Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- امير قلعه نويي و عليرضا فغاني در يک برنامه زنده راديويي به مناظره پرداختند.
به گزارش آريا، اظهارات امير قلعه نويي در نشست خبري بعد از بازي تيمش مقابل فولاد مبني بر اينکه از 4 داور يعني ممبيني، ترکي، فغاني و خورشيدي خاطره بد دارد، باعث واکنش بسياري از داوران شد. در روزهاي اخير تنش هاي زيادي بين جامعه داوري و سرمربي سپاهان به وجود آمده و به نظر مي رسد اين جريان همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به همين بهانه امروز راديو تهران با آوردن امير قلعه نويي و عليرضا فغاني روي خط مناظره اي بين اين 2 نفر برگزار کرد. در ابتدا امير قلعه نويي بحث را آغاز کرد و بعد از چند دقيقه عليرضا فغاني هم وارد بحث شد.
متن اين مناظره را به صورت دقيق و شفاف در ادامه مي خوانيد.
قلعه نويي: صددرصد موافقم که اشتباهات داوران سهوي است و همه داوران شريف هستند. شما آرشيو مصاحبه هاي من را بياوريد. در 10 سال گذشته هيچ مربي اندازه من درباره مشکلات داوري صحبت نکرده است. من روزي به آقاي نظري که رييس کميته داوران بود و من به او طرح دادم. گفتم از فروش هفتگي بليت هاي مسابقات براي داوران سهمي برداريد.
يا دوستان به صحبت هاي اخير من توجه نکردند يا اينکه با من عناد داشتند. متاسفم در قشر داوران که تحصيلکرده هستند، آمدند و بدون مطالعه صحبت کردند. من فقط گفتم از 4 داور خاطره بد دارم! مثلا بازي استقلال و تراکتور بوده که آقاي ترکي اشتباهي کرده که آخر فصل ما با يک امتياز قهرماني را از دست داديم. مثلا هميشه گفتم وقتي پنالتي مي شود،‌ ياد پنالتي آقاي مهدوي کيا در مالزي مي افتم. کجاي اين توهين است؟
داوران که قشر تحصيلکرده هستند، حرف از خدا زدند و سوت قضاوت دستشان است، چطور بدون مطالعه واکنش نشان دادند؟
آقاي ترکي صحبت کرد و من هم گفتم که اگر چيزي از من مي دانيد را به مردم بگوييد چون من جرات داشتم و گفتم. اين صحبت ها بار حقوقي دارد و من به وکيلم گفتم که پيگيري کند.
بگذاريد يک خاطره از آقاي فغاني بگويم. يک روز آقاي کامراني فر که رييس دپارتمان داوري بود، به من زنگ زد و گفت مشکلي بين هواداران تراکتورسازي و فغاني هست، مي خواهيم او را يک بار داور بازي تراکتورسازي بگذاريم و شما هم همکاري کنيد. من در جواب گفتم فغاني افتخار داوري ماست و قطعا به او کمک مي کنم. بعد از بازي هم مصاحبه کردم و گفتم افتخاري بود که فغاني داور اين مسابقه بود. من حتي در صفحه شخصي ام هم به فغاني بابت قضاوت در جام جهاني تبريک گفتم.
