Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@01:01:36 GMT

پروژه حذف بن سلمان

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۶۴۳۹

پروژه حذف بن سلمان

پادشاه عربستان، برخی از اختیارات مالی و اقتصادی را از «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج انلاین، روزنامه انگلیسی«گاردین» در شماره امروز خود فاش کرد که «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان اخیرا «محمد بن سلمان» ولیعهد را از برخی از اختیارات مالی و اقتصادی خلع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می شود که پدرش از وی خواسته است تا در نشست اخیر هیئت وزریران حاضر شود، اما وی حاضر نشد.

این روزنامه نوشت: بن سلمان در طول دو هفته گذشته در سلسله نشست های وزیران و دیپلماتیک های ارشد در عربستان شرکت نکرد.

 

پادشاه عربستان به طور غیر مستقیم اختیارات سرمایه گذاری را به «مساعد العیبان» یکی از مشاوران ارشدش سپرده است.

منابع ویژه به این روزنامه اعلام کردند که پادشاه، مساعد العبیان  که در هاروارد تحصیل کرده است، به عنوان نیابت از پادشاه بر تصمیمات سرمایه گذاری نظارت می کند. باتوجه به اینکه وی اخیرا به عنوان مشاور امنیت ملی تعیین شد.

سفارت عربستان در واشنگتن با درخواست گاردین برای تشریح این خبر مخالفت کرده است.

گاردین نوشت: ارتباط بین پادشاه و فرزندش پس از قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستان در کنسولگری کشورش در استانبول زیرنظر رفته است. به طوری که محمد بن سلمان متهم است که دستور اجرای این قتل را داده است؛ این مسئله موجی از محکومیت های گسترده بین المللی را به همراه داشته است.

 

کارشناسان براین باورند که جنگ یمن و ترور خاشقجی به تنش در روابط داخل خاندان سعودی منجر شده است.

در زمانی برخی معتقد بودند که محمد بن سلمان به سمت تاج و تخت به جای پدرش گام برمی دارد؛ این درحالی است که دیگر تاکید دارند که پادشاه سعودی تلاش می کند که فرزندش جنجال برانگیزش را کنترل کند.

به گزارش گاردین، ین سلمان در دو نشست جدید هفتگی هیئت وزیران به ریاست سلمان بن عبدالعزیز حاضر نشده است، همچنین در مذاکرات دیگر با شخصیت های برجسته عالی رتبه  از جمله دیدار هفته گذشته «سرگئی لاوروف»  وزیر امور خارجه سوریه و دیدار با مسئولان اقتصادی و مالی و نشست پادشاه با مفتی عربستان و نشست با رئیس سازمان بهداشت جهانی و نشست با نخست وزیر لبنان و سفیران هند و چین حاضر نشده است.

گاردین هفته گذشته از منابع آگاه درباره اختلافات بین پادشاه و ولیعهد گزارش داده بود.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری شبستان سال نو خبرگزاری شبستان شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل مراجع و علماء مراجع دیدار با مراجع محمد بن سلمان سلمان بن عبدالعزیز عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۶۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روکش آسفالت و خط‌کشی ترافیکی خیابان سلمان انجام شد + فیلم

مدیر شهرداری منطقه ۱۵ اصفهان گفت: آسفالت خیابان سلمان به مساحت ۲۲ هزار مترمربع با اعتباری معادل ۴۰ میلیارد ریال به پایان رسید و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری‌ها، ایجاد و مدیریت معابر است که تسهیل در تردد شهروندان و وسایل نقلیه را در پی دارد و ترافیک را روان می‌سازد.

وی با بیان اینکه خیابان سلمان یکی از خیابان‌های مهم منطقه ۱۵ و به‌نوعی درگاه ورودی منطقه ۱۵ از سمت شمال منطقه است، افزود: در راستای افزایش رضایت‌مندی شهروندان و ارتقای کیفیت زندگی شهری، اجرای آسفالت این خیابان، اواخر سال گذشته در دستور کار این منطقه قرار گرفت که با توجه به تعطیلات نوروزی، این پروژه در هفته جاری به بهره‌برداری رسید.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه علاوه بر اجرای آسفالت خیابان سلمان به طول ۱.۵ کیلومتر، خط‌کشی ترافیکی این خیابان نیز به میزان ۵ هزار متر انجام شده است، ادامه داد: این پروژه با استفاده از ۲۵۰۰ تن آسفالت در مساحتی حدود ۲۲ هزار متر مربع با اعتباری معادل ۴۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

نظری‌پور افزود: پروژه اجرای آسفالت بلوار میلاد نیز با استفاده از ۶۵۰ تن آسفالت، در عرصه شش هزار متر مربعی اجرا شد.

وی تصریح کرد: اجرای آسفالت خیابان سلمان و بلوار میلاد با اعتباری معادل ۵۵ میلیارد ریال به پایان رسیده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

کد خبر 747726

دیگر خبرها

  • روکش آسفالت و خط‌کشی ترافیکی خیابان سلمان انجام شد + فیلم
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • آمادگی مرکز هوش مصنوعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای پردازش داده‌های گستردۀ علمی
  • پادشاه عربستان به بیمارستان منتقل شد
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!