیت‌ها و ظرفیت‌ها چه مصوبه‌ای می‌دهد. خواهش می‌کنم صبور باشید، به زودی این موضوع روشن می‌شود.

وزیر صمت بیان کرد: فرآیند استفاده از ظرفیت خودروهای کارکرده در مناطق آزاد و اقتصادی آماده و مصوبات در حال اجرا است. اگر شخصی پیشنهادی در این زمینه دارد می‌تواند به بخش مربوطه در معاونت حمل و نقل مراجعه کند.

دیگر خبرها

  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • فروش برق با نرخ‌های جذاب در بورس انرژی
  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ تلاش برای رفع ناترازی انرژی
  • شرکت‌های پتروشیمی بدهی خود را به شرکت گاز تسویه کنند