فغاني: صحبت هاي آقاي قلعه نويي را گوش کردم که گفتند داوران مصاحبه ايشان را مطالعه نکردند. من درباره خودم صحبت مي کنم و بقيه دوستان را نمي دانم. اگر جوابي که من در مصاحبه با خبرنگاران بعد از صحبت هاي قلعه نويي دادم را بخوانيد، متوجه مي شويد که اصلا اسمي از آقاي قلعه نويي نياوردم و هيچ بحث و تهمتي هم وسط نبوده است. يکي از دوستان به من زنگ زد و گفت که آقاي قلعه نويي گفته از شما نمي گذرم! اين يک بحث شخصي است. اگر من که چند سال است داوري مي کنم، بخواهم براي رضايت افراد سوت بزنم و به اين موضوع فکر کنم که از من بگذرند يا نگذرند، درست نيست. وقتي يک قاضي هم در دادگاه راي مي دهد، شايد خانواده يکطرف تا آخر عمر از آن قاضي نگذرند! ما سعي کرديم با اين مسائل کنار بياييم و براي کارمان خللي ايجاد نمي کند. آقاي قلعه نويي درست مي گويند که چند باري مصاحبه کردند و گفتند که پول داوران کم است و لطف دارند، اما از سوي ديگر شرايطي هم بوده که با صحبت هايشان کلي هجمه و حرف و حديث به وجود آوردند و حتي يک شهر عليه يک داور شدند!
قلعه نويي: من از آقاي فغاني خواهش مي کنم که يک مورد از اين اتفاق را بگويند.
فغاني: مثلا بازي سال قبل سپاهان و ذوب آهن بود.
قلعه نويي: آقاي فغاني! بازي ذوب آهن و سپاهان که منجر به باخت ما شد، شما قبول داريد روي 2 گلي که ما خورديم، اشتباه داشتيد؟
فغاني: به هيچ وجه! يک گل که کمک داور اشتباه آفسايد گرفته و من مقصر نيستم. يک گل هم شما اعتقاد داشتي خطا بوده و من اعتقاد داشتم که خطا نبوده است.
قلعه نويي: آقاي فغاني عزيز! وقتي يک موضوع بين شاکي و متشاکي است، بايد قاضي نظر بدهد. شما کارشناسي ها را قبول نداري؟
فغاني: شما متاسفانه وقتي کارشناسي‌ها به نفعت مي‌شود، خيلي خوب به ياد داري، اما وقتي به ضررت مي‌شود، هيچي! همين بازي سپاهان و پرسپوليس که شما روي آن بحث داشتيد و من را قلدر خان، خطاب کرديد. در همان بازي همان کارشناسي که شما به آن استناد کردي و معتقد بودي قبل از پنالتي روي بازيکن سپاهان خطا شده، معتقد بوده در همان بازي بازيکن خارجي شما روي عاليشاه پنالتي کرده است!
قلعه نويي: آن صحنه اي که آقايان مي گويند، يک ثانيه قبلش شجاع خليل‌زاده با آرنج به صورت بازيکن ما زده است. آقاي فغاني صحنه را اصلا نديده است. مي خواهي فيلمش را برايت بفرستم؟
فغاني: خدا پدرت را بيامرزد،‌‌ خودت مي گويي، نديده است. ما هم منکر اين نيستيم که اشتباه داوري وجود دارد.
قلعه نويي: من يقينا مي گويم شما خطاي منشا را هم نديده اي! مگر من به شما تهمت زدم؟ من از رفتار شما گلايه کردم.
فغاني: رفتار من مگر چطور بوده؟ شما از دقيقه 4 و 5 اعتراض کردي و دست پرت کردي. من هم خدمت شما محترمانه تذکر دادم. آقاي قلعه نويي شما چارچوب هايي در مربيگري تان داريد،‌ اقتدار و قله اي براي خودتان داريد. من هم در داوري چارچوبي دارم. اينکه شما مصاحبه مي کنيد و مي گوييد قلدرخان فوتبال شده است. من هم خودم را در جايگاهي نديدم که جواب شما را بدهم. همين حرف ها باعث شد کل شهر اصفهان زنگ بزنند و اس ام اس بدهند. يک راننده اي هم که دنبال ما مي آيد، شماره ما را دارد و به اشتراک مي گذارد!
