Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهمترین سلاح سارقان در برابر شما مسافران نوروزی بی‌احتیاطی و عدم توجه به نکات ایمنی است.

به‌گزارش ایسنا، افرادی که در روزهای تعطیلات نوروز به مسافرت می‌روند، فرصت‌هایی را در اختیار سارقان برای اعمال مجرمانه قرار می‌دهند. بنابراین نیاز است تا شما مسافران نوروزی با رعایت موارد ایمنی ضمن حفاظت از اموال خود در هنگام سفر، تمهیدات لازم برای نگهداری از منازل و دارایی‌های خود به‌کار گیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین اقدام: منزل مسکونی  اموال قیمتی‌تان را به فردی مطمئن بسپارید

نخستین اقدام، سپردن منزل مسکونی و اموال قیمتی به فردی مطمئن و همچنین حفاظت از اموال با ارزش در طول سفر و عدم اطمینان به افراد ناشناس است که باید از سوی شما مسافران نوروزی رعایت شود.

اقدام دوم: نصب حفاظ مقاوم بر روی دیوارها و پنجره‌ها

اگر خانه شما ویلایی است بهتر است برای امنیت بیشتر حفاظ مقاوم بر روی دیوارها و پنجره‌ها نصب کنید؛ حفاظ را طوری تعبیه کنید که اگر تیر چراغ‌ برق، علمک گاز، درخت یا ماشینی در کنار آن قرار داشت، سارقان نتوانند از آن‌ها برای ورود به ساختمان استفاده کنند. همچنین کسانی که در آپارتمان زندگی می‌کنند بهتر است از درب‌های آکاردئونی استفاده کنند؛ چراکه امنیت بیشتری برای خانه‌های آپارتمانی شما ایجاد می‌کند. تمامی درب‌ها و پنجره‌های خانه حتی در قسمت پشت‌بام را قفل کنید.

اقدام سوم: پرهیز از اعلام برنامه سفر خود به افراد ناشناس

سعی کنید از اطلاع دادن برنامه سفر خود و تعداد روزهایی که در سفر هستید، پرهیز کنید؛ چراکه فرصت مناسبی را در اختیار آن‌ها می‌گذارید تا با خیالی آسوده به منزل شما دستبرد بزنند. همسایه‌های امین می‌توانند زمانی که شما در منزل نیستید مراقب اوضاع باشند. با این حال مراقب باشید افراد ناشناس و غیرمطمئن را از برنامه سفر خود آگاه نکنید.

اقدام چهارم: سیستم روشنایی منزلتان را به سیستم‌های دارای زمان‌بندی مجهز کنید

اگر می‌خواهید چند روزی خانه را خالی بگذارید، بهتر است سیستم‌های روشنایی را به سیستم‌های دارای زمان‌بندی مجهز کنید. این سیستم‌ها با توجه به زمانی که روی آن‌ها تنظیم کرده‌اید در طول شبانه‌روز به‌صورت اتوماتیک روشن و خاموش می‌شوند. نکته دیگر این است که از بستن پرده‌ها بپرهیزید؛ چراکه این کار در طول ساعات روز، غیرطبیعی به‌نظر می‌رسد و نشانه این است که شما در منزل نیستید.

نکات تکمیلی که باید در هنگام خروج از خانه به آن توجه کنید

1. قبل از ترک منزل خود، وسایل غیرضروری الکتریکی را خاموش کنید و درصورت امکان جریان برق این وسایل را از ناحیه فیوز مینیاتوری قطع کنید.

٢. همه وسایل گرمایشی خانه که شامل وسایل گازسوز یا نفت‌سوز می‌شود را خاموش کنید و شیر اصلی گاز را از ناحیه کنتور و یا سیلندر گاز کاملا ببندید.

٣. از بسته بودن شیرهای آب گرم و سرد منزلتان در زمان ترک خانه مطمئن شده و پس از اطمینان، محل را ترک کنید.

٤. اگر شبکه آب‌رسانی گرم و سرد خانه‌تان دچار نشتی بود، پیش از ترک خانه مشکل را رفع کنید. 

5. از قراردادن هر وسیله اضافی و یا اسباب خانه در بالکنتان خودداری کنید؛ چرا که در اثر وزش باد، احتمال سقوط این وسایل روی عابران و یا در اثر افتادن مواد آتش‌زا، امکان آتش‌سوزی وجود دارد. 

6. اما از نگهداری مواد قابل اشتعال و یا کپسول گاز اضافی در محیط خانه بپرهیزید و این گونه وسایل را در خارج از محیط منزل و در مکانی مناسب قرار دهید. امیدواریم با رعایت این توصیه‌های ساده، تعطیلات نوروزی و سفر امن شیرینی داشته باشید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سفرهای نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۶۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های آذربایجان‌غربی توقیف هستند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس آخرین آمار بیش از ۱۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های استان توقیف هستند که باید تعیین تکلیف شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در جلسه پیگیری تعیین تکلیف خودروهای رسوبی توقیفی در پارکینگ‌های آذربایجان‌غربی اظهار کرد: بحث پیگیری تعیین تکلیف خودروهای رسوبی وسایل نقلیه توقیفی به عنوان یک بخش از برنامه روزمره دستگاه قضائی و مجموعه‌های دخیل استان است.

وی در این راستا ادامه داد: این موضوع با وجود برگزاری جلسات و مصوبات، در مقام اجرا رضایت‌بخش نیست و همچنان وسایل نقلیه زیادی تعیین تکلیف نشده‌اند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: یکی از علت‌هایی که باعث انباشت خودرو در پارکینگ‌ها می‌شود، توقیف خودروها در قالب طرح‌های مختلف است که پیوست قضائی ندارند و بدون دستور دادستانی صورت می‌گیرد.

ح️سین مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار بیش از ۱۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های استان توقیف هستند که باید تعیین تکلیف شوند.

وی ادامه داد: باید در روند توقیف، انتقال و ترخیص وسایل نقلیه طبق بخشنامه رئیس قوه قضائیه اقدام شود.

کد خبر 751847

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های آذربایجان‌غربی توقیف هستند
  • بزرگترین عملیات تخریب در نقب/ ۴۷باب خانه فلسطینیان ویران شد+ فیلم
  • استعدادیابی و تامین تجهیزات را در رأس کار قرار دادیم
  • ثبت حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • این سَم را فقط با یک تلفن درب منزل تحویل بگیرید!
  • قتل فجیع در خانه مجردی با ادعای مسائل اخلاقی و زشت!
  • هدف‌گذاری برای نمایش شهری در تراز حکومت حضرت مهدی(ع) در نوروز ۱۴۰۴
  • ساختمان بستنی پاک، انبار خانه کارگر و بیمارستان بوعلی؛ پلاسکوهای آتی شهر تهران
  • پاسخ به یک ابهام بزرگ درباره فصل جدید «پایتخت»