قلعه نويي: من آمدم و گفتم از 4 داور خاطره بدي دارم. آقاي فغاني هم قطعا از من خاطرات بدي دارد! مطمئن باشيد که دارد و بگويد. من در 10 سال گذشته از داوران حمايت کردم و برايش سند دارم. خاطره من اين بوده که باعث از دست رفتن قهرماني ام شده است. اينکه آقايان اينطور هجمه راه بياندازند، درست نيست.
فغاني: اگر 4 پست اينستاگرامي داوران که از ما حمايت کردند، هجمه باشد، اين صحبت هايي که شما مي کنيد، چيست؟ همينطور که شما اسم ما را برديد، خبرنگار به ما زنگ زده و ما هم صحبتي کرديم.
قلعه نويي: آقاي فغاني! من گفتم خاطره بد دارم. اين خاطره بد هجمه روي شماست؟
فغاني: مشکلي نيست. اين ديگر شما هستي که مي داني چطور با اين خاطرات کناري بيايي؟
قلعه نويي: آقاي ترکي و ممبيني که داوري شان تمام شده و من هم گفتم از آنها خاطره بد دارم.
فغاني: شما مصاحبه کردي و گفتي خاطره بد دارم و من هم مصاحبه کردم. مهم نيست. اين مسائل شخصي است.
قلعه نويي: آقاي فغاني شما يک بار ديگر مصاحبه تان را بخوانيد و ببينيد چه چيزهايي را گفتيد.
فغاني: وقتي خبرنگار تماس مي گيرد و يکسري مسائل پشت پرده را مي پرسد، من هم جواب مي دهم.
قلعه نويي: شما آن حرف ها را گفتيد يا نگفتيد؟
فغاني: تمام مسائلي که مي پرسند، من جواب مي دهم. خيلي ها مي گويند ايشان گفته قلدرخان و ايشان خودش قلدرخان است. من گفتم درباره اين مسائل صحبت نمي کنم. من درباره شما اين را نگفتم، اما گفتم در اين 5، 6 سال چيزي که من مي دانم، همه کساني که گفتند فوتبال فاسد است، چسبيده اند به فوتبال!
مجري برنامه: آقاي قلعه نويي شما مربي پرافتخاري در فوتبال ايران هستيد.
قلعه نويي: نخير، من کجا پرافتخار هستم؟ پرافتخار آقاي فغاني و دوستانشان هستند که مي روند در عرصه بين المللي افتخار کسب مي کنند.
فغاني: آقاي قلعه نويي! ما هم عذرخواهي مي کنيم. اشتباهات ما دودش در چشم تيم ها و مربيان رفته است، اما همه اشتباه کرده اند. شما بعد از بازي پرسپوليس مصاحبه کرديد و گفتيد 8 امتياز به خاطر داوري از دست داديم. شما نگاه کنيد در بازي سپاهان و نساجي، خطا بيرون بود و داور خطا را داخل برد و دقيقه 90 پنالتي گرفت. ما مي گوييم جايي که به نفعتان هست را هم بگوييد. اين ها هيچ کدام مهندسي شده نيست و پيش مي آيد.
قلعه نويي: شما با بغض صحبت مي کنيد و بگذاريد من حرف بزنم.
فغاني: اين نظر شماست.
قلعه نويي: آن صحنه صددرصد پنالتي بود. اصلا شک نکنيد.
فغاني: بازهم همان کارشناس گفته و شما کارشناس را قبول داريد.
قلعه نويي: من اصلا حرف شما را تاييد مي کنم و مي گويم کارشناس درست گفته است، اما چيزي که ما ديديم و شناختي که از آن بازي داريم، استقلال و ذوب آهن در جام باشگاههاي آسيا و فجرسپاسي و ذوب آهن اين اتفاق افتاده است. من اصلا آن را کاري ندارم. شما به عرض من توجه کن. يک پنالتي جلوي استقلال کرمانشاهي گرفت و برگرداند، اصلا ما اعتراض کرديم؟ به اعتقاد من تنها جايي که ما از داوري سود کرديم،‌‌ بازي سپاهان و استقلال بود که خالد شفيعي يک پنالتي کرد و نگرفتند. اينجا اگر اين پنالتي گل مي شد، 2 امتياز کمتر مي گرفتيم.
فغاني: خدا پدرت را بيامرزد، پنالتي گل شود يا نشود!
قلعه نويي: من آدمي هستم که به فکر آخرتم هستم. شما را هم خوب مي شناسم و خانواده ات را هم مي شناسم. شما برويد و همان صحنه اي که مي گوييد روي اميد عاليشاه خطا شده را ببينيد. اگر آن صحنه را مي ديديد،‌‌ هيچ وقت پنالتي نمي گرفتيد. بعضي صحنه ها را آقايان مهندسي مي کنند. خيلي ها مي گويند تکل ساسان انصاري اخراج نداشته، اما من مي گويم اخراج داشته است. آقاي فغاني! يک بار هم صحبتي من و شما در زمين آزادي بين دو نيمه درباره يک بازيکن کرديم. اينکه بين خودمان مي ماند و اگر خواستي تلفني به خودت مي گويم. من به عنوان برادر از شما مي خواهم رفتارهايت را بين المللي و مديريت را قوي کن. من را کسي بيرون از ايران نمي شناسد، اما شما که نگاه بين المللي داريد، بايد رعايت کنيد. به نظر من از وقتي که از جام جهاني آمدي، نگاه بالايي داري. اين همان نفس اماره است که خوب نيست!
فغاني: من هميشه صحبت هايي که اساتيد مي فرمايند را مي خوانم، سعي مي کنم آن چيزهايي که در کارم مي تواند تاثيرگذار باشد را گوش کنم. به طور قطع گوش مي کنم که پيشرفت کردم. چشم، من سعي مي کنم اين فرمايش شما را انجام دهم. شما در اين مملکت کار کردي و ديدي. هر کاري که مي کني، بالاخره مردم يک حرفي مي زنند. هميشه سعي کردم اين نگاه بالا به پاييني که مي گويند، نباشد. حتي همان بازي سپاهان و پرسپوليس که دور زمين آمدم، با شما خيلي محترمانه برخورد کردم. اينکه يکسري اتفاقات مي افتد و اينطوري انعکاس پيدا مي کند، دست من نيست. شما هم مي روي مصاحبه هايت را مي کني و هجمه را درست مي کني، بعد از آن ديگر بخواهي صحبت کني، خيلي تاثيري ندارد.
مجري برنامه: به نظر مي رسد همه اين اتفاقات از يک سوءتفاهم و نشست خبري آغاز شده و اميدوارم برطرف شده باشد.
قلعه نويي: آقاي مير! من از شما تشکر مي کنم که اين فضا را درست کرديد. اگر سوءتفاهمي هم شده،‌‌ من مي گويم تا به حال نه داوري را زير سوال بردم. چه بردم و چه باختم، اين چند سال بعد از بازي از داوران تشکر کردم. من هميشه خدا را در نظر مي گيرم. شايد دوستان ناراحت شده باشند، من معذرت خواهي مي کنم، اما من خاطره گفتم و چيز خاصي نگفتم.
فغاني: من هم از شما ممنونم. آقاي قلعه نويي اگر قرار به خاطره گفتن باشد که در اين فوتبال سنگ روي سنگ بند نمي شود. انتظار مي رود شما به عنوان بزرگتر خيلي از موارد را مثل گذشته مديريت کنيد.
قلعه نويي: هميشه آدم از يک فضاي خوب هم خاطره تعريف مي کند. مثلا بازي النصر و تراکتور، بارها گفتم که خاطره خوب دارم يا استقلال و پگاه سال اول که ما نايب قهرمان شديم. آدم خاطره تعريف مي کند، اما با اينکه آدم تهمت بزند و انگي بزند، متفاوت است. مگر من به کسي انگي زدم؟

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مناظره جنجالي فغاني قلعه نويي راديو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۶۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش لژیونر ایرانی به قرار گرفتن در لیست جدید قلعه نویی

هافبک تیم اورنبورگ روسیه به حضور در لیست جدید تیم ملی واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، محمد قربانی درمورد آخرین وضعیت خود در تیم فوتبال اورنبورگ روسیه، اظهار داشت: پس از صحبت بین باشگاه سپاهان و اورنبورگ کارهای انتقال من انجام شد. یک ماه است در خدمت باشگاه روسی هستم و ۲ بازی هم برای این تیم انجام دادم. یک گل هم برای اورنبورگ زده‌ام که لطف خدا بود. در اولین بازی فیکس خود، اولین بازی را به ثمر رساندم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

وی درپاسخ به این سوال که آیا می‌تواند از باشگاه روسی به آرزوهایش برسد، گفت: قطعا هر بازی به من کمک می‌کند. هدف من هم از انتخاب لیگ روسیه پیشرفت کردن برای رسیدن به تیم‌های بزرگ‌تر بود. تمام تلاش خود را می‌کنم در این کشور عملکرد خوبی از خود به جع بگذارم و با برآورده کردن انتظارات به اهداف خود برسم.

هافبک لژیونر فوتبال کشورمان درواکنش به این موضوع که آیا انتظار داشت در لیست نهایی تیم ملی برای جام ملت‌ها قرار بگیرد، توضیح داد: به نظر امیر قلعه‌نویی احترام می‌گذارم. جام ملت‌ها تمام شد و امیدوارم در ادامه راه عملکرد مثبتی برای تیم ملی داشته باشم.

قربانی در پاسخ به این سوال که آیا در لیست جدید تیم ملی برای بازی با ترکمنستان حضور دارد، عنوان کرد: صحبت‌هایی شده و امیدوارم در این اردو بتوانم عملکرد خوبی داشته باشم.

وی درمورد درخواست جامعه فوتبال از امیر قلعه‌نویی برای بها دادن به بازیکنان جوان مثل خودش پس از جام ملت‌ها، تاکید کرد: از قلعه‌نویی تشکر می‌کنم که راه را برای جوان‌ها باز می‌کند تا خودشان را نشان بدهند و به فوتبال ایران خدمت کنند. این نفرات جوان هم باید قدردان این اتفاق باشند و جواب اعتماد سرمربی و کادر تیم ملی را بدهند.

هافبک اورنبورگ روسیه درخصوص چند پسته بودنش، گفت: لقب چند پسته بودن را خیلی دوست دارم اما بین دفاع وسط یا هافبک دفاعی بیشتر دوست دارم هافبک دفاعی بازی کنم.

قربانی درپاسخ به این سوال که آیا نسل جدید تیم ملی می‌تواند آرزوهای مردم را برآورده کند، گفت: این نسل باید قدردان سرمربی تیم ملی باشد که فضا را برای آنها باز کرده است. می‌بینید جوانان زیادی در لیگ عملکرد خیلی خوبی داشتند و قطعا می‌توانند در آینده با نظر قلعه‌نویی به فوتبال ایران خدمت کنند.

وی درمورد شرایط نامناسب سپاهان در هفته‌های اخیر لیگ برتر، عنوان کرد: سپاهان در هفته‌های اخیر مشکلاتی داشته که امیدوارم به مرور رفع شود و هواداران با حمایت از سرمربی تیم و بازیکنان بتوانند عملکرد خوب گذشته را تکرار کنند.

هافبک سابق سپاهان درپاسخ به این سوال که آیا دلش برای آب و هوای ایران تنگ نشده بود، گفت: سرمای روسیه خیلی اذیت‌کننده است‌. بازی آخر ما در دمای منفی ۱۷ برگزار شد اما باید این شرایط را تحمل کنیم و با آن کنار بیاییم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اولين لژيونر فوتبال ساحلي دربی ایرانی‌های روسیه مساوی شد

دیگر خبرها

  • تصمیم مهم قلعه‌نویی برای بازی با ترکمنستان
  • تصمیم مهم سرمربی تیم ملی برای بازی با ترکمنستان
  • بازی با ترکمنستان بهترین فرصت برای استفاده از جوانان است/ قلعه‌نویی نقش مهمی در پیشرفت فوتبال باشگاهی دارد
  • تمرین تیم ملی فوتبال زیر نظر ستاره بارسلونا؛ هدیه داویدز به قلعه‌نویی
  • فوق‌جنجالی از سیاوش: شرط‌بندها در لیگ یک تیم دارند!
  • بازگشت چپ‌پای جنگنده به اردوی ملی
  • چشمی: بازیکنان استقلال واقعا خسته بودند/ به تصمیم قلعه‌نویی احترام می‌گذارم
  • واکنش لژیونر ایرانی به قرار گرفتن در لیست جدید قلعه نویی
  • درخواست سرمربی فاینورد هلند از قلعه‌نویی
  • نشست جنجالی هاشمی‌نسب با قطع سوال خبرنگار